jalle4u Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Heisan, håper på enkelte tips/råd angående denne sammensetningen til ny pc. Er spesielt takknemelig angående kjøling og/eller vifter til kabinett og/eller prosessor og om eventuelt det anbefales tilleggs vifte på skjermkortet. Er også usikker på om jeg skal ha SCSI brenner og DVD/CD - rom? Er det verdt å vente på nye skjermkort? (9800 Pro) Prisene på kortene i dag vil vel falle betraktelig når disse gjør sitt inntog i markedet? Er det enkelte komponenter som ikke passer i lag, og/eller er det andre komponenter som er bedre?? ------------------------------------------------------------------------ AMD Athlon XP 3000+ ASUS A7N8X Deluxe 2 X TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2 ECC NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H Western Digital 120JB (7200 rpm, 8MB cache) Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-120S) " Plextor IDE brenner 48/24/48A(W4824TA) Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB Creative Audigy 2 Player Creative Labs Inspire 6700 Logitech Cordless Desktop Optical (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail Samsung 172T (LCD) Chieftec Dragon DX-01(midi, sølv, aluminium) ---------------------------------------------------------------------- Håper på tilbakemelding!! 8) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Med fare for å fornærme noen av de utallige kranglefantene som poster regelmessig på forum så ytrer jeg følgende: Jeg mener og ha lest flere steder at lyd-kontolleren på A7N8X kortet er veldig bra(6-kanals,digital), derfor så kunne det kanskje vært en ide å kutte ut Audigy kortet. Det er ihvertfall grunn til sjekke ut dette litt nærmere. Jeg ville også bestillt med en eller to vifter til kabinettet, de koster 177kr/stk hvis jeg ikke husker helt feil. Ellers så ser det veldig bra ut etter min mening. Dette innlegget er ikke lagt ut med intensjon om å støte noen som måtte ha andre meninger enn meg selv. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Helsikkes for en pc du har tenkt deg da. Jeg hadde ikke kjøpt det beste av alt men det nest beste, får mest for pengene da. Men skal du først bruke en månedslønn på pc så hva med en lit større hardisk, som IBM Deskstar 180GXP. Ville bytet ut hercules sit kort med sapphire sit da de yter likt, og Hercules sitt er mye dyrere. Tror ikke du tjener noenting på å ha scsi brenner cd/dvd-rom. Men som sagt, ville egentlig gått ned et hakk på alt. 2800+ eller 2600+ 512Mb ram(om du ikke driver med videredigering da, da trenger du kansje 1 gb)(og da heller twinmos 3700) Droppet Creative Audigy 2 Player som nevnt før Lenke til kommentar
Treat Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 amd atlon 3000+ er jo 1 månedslånn : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå