Bruker-93156 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Et av makrobildene fra forleden dag. Noe er feil, men finner ikke ut av hva, jeg tror det er komposisjonen. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Liker ikke nærbilder av innsekter. De er bare ekle . Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Muligens litt for lite dybdeskarphet, greit nok at det rydder opp men jeg tror kansje det hadde sett bedre ut om i hvertfall hele flua var skarp. Komposisjonen er jo grei nok, men kansje litt for enkel med midstilt motiv (muligens derfor du synes det er noe som blir feil?). Men ellers er jo farger og lys finfine, så er lite å utsette på det. Men nå er ikke makro noe jeg føler jeg har noe særlig peiling på, så tror ikke jeg skal prøve meg på noen form for "in depth" kritikk Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er nå mye riktig her og da Men siden du ber om en negativt fokusert kritikk, skal du få det. Jeg føler at det mangler noe som forankrer komposisjonen. Det store OF området under og det samme til høyre gjør at den svever litt i løse lufta. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 jeg synes bildet var veldig bra, men støtter bamses forslag om å øke dybdeskarpheten slik at hele flua blir skarp. For å være ærlig så synes jeg alle fluebildene dine har vært kjempestilige, og dybdeskarpheten på et makrobilde er vel smak og behag..? Lenke til kommentar
JonH Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Øverste venstre hjørnet tar for mye oppmerksomhet for min del. Er også enig i at dybdeskarpheten kunne vært bedre, men samtidig synes jeg det blir dumt at det meste bak flua er skarpt, og ikke foran. Lenke til kommentar
emero Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 øvre venstre ghørne kontra det ufokuserte nede til høyre gjør det hele litt merkelig i mine øyne. selve flua er flott nok, men settingen er rar. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hele flua peker jo liksom mot bladkanten oppe i venstre hjørne. Ellers er det jo lite komposisjon å snakke om, så da blir effekten desto større. Men flott etterbehandling her som vanlig, og jeg liker selv grunn DoF. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Bamse_: Jepp, så det nå når jeg åpnet bilde igjen at DOF'en er litt feil. Men større DOF hadde gitt lavere lukkertid OG skarpere bakgrund, alså ikke spesielt bra egnet det heller. Tim: Sier meg enig, ikke så heldig med posituren heller. Dette var egentlig bare et prøvebilde for å sjekke ut Nikon NX (Som blir utrolig tungvindt) så har ikke gått gjennom alle bildene fra dagen ennå. Resten: Jepp, fokusplanet er litt skrått, har ikke orket å stresse med det hjørnet, hadde det litt travelt igår. Legger ut et fra i dag senere i kveld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå