Gå til innhold

Islamske Riket Noreg

Anbefalte innlegg

(Tankeeksperiment):

Ja, de leste riktig. Korleis ville Noreg sett ut idag dersom Noreg frivillig blei islamisert for tjue år siden?

-Islam som statsreligion

-fleirtalet av etniske nordmenn muslimer

-arabisk på vidaregåande?

-Jul vs Ramadan?

-tillatt stammcelleforskning?

-nasjonal identitetskrise?

-nytt flagg (hvordan ville det sett ut)? :!:

Please, del ditt scenario med resten av forumet. :thumbup:

EDIT: Korleis ville din kvardag vori dersom alle, inkludert deg sjøl, var muslimer i Noreg idag?

Endret av Great Aftabeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et mye mer realistisk scenario er at restnorge om et par tiår river seg løs fra et stadig mer islamisert Oslo-område. Vil tro det vil bli kamp om eierskap til olje- og fiskeressursene utenfor kysten. Uten eierskap til noe av dette vil Oslostan være lite hjelpeløs som Gaza-stripen. Om vi ser til rest-jugoslavia kan vi se hva vi har i vente, jeg frykter at det kan gå ganske så styggt for seg.

Flagget til Oslostan:

post-151939-1210764334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
MAO at folk blir meir siviliserte? plz utdyp :)

Hvorfor skulle befolkningen bli mer siviliserte på grunn av et politisk, religiøst og ideologisk skifte? Noen ting kan bli bedre, andre værre. Totalt vil jeg alltid si det blir værre, på grunn av tradisjoner som blir brutt og kultur som blir ødelagt.

Uansett tror jeg hypotetisk sett at det vil komme grupperinger i Norge som ser tilbake til hvordan vi engang hadde det, og de vil kalle seg ekte nasjonalister fordi de lever slik nordmenn levde før, utifra hva de kan lære av historie.

Lenke til kommentar
Men OnT er korleis Noreg ville sjå ut om heile noreg blei islamisert.
Muslimene konsentrerer seg om Oslo. Det er derfor veldig lite sannsynlig at hele Norge islamiseres samtidig.

Ellers vil bare dagens utvikling fortsette, stadig flere ting blir forbudt for ikke å provosere muslimene. For eksempel blir det forbudt å spise svinekjøtt så ribbe til jul kan man glemme.

Lenke til kommentar
ok, men korleis blir dagliglivet til nordmenn?

*nemnte meir sivilisert fordi du sa at eg skulle se på kristningen av noreg, som avskaffa ein del "barbariske" skikker.

Over 1000 år med kristen propaganda har gitt det inntrykket at hedninger var barbariske, selv om dette ikke var tilfellet. Det er typisk romersk å gi uttrykk for noe slikt. Alle som ikke var romere eller under det romerske imperium var barbarer, hedninger, pagans og usiviliserte. Akkurat det samme synet hadde de kristne, og jeg tviler ikke på at en del muslimer deler samme syn.

Naturligvis var det ikke slik. Det hedenske samfunnet var langt mer sivilisert før kristningen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

QUOTE(Great Aftabeh @ 26/05-2008 : 02:02) *

Men OnT er korleis Noreg ville sjå ut om heile noreg blei islamisert.

Muslimene konsentrerer seg om Oslo. Det er derfor veldig lite sannsynlig at hele Norge islamiseres samtidig.

Ellers vil bare dagens utvikling fortsette, stadig flere ting blir forbudt for ikke å provosere muslimene. For eksempel blir det forbudt å spise svinekjøtt så ribbe til jul kan man glemmeQUOTE

Du snakker som den væpna revelusjonen er nær oss. Du mener vell ikke dette?

