Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: Volvo 240 TIC prosjekt B230FT motor handla inn...

Anbefalte innlegg

jaha?

får ut 220hk bare med og chippe og flekke på mere trykk jo snuppen.

trener ikke m90 eller.

Halla snuppa, sleng ut no bremsepapirer på org ft/fk motorer med 13c snurre da, som viser 220hk i motor. (nei jeg vil ikke se vikingchip sine bremsepapirer med stengt wg...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke skjedd stort siste dagene.. Fikk vært i garasjen i går men siden det var julaften måtte jeg inn te selskapet osv :p Hehe men fikk rødda litt i går for var ekstremt rotete.. allt verktøyet lå på gulvet :p hehe

her er litt av det jeg fikk i går... (Fikk penger osv men det tok jeg nok ikke bilde av :p)

100_2352.jpg

mangler 10 fast nøkkel med skralle løsning på ene siden så fikk jeg ny i går :)

Manglet også 13 fast så fikk det og i går :)

Fikk og noen MOMO skulderputer for tull.. :p hehe (lang historie kort) Satt på med en bil som smallt i fjellveggen, fikk brannsår på halsen, på størrelse med sugemerke lignet en stund på et suge merke og alle som spurte måtte jeg forklare å overbevise at det ikke var sugemerke så fikk med en lapp til de putene "Nå kan du ikke skylde på belte nestegang du dukker opp med sugemerke....." ;)

Men de hanskene på bilde der er utrolig kjekke... Er lys på sidene av hansken som rettes mot der man jobber! :D

Lenke til kommentar

Kim kom innom på pizza i garasjen i dag å :p hehe blitt møe pizza i det siste i grunn :p hehe

Fikk sparkla litt på koffertlokke og slipa det er vel strax ferdig :) Så fikk lagt litt sparkel og slipa ned antennehullet på v side bak :) Så holdt han litt på med forskjermen men har slått seg litt så må få donka litt inn å sparkle opp på nytt :) Ellers så har jeg drivi å slipa litt på noen penta felger jeg har liggende.. Lurer på om å få bredda de så det blir 7-8cm kant bak å 4,5cm kant forran på de felgene og pulverlakere de hvite men får sjekke opp litt priser osv :)

Litt bilder som alltid

Sånn sto bilen når vi begynte i dag :) hehe

100_2364.jpg

Tok av skjermen igjen så man får lagt den opp så det er lettere å slipe/sprakle på den

100_2370.jpg

Grei arb temp :)

100_2378.jpg

snart ferdig? :)

100_2379.jpg

Ferdig hehe :)

100_2380.jpg

Fikk jaggu trøkt i vårs hele den æw!

100_2369.jpg

...................

100_2376.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blir bra detta ! :whistle:

Takk Takk :)

Noe fremgang her da?

Jada... Jobbet masse i det siste men ikke med min bil... Holder på å bytte motor for en kamerat å tt ting tar tid... Har ikke fått henta motoren før i dag... Får den vel i i morra så blire framgang på min ettervært :)

Nå går'e sakte her Vetle. Er det ikke bare å få hivd nedi FT motoren, kan ikke være så vanskelig det- 240 er jo knute enkelt.

Har 240 selv, Blir vel en oppfølger til deg, altså 230Ft isteden for f.

Skjer mye som sagt ;) Mene er ikke bare å kaste i ft'n... Skal overhales å gjøras pen skal snart gjøre det... OG i din er det F i min er det A motor (gasser motor) Så er MASSE kabel arbeid for å få i ft'n i min bil... Du trenger bare lodde om formotstand til dysene jeg må legge opp MANGE METER med kabel! ;)

Kommer bilder endag...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Skjedd litt i det siste...

i går var jeg i garasjen siden klokka 4 ca til klokka 11... Fått rødda og fyllte plan på pick up'n te fatters full a søppel!

