abene Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Eye-Fi er straks klar med nye trådløse minnekort. Les mer Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg skjønte ikke helt. Disse minnekortene kan overføre filer til PC-er gjennom Wlan? hvor får kortet strøm fra? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg skjønte ikke helt.Disse minnekortene kan overføre filer til PC-er gjennom Wlan? hvor får kortet strøm fra? Får vel strøm fra kamera? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det opplegget hørtes ikke så mye enklere ut enn vanlig USB, og hvor fort tappes kamerabatteriet, siden kortet må være på under overføring? I tillegg må man vel slå av og på kameraet for å overføre? Hørtes bare tungvint ut Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Bildene overføres kontinuerlig så lenge kameraet er innenfor rekkevidde. Det fungerer bare for JPEG. Hvor bra det fungerer vil være avhengig av programvaren/driveren som installeres på PCen. Lenke til kommentar
ahochan Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Et firma blir ikke finsk bare fordi det har finsk domenenavn da... Fra websiden: "Headquartered in Mountain View, Calif..." Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Høres for meg ut som et løsning på jakt etter et problem ... Ville tro at de som har bruk for denne funksjonaliteten har dertil egnet utstyr allerede. Det er vel fler enn Canon som har Batterigrep med Wi-Fi innebygget ? Tom Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag. Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag. Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med! For eksempel denne for Canon. (link til tilfeldig valgt butikk). Tom Lenke til kommentar
akle Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 vil det være mulig å sette dette i en mobil og få wifi på telefonen. (tror ikke det finnes telefoner som støtter dette kortet men vil det teoretisk være mulig?) eventuelt sette det i en pc som ikke har trådløst nettverks kort? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hvordan stiller man inn SSID og krypteringsnøkkel på et slikt kort? Kortet har jo ikke noe "grensesnitt", og ingen kamera jeg kjenner til har menyvalg for slike instillinger mot lagringskortet... Og fordi om man får et slikt kort til å koble seg opp mot et aksesspunkt, så må jo man fremdeles få PC-en til å kommunisere med kortet. Via "mass-storage, Windows fildeling, eller fpt? Jaja, det er vel noe jeg ikke har forstått Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag. Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med! For eksempel denne for Canon. (link til tilfeldig valgt butikk). Tom Prisforskjellen er jo helt enorm. Tror ikke de som vurderer SSD-kortet vurderer håndgrepet også for å si det sånn Klasseforskjell. Hvordan stiller man inn SSID og krypteringsnøkkel på et slikt kort?Kortet har jo ikke noe "grensesnitt", og ingen kamera jeg kjenner til har menyvalg for slike instillinger mot lagringskortet... Og fordi om man får et slikt kort til å koble seg opp mot et aksesspunkt, så må jo man fremdeles få PC-en til å kommunisere med kortet. Via "mass-storage, Windows fildeling, eller fpt? Jaja, det er vel noe jeg ikke har forstått Do I need to install software or drivers? The Eye-Fi Manager includes a lightweight application installed on your PC or Mac to help set-up and manage your card and sharing preferences. No special drivers are required to configure or use the Eye-Fi Card. Det kommer med kortleser, så man setter sikker opp WLAN-instillingene før man setter kortet i kameraet. Den støtter også WPA2 Lenke til kommentar
Iogahguil Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Do I need to install software or drivers? The Eye-Fi Manager includes a lightweight application installed on your PC or Mac to help set-up and manage your card and sharing preferences. No special drivers are required to configure or use the Eye-Fi Card Det kommer med kortleser, så man setter sikker opp WLAN-instillingene før man setter kortet i kameraet. Den støtter også WPA2 Ja den kommer med egen kortleser hvor du kan ordne instillingene før du setter det i kamera. Er ikke noen super datakyndig person selv, men fikk det opp å gå på 2-3 min. Er jo litt kjekt å komme hjem fra fotografering og se at kamera allerede er i gang med å legge inn bilder før du har fått tatt av deg skoa. Iogahguil Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Do I need to install software or drivers? The Eye-Fi Manager includes a lightweight application installed on your PC or Mac to help set-up and manage your card and sharing preferences. No special drivers are required to configure or use the Eye-Fi Card Det kommer med kortleser, så man setter sikker opp WLAN-instillingene før man setter kortet i kameraet. Den støtter også WPA2 Ja den kommer med egen kortleser hvor du kan ordne instillingene før du setter det i kamera. Er ikke noen super datakyndig person selv, men fikk det opp å gå på 2-3 min. Er jo litt kjekt å komme hjem fra fotografering og se at kamera allerede er i gang med å legge inn bilder før du har fått tatt av deg skoa. Iogahguil Har du fått tak i det allerede? Hvor da? Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag. Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med! For eksempel denne for Canon. (link til tilfeldig valgt butikk). Tom Alt for dyrt... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Kortet bruker visstnok ikke GPS-systemet, men et Wi-Fi-system utviklet av selskapet Skyhook. Det bruker Wi-Fi aksesspunkter for å finne koordinatene. Det er et system som blant annet Iphone og Ipod touch allerede bruker.Skjønner ikke hvordan dette skal gi noe nøyaktighet. iPhone har også CellID. Eye-Fi-kortet har derimot ingen andre LBS-systemer som backup. Skyhooks teknologi forutsetter at Skyhook har registrert hvor nettverket befinner seg, og blir vel derfor ganske begrenset i Europa. Eye-Fi Explore inkluderer Skyhooks LBS-system og gratis internett fra Wayports hotspots (nesten ingen i Europa, et par hoteller i Norge) så det er vel ganske uaktuelt for oss... Kanskje det kommer noe for denne siden av dammen? Endret 7. juni 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Dette kortet er jo et røverkjøp - det kan redde kameraet ditt om du er "litt" heldig http://www.sciam.com/article.cfm?id=lost-c...as-phone-home-t Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hvem stjal kameraet ditt? Lenke til kommentar
Reiersen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg skjønte ikke helt.Disse minnekortene kan overføre filer til PC-er gjennom Wlan? hvor får kortet strøm fra? Riktig, det får strøm fra kameraet, akkurat på samme måte som et vanlig minnekort Lenke til kommentar
Reiersen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Eye-Fi er straks klar med nye trådløse minnekort. Les mer vil ikke bli tilgjengelig i Europa pga WiFi frekvens som benyttes her: 802.11b I USA,Japan og Canada brukes en annen frekvens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg