Gå til innhold

Får ikke lyd i enkelte program - Ubuntu 8.04

Anbefalte innlegg

Hei

La nylig inn Ubuntu 8.04, men har et problem: jeg får ikke lyd i enkelte programmer. F.eks. i Firefox. Det er ingen problem å spille musikk i det medfølgende musikkprogrammet.

Har også lagt inn ubuntu restricted extras ... så alt av codecs burde jo være på plass.

Lurer også på om det finnes en messenger mer lik MSN Messenger, liker ikke Pidgin. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

emesene ligner svært på Live Messenger. Lydproblemet skyldes mest sannsynlig Adobe Flash, hvis du kjører 32bit anbefaler jeg deg å installere den nyeste betaen av Adobe Flash Player 10.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
aMSN funker bra! :)
Er så utrolig lei av at aMSN skal se så sinnsvakt stygt ut. Funksjonaliteten er på topp, men når alle versjonene jeg har prøvd tilogmed mangler noe å så grunnleggende som antialiaserte fonter så får den stryk hos meg :s
Lenke til kommentar

Den ser usedvanlig bra ut på KDE 4 av en merkelig grunn (derfor jeg alltid anbefaler den) Jeg har sett den på andre distro'er, og der ser den forferdelig ut. Har ikke peiling på hvorfor.

Edit. Glem det. Jeg sitter på 1280*800 på laptoppen, og der spiller det ikke noe rolle.

Endret av t_k
Lenke til kommentar

Jeg har også merket meg dette med forsvinnende lyd til tider.

Til slutt fant jeg ut at jeg rett og slett ikke kunne spille lyd i både firefox (youtube feks) og Rhytmbox samtidig. Hvis jeg startet Rhytmbox først og spilte av en mp3 så funket ikke lyden i firefox. Hvis jeg derimot åpnet firefox FØRST og så tok opp rhytmbox så funket ikke lyden der. Ganske irriterende å måtte lukke hele musikkprogrammet for å spille av en låt på songza.com mens man har fest og så måtte lukket firefox og så ta opp musikkprogrammet igjen.

Noen som vet hvordan man fikser det her? Kan ikke huske det var sånn i 7.10 før jeg oppgraderte...

Lenke til kommentar
Jeg har også merket meg dette med forsvinnende lyd til tider.

Til slutt fant jeg ut at jeg rett og slett ikke kunne spille lyd i både firefox (youtube feks) og Rhytmbox samtidig. Hvis jeg startet Rhytmbox først og spilte av en mp3 så funket ikke lyden i firefox. Hvis jeg derimot åpnet firefox FØRST og så tok opp rhytmbox så funket ikke lyden der. Ganske irriterende å måtte lukke hele musikkprogrammet for å spille av en låt på songza.com mens man har fest og så måtte lukket firefox og så ta opp musikkprogrammet igjen.

Noen som vet hvordan man fikser det her? Kan ikke huske det var sånn i 7.10 før jeg oppgraderte...

hadde samme problem på den gamle datan .

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...