Gå til innhold

Lørdagsåpne forhandlere av bærbare i Oslo

larseko

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle bruke dagen i morgen til å se på og prøve forskjellige bærbare. Kan noen gi meg noen hete tips om hvor de kan ha godt utvalg? Jeg lurer spesielt også på om det er noen som har Thinkpad utstilt noe sted. Jeg har lett litt etter forhandlere på nettet, men bare funnet en nettbutikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sa du ikke hvor du bodde, men jeg går ut i fra at det er Oslo. Har vært og titta selv et par uker nå, og jeg må si at utvalget er ikke akkurat strålenede. De typiske stedene er Elkjøp og Ekspert, men de har (slik jeg så det) bare 3-4 møkkamodeller som kostet mer enn hva et fornuftig menneske er villig til å betale.

Telehuset (Alnabru) kan skaffe det meste, men de har kun to modeller stående ute på utstilling. Ellers har de en ganske grei Toshiba på salg.

Du må nesten bare løpe rundt på de forskjellig butikkene i sentrum. Selv endte jeg opp på Telehuset, men da visste jeg fra før hva jeg skulle ha. Compaq har et ganske godt tilbud på EVO N160 til 16 000 :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Du må nesten bare løpe rundt på de forskjellig butikkene i sentrum. Selv endte jeg opp på Telehuset, men da visste jeg fra før hva jeg skulle ha. Compaq har et ganske godt tilbud på EVO N160 til 16 000 :smile:

Oslo, ja (står i topic). Hadde Telehuset Compaq Evo N160, sier du? Den ser i utgangspunktet litt interessant ut.

Lenke til kommentar

Ja, Telehuset har Compaq EVO N160 til kr 16 108. Sitter faktisk og skriver på den nå! :wink: Grunnen til at den er så "billig" er fordi Compaq kjører det de kaller "Golder Offer;" på den. Sjekka med telehuset før jeg kjøpte den, og da var ordinærpris 19 990 kr. Så syntes du at det er en bra maskin kan du spare en god del penger. Golden Offer gjelder helt frem til 31.januar.

Skulle gjerne ha fortalt deg mer om den, men jeg har ikke hatt den oppe i mer enn 45 min. Virker ihvertfall jævli bra! Dessuten ser den dødsrå ut :smile:

Eneste negative er at det tar litt tid å bli vant til at alt skal være mindre.. skjermen tar tid å venne seg til osv. Men skal det være bærbar så skal det være bærbar..

PS. Dette er en maskin som er bestillingsvare de fleste steder, inkl. Telehuset. Heldigvis tok det ikke mer enn 3 dager.

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-01-12 20:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-12 20:24, Nuffern skrev:

Skulle gjerne ha fortalt deg mer om den, men jeg har ikke hatt den oppe i mer enn 45 min. Virker ihvertfall jævli bra! Dessuten ser den dødsrå ut :smile:

Ok, da venter jeg i spenning på rapport =)

Lenke til kommentar

ellers har det kommet en "computer City" i sandvika. Ikke helt Oslo, men ikke så langt una heller. Morsomt å ha en butikk der man kan fråtse litt. Lommeboken får gjerne tynt seg litt oxo.

dessuten er ikke prisene så ille heller. Plextor s88tu kosta et par hundringser mindre enn på komplett.

Lenke til kommentar

Quote:

Kjøp den! En hel genial og deilig maskin. Ingenting å utsette på den. Men du skal være klar over at den ikke har noen ps2-innganger eller serielle. Dessuten har den ingen diskettstasjon.

Noe av det jeg liker best er at den virker gjennomført. Ser og føles ganske profesjonell. Virker ikke som en "billigbærbar".

Noe av det jeg liker best, er at jeg kan kjøre fete spill som CounterStrike og Return To Castle Wolfenstein (krevende 3D-spill) i maks oppløsning med minimalt av detaljer skrudd ned. Skal love deg at de fleste jeg kjenner som har bærbar, ikke kan gjøre det! Har P3 utgaven på 1GHz vel å merke.

Ærlig talt kan jeg ikke komme på noe negativt med den. Husker ikke nøyaktig hvor mye den kostet før kampanjen (varer t.o.m. 31.jan), men tar jeg ikke feil så sparer du sånn cirka 2000 kr. Leste på forsiden til barbara.no, at P3 for bærbare skulle ned i pris pga lansering av P4.. så kanskje det kan være lønnsomt å vente en liten til stund allikevel? Vanskelig å si.

Ok, du lurte og du fikk et svar. Er nesten litt forelska i min nye notebook skjønner du :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 00:51, Nuffern skrev:

Quote:

Kjøp den! En hel genial og deilig maskin. Ingenting å utsette på den. Men du skal være klar over at den ikke har noen ps2-innganger eller serielle. Dessuten har den ingen diskettstasjon.

Noe av det jeg liker best er at den virker gjennomført. Ser og føles ganske profesjonell. Virker ikke som en "billigbærbar".

Noe av det jeg liker best, er at jeg kan kjøre fete spill som CounterStrike og Return To Castle Wolfenstein (krevende 3D-spill) i maks oppløsning med minimalt av detaljer skrudd ned. Skal love deg at de fleste jeg kjenner som har bærbar, ikke kan gjøre det! Har P3 utgaven på 1GHz vel å merke.

Ærlig talt kan jeg ikke komme på noe negativt med den. Husker ikke nøyaktig hvor mye den kostet før kampanjen (varer t.o.m. 31.jan), men tar jeg ikke feil så sparer du sånn cirka 2000 kr. Leste på forsiden til barbara.no, at P3 for bærbare skulle ned i pris pga lansering av P4.. så kanskje det kan være lønnsomt å vente en liten til stund allikevel? Vanskelig å si.

Ok, du lurte og du fikk et svar. Er nesten litt forelska i min nye notebook skjønner du :smile:

:smile:) Veldig bra. Men jeg tror jeg venter til jeg vet hvor mye jeg kan bruke og slikt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...