VetleRsport Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg laget en ny da den gammle er maaange sider bakover og den er veldig ot og massse dritt på den tråden Har fått en volvo 240 (gle byggdt om til GLE på volvo) Fikk den gratis av farfar som har hatt den siden den var ny og han var jo supernøye vasket etter kjøring osv.. Dette er en meget påkostet versjon.. Men er ikke takluke da. Snow cap hijeckers ekstra 52mm instrumenter Planer for bilen blir vel å skaffe B230FT eller bygge om en F motor til FT. Har tenkt til å skaffe motor etter 95 med lh2,4 el nett og underspyling. Bytte allt av foringer. Powerflex eller poly foringer. Nye bremser? (non billige racing bremser) Bytte interiør Gr A vinge Coilover? Senk osv Her er noen bilder. Ja det er ikke en pen farge den skal lakkes Her er 2 av interiøret.. Ikke pent Det stygge motor rommet: Skaffet meg jobb på bilhuggeri så nå blir det lettere å skaffe deler tok med litt deler hjem fra jobb i dag.. Sorte lister forran og bak 8) Listene ser stygge ut men er bare å vaske/polere de :wink: (prøvde å vaske en av listene og de ble pene Fikk en jeg vetom til å modde den for meg sånn som jeg har tenkt til å ha den... Enten de felga der eller super dtm/eiker e1.... 8) Hva tror dere? Kjøpte litt deler av fetter for 500,- Fikk masse for 500 synes jeg Såe nå er sort interiør i boks 8) Tatt litt rost nå da... Som dere kanskje ser så er skjermen bøyd litt men det skal fixes her er det noen bilder fant litt av værdt på jobb i dag Tok ikke bilde av allt tok bilde a kun dørtrekk men allt var der Fikk taki noen speil og! Og noen hvite blink! her er det noen bilder fant litt av værdt på jobb i dag Tok ikke bilde av allt tok bilde a kun dørtrekk men allt var der Fikk taki noen speil og! Og noen hvite blink! Fått taki litt deler igjen Sorte lister (rundt bilen) Pen turbo grill (2stk) hmm.... var 1 ting til... Men det husker jeg ikke Bilder kommer på fredag jau.. nu ska jeg bestille litt parts å :ass: Ska bestille "Bross" Styling kit ;P Peneste som er laget mener jeg... front: Side: Bak: Og som dere ser på den bilen så står samme vinge som jeg skal ha og Og "Gr A" Vinge ska jeg bestille... Lett å bruke penger har jeg finni ut gitt.. 8000,- ca som forsvinner nu ut i det blå da ligger bross kitte trygt å venter på å bli montert litt plast :ass: annlegg må man ha "dele" lager på romme :ass: (legg merke te signert helene rask plakat :win ENDELIG ny arbeids jakke (ja nå som det er såååå kaldt.....) Da er bilen endelig hjemme... etter politi eskorte siste 100meterane å en bot så er den hjemme :? så er bilen midlertidig i karporten tok å surra litt med bilen i dag da.. tok av ekstra lysa og bytta te hvite blink så satt jeg på den grillen jeg fikk a "ølbøen" et lite bilde forresten.. satt på en litt penere grill så ser bilen litt helere ut Så har jeg tatt av de lykt viskerene Motoren tar jeg av en annen dag Da har jeg handla en B230FT om det firmaet holder den av som de sa de skulle da Motoren har stått i en volvo 940 før og det har vært en politi bil som da har vært på allt av servicer osv.. Å den er vel sikkert chippa eller noe siden den er brukt av purken Gått 360 000km ca... ekke bare store biler det går i her Må ha noe å leke med au :ass: ER litt skruing med de å kan man si... ' Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Da har jeg handla en B230FT om det firmaet holder den av som de sa de skulle da Hva må du betale, og hva følger med? Tenker på ting som f.eks trykkrør, ic, oljerør, servopumpe, vannrør, formotstander, ledningsnett, hjerner, dynamo, starter, downpipe, lambda, tenningsmodul osv osv? Eller er det bare en ren motor med bunn/topp og innsug-/eksosmanifold (og snurra)? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Da har jeg handla en B230FT om det firmaet holder den av som de sa de skulle da Hva må du betale, og hva følger med? Tenker på ting som f.eks trykkrør, ic, oljerør, servopumpe, vannrør, formotstander, ledningsnett, hjerner, dynamo, starter, downpipe, lambda, tenningsmodul osv osv? Eller er det bare en ren motor med bunn/topp og innsug-/eksosmanifold (og snurra)? Allt følger med ca så er lettere å si hva som IKKE følger med: Servo pumpe (det har jeg jo uansett) Starter (Har det au) Dynamo (Har det å ) Hehe så er det som ikke følger med bare Peller ut Motor nette osv Hjerner au fikk den forresten til 5000,- Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Strøken 240, kan ikke si jeg var så begeistret for det bodykittet men. