Flakkmeister Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Er snart tid for at jeg skal bestille komponenter nuh, wee Har ikke vært her inne på en stund nå, men sist jeg var her kom jeg fram til at et X48 kort var det beste alternativet. Når jeg leser anbefalingen til HW nå hvor nForce 790 går foran, blir jeg da litt usikker. Har det kommet fram noe mer jeg ikke har fått med meg? Skal altså bruke DDR3 minne, og CPU blir en Q9450 mest sannsynlig. Ønsker et stabilt system, som gjerne også er klokkevennlig. Men det siste er ikke superviktig men et morro pluss Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Vell nForce 790i har problemer med korrupsjon av OS... Så du kommer til å ha problemer med 790, dessverre nevner ikke reviews en masse av disse problemene som kan finnes, det er jo tross alt bare ett "Fire run" (Altså en rask runde over kortet med benchmarks også videre) og da får du som oftest ikke sett alle problemene som kan finnes på kortet. Finnes en god del tråder om nForce 790i og 780i så det skulle ikke være noe problem. Men Intel X48 er og blir ett sikkert valg i allefall om du ikke vil ha bugs med systemet ditt. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Ok, takker for svar, det er vel ikke voldsomme forskjellen på de to sånn ellers heller vel? Begge takler vel DDR3 like godt osv? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ok, takker for svar, det er vel ikke voldsomme forskjellen på de to sånn ellers heller vel? Begge takler vel DDR3 like godt osv? Eneste forskjellen er at X48 ikke har SLI men er mer "stabilt" for å si det slikt. Så om du ikke skal kjøre SLI så er det bare å vende Nvidia ryggen og smile til ditt stabile system. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Nei SLI har jeg ikke planer om, så det er ikke noe problem Kunne tenkt meg et av de Asus Maximus-kortene, men jeg finner ingen av de med X48, bah. Skal ihvertfall ikke spare noe penger på hovedkort, så det er ikke et tema, hehe. Noen å anbefale? Lenke til kommentar
de_baser Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Asus Rampage er x48-varianten deres, men det er DDR2! Både MSI og Gigabyte har flotte X48-kort, spesielt gigabyte har godt utvalg i slike til forskjellige priser. Har selv GA-X48T-DQ6 og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Et bra X48 kort med DDR3 er Gigabyte GA-X48T-DQ6, Asus P5E3 Premium har DDR3, men er grusomt overpriset. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Skjønner, har nemlig lagt inn det Gigabyte kortet i handlevogna mi fra før av hehe Får sjekke litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå