Gå til innhold

Råd oppgradere/ny pc

Anbefalte innlegg

Heisann folkens !

Trenger litt hjelp av dere nå.. Kjøpte et system for en stund tilbake. Det er i bunn og grunn et oppsett av DELL sitt system; Dell Precision Workstation 450

Jeg har ikke veldig mye peiling på pc og står veldig fast på følgende problem. Skal jeg oppgradere, eller skal jeg vurdere å legge penger i helt ny pc? Grunnen til dette er rett å slett "læggen"!

Jeg skal prøve å sette inn så mye informasjon som mulig så dere kanskje kan gi meg litt rådgivning;

HK:

INTEL E7505

CPU:

INTEL Xeon 3.06 (2 fysiske prosessorer som støtter hyper-threading) (Er ikke sikker på cache og FSB hvis det er interrisant, men det kan jeg sikkert finne ut)

RAM

2048 MB

SAMSUNG 1024 SDRAM DDR, PC2300 (142 MHz) x2

HD

SEAGATE 74 GB SCSI 10000RPM (+ 3 andre disker)

SKJERMKORT

NVIDIA GeForce 6600 256 MB

OS

Vista Ultimate

Takker for alle svar, er det noe som dere lurer på skal jeg prøve svare så godt som mulig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å oppgradere ram'en, som forøvrig ikke ser særlig sprek ut, trenger du nytt HK. Men angående "læggen" som du nevnte kunne det vært lurt å få et bedre skjermkort. Da må hk støtte pcie. Jeg vet ikke hvor mye penger du ønsker å legge i dette, og hvordan behovet ditt er. Jeg tror det lureste er å kjøpe ny, for en skikkelig oppgradering blir gjerne vanskelig.

Lenke til kommentar

Etter å lett litt rundt på google fant jeg ut at CPUen som står i dell-maskina di er av typen socket 604, og det funker dårlig med hovedkortene intel kjører med i dag som er 775. Så du må nok belage deg på å oppgradere hele systemet dessverre.

Lenke til kommentar

Prosessoren(e?) er ikke mulige å kombinere med nyere pc-komponenter, men uansett kan du få ganske gode CPUer rimelig. E8400 slår dine cpuer med god margin, og koster 1300 kr. Du kan også få rimeligere, men denne er lett å overklokke, og god allrounder som sikkert vil vare en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...