Gå til innhold

Gps på Nokia N82

Anbefalte innlegg

Er det slik at alle kartalternativer for Norge allerede ligger inne ? eller må de lastes ned/kjøpes ? ev. hvor ?

Skal til Danmark på ferie til sommeren å vurderer å bruke gps`en. Hvor kan jeg kjøpe kart over Nordjylland ? og noen som vet hva dette koster å bruke ? er man koplet mot nett under hele bruken ?

Har ikke greid å finne ut av dette i bruksanvisningen og leser her at man må laste det ned. Trodde det allerede skulle være installert. Vel vel, håper noen kan svare meg.

Hilsen takknemlig. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kartene kan lastes ned gratis via Nokia sine nettsider. GPS'en er gratis å bruke, ja (men ikke om man skal bruke den til navigasjon i bil osv). Det som kan være greit å gjøre er å skru av "automatisk-søkeren" etter nett, da må du betale internett-prisen pr. kb som din operatør har satt. Dette kan bli noen kroner, så anbefaler at du skrur den av.

Syns at GPS'en på Nokia N82 fungerer veldig bra jeg. Kartene mine har vært feilfri så langt der jeg har vært (Norge, Sverige, Hellas, USA).

Lykke til.

Lenke til kommentar

Det smarteste er å laste ned kart over det landet du skal til på forhånd! Bruk wlan-nettet hjemme og last ned Danmark i fred og ro. Hvis du ikke gjør dette, blir kartet lastet ned mens du forflytter deg i Danmark, og det kan fort bli kostbart.

For å laste ned kart til mobilen trenger du Nokia Map Loader. Du kan laste ned et og et land. Alle kartene for Norge tar f. eks. 60 Mb. Alt dette er gratis, men hvis du ønsker hjelp til navigasjon (stemmestyring), så må du abonnere på tjenesten (f. eks. kr 200 for 3 mnd).

PS!

Er det noen som har prøvd Kreta? En kamerat av meg er der nå. Han har lastet ned Hellas, men Kreta er bare "grums" og det går ikke an å søke på noen av byene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...