Tror du virkeligt den normale muslimske mannen sitter hjemme og pusser rifla mens han smiler og tenker en dag skal Norge bli islamsk?xD

Lenke til kommentar
Om du har eksempler hvor man har kommet over 30% muslimer uten at noe slikt har skjedd vil jeg gjerne høre om det.
Tror du virkeligt den normale muslimske mannen sitter hjemme og pusser rifla mens han smiler og tenker en dag skal Norge bli islamsk?
Ikke alle, men noen gjør absolutt det. Tror du luringer som Mullah Krekar ikke vet hva som ligger forran oss i Oslo om dagens utvikling fortsetter?
Lenke til kommentar

Et islamsk Norge hadde neppe vært veldig anderledes enn dagens, rett og slett fordi vi tross alt har noen århundrer med vestlige tradisjoner bak oss, i motsetning til de fleste muslimske land. Se på det verdslige Tyrkia som et skille der. Dermed er rimelig å anta at vi hadde hatt omtrent samme forhold til islam som vi idag har til kristendommen, altså i all hovedsak seremoniell og med liten innvirkning på dagligliv og kultur.

Men du sier ikke noe om hvorfor flertallet av etniske nordmenn skulle bli muslimer, og dermed er det vanskelig å besvare spørsmålet. Religionens plass i et moderne samfunn som Norge dikteres av befolkningens forhold til religionen. Spørsmålet antyder at vi skulle adoptere arabiske skikker og språk i prosessen. Det finnes liten tradisjon for at et folk frivillig oppgir fungerende skikker og verdier på den måten. Det er da heller ikke tilfellet med de eksisterende islamske nasjoner. De har sin egen kultur, språk og skikker, med islam som felles overbygning, og i sterkt varierende grad.

Det ville nok også vært tilfelle med et islamsk Norge. Men jeg savner fortsatt en beskrivelse av motivet.

Geir :)

Lenke til kommentar
Om du har eksempler hvor man har kommet over 30% muslimer uten at noe slikt har skjedd vil jeg gjerne høre om det.

Trådstarter forutsetter en frivillig islamisering og at flertallet av etniske nordmenn blir muslimer, jeg antar at an han ikke snakker om en revolusjon...

Tror du virkeligt den normale muslimske mannen sitter hjemme og pusser rifla mens han smiler og tenker en dag skal Norge bli islamsk?
Ikke alle, men noen gjør absolutt det. Tror du luringer som Mullah Krekar ikke vet hva som ligger forran oss i Oslo om dagens utvikling fortsetter?

Kanskje litt off topic i denne tråden? (Det får trådstarter svare på.) Vi kan godt diskutere MUllah Krekar og den snikislamiseringen enkelte ser for seg at innvandringen representerer, men det føles som et litt annet emne for meg...

Geir :)

Lenke til kommentar
Ok, dersom feks nordmenn hadde blitt så begeistra for religionen som fuglte med dei fyrste arbeidsinnvandrarane frå pakistan at dei sjøl konverterte, korleis ville Noreg sett ut idag? Kva ville vori forandra? Korleis ville dagleglivet ha vori?

Hvorfor skulle så mye ha vært anderledes? Å se på lite fungerende muslimske samfunn for spå dette er av liten hensikt. Vi må heller se på de fungerende, som t.eks. Malaysia.

Det er heller ingenting som tilsier at Sharia-lover o.l. vil bli innført. Som Geir sier, vil samfunnet mest sannsynlig være svært likt dagens.

Eneste saken jeg kan tenke meg som hadde kommet noe kortere er homofiles rettigheter, men det kommer utelukkende av at landet er mer religiøst, og ikke at det mer islamsk.

Lenke til kommentar

Et islamisert Norge vil bl.a. bety slutten på kvinnefrigjøringen.

Altså f.eks. ingen damer i miniskjørt på Karl Johan eller bittelitten bikini på stranden.

Ikke vet jeg hva andre foretrekker, men etter å ha sett "badende" muslimske kvinner i full burka i muslimske land så virker ikke denne fremtidsvarianten så attraktiv.

Men muslimske kvinner påstår hardnakket at det har det bra der også...er de hjernevasket ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...