Så har blitt ganske så røddig... Så når jeg var ferdig å rødde tenkte jeg å se litt på bremsene på bilen for hang jo på bremsene forran på høyre side... Tok en kalipper fra delebilen og "ovehala" blei så bra atte ;) Setter den på en annen dag må sandblåsas å lakkas først :p hehe

Så har jeg fått sortert og hengt på plass verktøy.. Satt meg ned nå på slutten og gikk i mellom det meste og skreiv en liste på det jeg har mista av verktøy, lånt bort, etc så må vel ut å shoppe inn nytt endag ;)

Litt bilder

Delte kalipperen og tok ut stempla

Bilde256.jpg

1stk "overhala" kalipper

Bilde257.jpg

Så litt om hva som har skjedd i dag

Vært å handla litt i dag var på bilxtra og kjøpte en spray boks me kalipper maling (rød) Fått lagt på 1 lag på kalipperen jeg holdt på med i går :)

Så har jeg kjøpt 750ml malings boks me hamerite maling sort blank som jeg skal male understells deler med har lagt 1 strøk nå på en bærebru bak for å teste.. Nytt lag om 4 timer..

Bilde263.jpg

Har og fått bytta bærearmen på venstre side samt begge foringene ;)

bilde av bærebruene bak ;) skal legge på 1 strøk til litt seinere i dag.. ;)

Bilde264.jpg

Satt på den ene bærebrua bak i går... Da er det neste som står for tur..

Men i dag hadde jeg ikke lyst til å drive me skru jobber :p (kjekt med prosjekt bil for er så mye å gjøre :p )

Så jeg har lagt opp ledninger til cd spilleren (flyttet den opp)

Så har jeg lagt opp allt av ledninger til el vinduer i dag knapper, etc så er bare sette motorene i dørene det er fort gjort ;)

Litt bilder

Ny bærebru :D

100_2663.jpg

100_2665.jpg

Jeg hadde en ramme til cd spiller liggende. Men der den ramma passa har jo jeg instrumenter så jeg ofra lufte dysene for cd spiller plass. I og med at det ikke er den plassen ramma er laga for måtte jeg kutte å sveise litt på ramma og sparkle :p

Bilde273.jpg

Sånn blei resultatet... (skal finslipe og lakke på nytt)

Bilde277.jpg

Lagringsplass :p

100_2669.jpg

Satt i motorene til rutene her omdagen blei så bra atte :) hehe Funker dønn!

Så i dag har jeg satt opp hyller langs en hel vegg ca... Fikk MYE lagrings plass! :D

100_2671.jpg

De 2 dørane jeg henta nere på jobb ;)

Bilde303.jpg

Skulle ta av skrubbe plata her omdagen men blei litt forbanna og fikk ikke av en skrue da var saken grei... bant et tau i den og bant den fast i benken og rygga me bilen :p

Bilde309.jpg

Slipa ned den ene calipperen jeg skal ha bak i dag og gjore den klar til lakk

Bilde315.jpg

Og vola

Bilde316.jpg

I dag var jeg ute i garasjen og la på 1 laget med hammerite maling på fjærbeinet :) Blei bra i grunn :)

1 laget jeg la på..

Bilde341.jpg

Så var jeg akkurat ute å la på 2 strøket :p

Bilde342.jpg

Måtte bare sette caliperen innat :p

Hygli å høre :)

3 og siste laget på... :)

Bilde344.jpg

takker :)

i dag har jeg slipa ned venstre side fjærbeinet :) Så har jeg fått lagt på 1 laget me sort blank hammerite maling på :)

Bilde351.jpg

Har vært garasje dag idag :D

I dag har jeg vannslipa ganske så møe så bare parr drag over 2 dører og 1 skjerm igjen åsså litt småtteri bare igjen :D

Så har jeg mala 3 og siste strøk på venstre fjærbein i dag ;)

Så lite stemningsbilde te slutt

100_2677.jpg

Bilen står nå sånn ;)

Bilde365.jpg

Så har jeg mala 2 lag med hammerite maling på calipperene ;)

Bilde367.jpg

Bilde av døra jeg har sveisa og sparkla på ;)

Bilde363.jpg

Starta og matte ned den andre døra

Bilde364.jpg

Oppdateringer kommer det nok flere av framover ;) Ting skal skje snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...