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Strøken 240, kan ikke si jeg var så begeistret for det bodykittet men. er faktisk litt enig med deg dær. så får se hva jeg setter på... begynt å like orginalt utsende Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 De Superstar-felgene på bildet i førsteposten kommer til å koste deg 4 ganger som bilen er verd, hehe Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 ja... skakke ha super star... Blir nok SUPER DTM tenker jeg Og bilen blir vel værdt mere en 24 000,- håper jeg Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Super DTM er fine, har det på 940'n min. Aberet er at de er fryktelig myke, sånn at du lett får riper i felgkanten. Men fine felger da. Hehe, var satt litt på spissen angående Superstar'ene da, men du forstod hvor jeg ville Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Super DTM er fine, har det på 940'n min. Aberet er at de er fryktelig myke, sånn at du lett får riper i felgkanten. Men fine felger da. Hehe, var satt litt på spissen angående Superstar'ene da, men du forstod hvor jeg ville hehe ja skjønte det jeg au hehe.. DTM felger er pene de... Vill ikke ha 18" blir nok 17" her eller så ser den jo ut som en SUV hehe (volvo traktor hmmm neeeh) ska se om jeg får bestillt meg et sett med hvite blink rundt om til bilen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Se her ja, en Worklog med litt fortgang i seg. Når blir den gamle motoren røsket ut og satt inn den nye da? Er vel ikke altfor mye jobb på en 240, er det vel? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Se her ja, en Worklog med litt fortgang i seg. Når blir den gamle motoren røsket ut og satt inn den nye da? Er vel ikke altfor mye jobb på en 240, er det vel? hehe fortgang ja hehe Hmmm usikkert.. Høsten.. planen er at den skal være færdig te neste sommer neida... må "bare" bytte bensin tanken, pumpe, motor nettet osv Lenke til kommentar
illest Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Behold originalfarga på bilen, sikkelig senk, tøffe felger (dtm er ikke så dumt, selv om mange har det) og svarte lister så er den helt sheriff. Gå for gr.a stilen istedet for rånestilen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Trenger ikke gjøre så mye før en gammel volvo blir tøff. http://www.ktv.no/~esgr-ktv/110_1028.jpg http://www.ktv.no/~esgr-ktv/110_1029.jpg Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Behold originalfarga på bilen, sikkelig senk, tøffe felger (dtm er ikke så dumt, selv om mange har det) og svarte lister så er den helt sheriff. Gå for gr.a stilen istedet for rånestilen. tanken med å holde den "orginal" har slått meg... men bilen er LLANNNNNNGT i fra færi så vi får se Lenke til kommentar
illest Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Eksempel på hvor lite som skal til før den blir frekk: Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Eksempel på hvor lite som skal til før den blir frekk: Mjaaaa, gyselig farge og stygge lykter, ville vært mye bedre med hvite lykter og en helt annen farge. Lenke til kommentar
illest Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Farga hører til på en bil fra den tiden, så det er bare rått. Bilen ser helt original ut, foruten felger og senking, som derfor gir en litt "sleeper-aktig" look. Ikke noe er tøffere enn det. Bilen som er avbildet har mer enn det dobbelte av 200 hk for og si det sånn Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Henta motoren i dag å Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Fant du ut av spesifikasjonene på motoren? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 b230ft med 220hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå