Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny pc for ca 7000kr. har ikke helt bestemt meg for ossen deler. Jeg lurte på dere hadde noen forslag? Jeg har skjerm, mus, og tastatur. PC'en skal brukes en del til spill mest cs!

Takker for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ca. hva man kan forvente og få for 7000kr.

Jeg har bare plukket vilkårlig utifra ytelse/pris. Du kan selvfølgelig

velge deler fra andre produsenter.

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv

- Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW

750,00

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2-SPP/MCP-T,1394, USB2.0, Dual LAN

1 375,00

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2 ECC

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

1 182,00

EKL Blade CPU-Vifte m/kulelager Socket A

- til PIII 1,53GHz AMD XP3000+

196,00

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD800JB

996,00

Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616)

450,00

Gainward GeForce4 Ti4200-8X 64MB 3,5ns

- AGP, "Ultra/650-8X TV", Retail

1 300,00

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

- Socket A (Thoroughbred) prosessor

865,00

Totalt:

7 114,00

Lenke til kommentar

Blir bra det. Bare bytt ut ECC rammen :)

Sparer 600 der ca, det investerer du i bedre kjøling. Satser at du får en b kjerne, så kan du klokke ganske langt. Ellers kan du kanskje kjøpe en brikke til med ram, men til cs duger vel 256.

Lenke til kommentar

Det et flott opsett vidarkri fant til deg, men det er et par ting jeg ville forandrett på.

Ser ingen grunnt til å kjøpe ECC ram, bare folk som jobber mye med ustabile koder som trenger dette. Ville heller valgt 1*Twinmos 512Mb 3200mWinbound til 827,-

Ville ikke kjøpt det skjermkortet, da heller Radeon 9500pro

Om dette er ting som gjør pc en din dyrere en planlagt kan du kjøpe billigere kabinett(pass bare på at det følger med en grei strømforsyning, helst over 300W). Du kan også gå ned på CPU en. Forskjellen er ikke så stor i ytelse, og prisforskjellenen kan være enorm. En god regel er å kjøpe et godt hovedkort som takler framtidige oppgraderinger, å så heller gå litt ned på CPU(for den kan du oppgradere)

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at en P4 2.4GHz boxed (1633,- kr) , og Asus P4PE/GL/F/S-ATA (1360,-kr) kanskje er ett bedre system? bittelitt dyrere men det kan du fort spare inn på å f.eks kjøpe AVANTECH kabinett i stede for cheiftec..

Lenke til kommentar
Jeg vil nå si at en P4 2.4GHz boxed (1633,- kr) , og Asus P4PE/GL/F/S-ATA (1360,-kr) kanskje er ett bedre system? bittelitt dyrere men det kan du fort spare inn på å f.eks kjøpe AVANTECH kabinett i stede for cheiftec..

Hvorfor skulle det være ett bedre system ? Hvis han klokker xp'en sin opp noen hakk, vil den få ganske bra ytelse.

Lenke til kommentar

Ja, hos komplett er vist nesten alle noname brikken Twinmos. Personlig har jeg dårlig erfaringer med noname, men del fleste jeg vet om som har kjøp noname er fornøyd. Syns 256 er i minste laget, men er vel kansje nokk for cs. Så kan du heller kjøpe en 512 brike seinere om du merker at det blir for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...