Gå til innhold

Vil E6850 funke med Asus P5W DH Deluxe?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe ny cpu til PC-en min i forbindelse med AoC(Age of Conan), og vurderer E6850 3.0GHz cpu'en. Men er denne kompitabel med P5W Dh deluxe? Orker ikke bestille og finne ut at den ikke er kompitabel. Hovedkortet fungerer med 65nm cpu'er, men er det andre feller jeg kan gå i?

Eller skal jeg få for E8400?

zaltmann

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Kjære venn. :)

Hvorfor går du ikke til kilden? Produktsiden til ditt hk?

Asus (og de fleste andre hk-produsenter) har gode supportsider.

Sist jeg sjekket støttet P5W DH det meste.

Her=>Nå gjorde jeg jobben for deg. Litt dumt, da lærte du ingenting.. idag heller. :p

Du må kanskje oppdatere Bios.

tusen takk :)

ehm, liker ikke tanken på å flashe bios, men det må vel kanskje til =/

Det går bra.

Har hatt det hk'et, vel.. har det forsåvidt ennå (eldstedatter har det i en oppgradert rigg).

Jeg har alltid brukt Asus Update uten problem.

Har dog hatt ett og annet "mishap" med MSI og Abit (men det ordnet seg). :)

Lenke til kommentar

kan det hende at pcn ikke starter opp? Slik at jeg må flashe bios før cpu'en settes inn? ELler kan jeg ta det etterpå for å stabilisere systemet?

Har nå bestilt 4gb Geil Ultra 800MHz ram + Intel C2D E8400 3.0GHz CPU

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kan det hende at pcn ikke starter opp? Slik at jeg må flashe bios før cpu'en settes inn? ELler kan jeg ta det etterpå for å stabilisere systemet?

Har nå bestilt 4gb Geil Ultra 800MHz ram + Intel C2D E8400 3.0GHz CPU

Å flashe (fra Windows) for å stabilisere systemet hørtes veldig ut som "baaad idea". :)

(Nå fungerer det ikke helt slik da).

Flash/oppgrader Bios *før* du bytte CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eg reformaterte nettopp pcn og la inn windows på nytt. Kan eg no flashe BIOS for så og sette i cpu når den kjem(i morgo)? :)

Spørsmålet er feil.

Hvorfor har du ikke gjort det allerede? .. er mer på sin plass.

Og ikke minst..

Har du ennå ikke giddet å sjekke hvilken Bios-versjon du har, og hvilken som er minstekravet for å støtte E6850?

(Ikke alltid det er det beste å flashe til den siste Bios-versjonen).

Kanskje du ikke behøver å flashe?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Eg reformaterte nettopp pcn og la inn windows på nytt. Kan eg no flashe BIOS for så og sette i cpu når den kjem(i morgo)? :)

Spørsmålet er feil.

Hvorfor har du ikke gjort det allerede? .. er mer på sin plass.

Og ikke minst..

Har du ennå ikke giddet å sjekke hvilken Bios-versjon du har, og hvilken som er minstekravet for å støtte E6850?

(Ikke alltid det er det beste å flashe til den siste Bios-versjonen).

Kanskje du ikke behøver å flashe?

har ikkje sjekka korleis bios versjon eg har nei. Har heller ikkje sjekka minstekravet til cpu. CPU'en eg har bestilt er E8400 da.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
har ikkje sjekka korleis bios versjon eg har nei. Har heller ikkje sjekka minstekravet til cpu. CPU'en eg har bestilt er E8400 da.. :p

Det var jo det jeg trodde ja...

Du har derfor enda en ting å ordne opp i.

Endre tittel på tråden din. :p

Lenke til kommentar

Det var jo det jeg trodde ja...

Du har derfor enda en ting å ordne opp i.

Endre tittel på tråden din. :p

doh, men kva skjer om hovedkortet trenger en BIOS flash og eg setter i cpu uten å gjere det?

Evt. eg flasher bios og hovedkortet ikkje trenger det, kva skjer? :p

Trenger å få litt oppklaring i hva slags symptom som kan oppstå.

Så 1 ting til. Korleis flasher eg bios? Har aldri gjort det før..skal eg laste ned fra den du linka til før i topicen og innstallere det som eitt program i windows uten å gjere noko anna av innstillingar eller på forhånd? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Pleeeeze! :(

Jeg orker ikke å gjenta meg selv flere ganger nå!

Bruk WEB'en som det verktøyet det faktisk er for å tilegne seg info!!

Les min første post og følge instruksjoner du kan finne derfra (linker).

Asus Update ordner alt automatisk.

Man behøver ikke å flashe Bios (les: de som er usikre bør overlate det til andre).

Med mindre man må pga ny hardware som gjeldende bios ikke støtter, eller at man er en "hardcore" overklokker og tror at beta19b gir 2mhz høyere FSB. :)

Lenke til kommentar

ok, har nettopp prøvd den nye cpu'en. Da eg starta pcn kom det opp navnet på hovedkortet som vanlig, den gav fra seg eitt pip og det kom opp at han hadde oppdaga ein ny cpu og eg måtte velge å gå inn i setup. Dette gjorde eg, da kom eg i bios. Her skulle eg velge klokkeslett og dato som da var korrekt. Etterpå trykte eg på F10 får å lagre og exit innstillinger. Etter dette bootet ikke pcn. Den stopper opp, og surrer og går. Så, da gjettar eg at det er BIOS update som skal til her? Ram'en er vellykka montert. Sitter på pcn no, men bruker gamle cpu.

Lenke til kommentar

ok, da lasta eg ned nyeste bios fra asus heimesida og lasta i samme slengen ned asus update. I dette programmet køyrte eg og loada inn den nye bios fila, og etter litt innhenting av informasjon var det klar for flashing. Dette gjekk på under eitt halvt minutt. Deretter var det restart. No sitt eg med nyeste BIOS ;)

Så, no skal eg skifte cpu ;)

EDIT: da var E8400 oppe og går :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...