Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg (gutt) er forelsket i en god venninne - redd for å ødelegge vennskapet

Gjest babo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 17 år. Jeg har en venn ( jente) som jeg har kjent i 4 år nå, vi er utrolig gode venner. Men i det siste.. har jeg falt helt pladask. hodestups forelsket:/ og.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så redd for å ødelegge vennskapet vårt..:( er et noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Jeg har også vært i samme situasjon. Dog så valgte jeg å ikke fortelle det til henne. Jeg holdt det for meg selv. Det var ganske tøft selvfølgelig. Å være med henne hele tiden, uten at hun viste noe, og uten at jeg kunne gjøre noe som helst. Situasjonen ble selvfølgelig vanskeligere etter hvert, men det gikk over til slutt. Jeg hadde lyst til å fortelle det, men jeg var så klart redd for at det ville ødelegge vennskapet. Eller i hvert fall en del av vennskapet.

Har fortsatt ikke planer om å fortelle det. Uansett, du får følge hjertet ditt, og velge selv hva du burde gjøre.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg nok jeg ville ha foretrukket å ikke fått vite noe. Det er så fort at ting blir ubehgelig hvis man bare plutselig får vite at en man har sett på som en venn i så mange år plutselig føler noe mer.

Men som sagt. Det var min personelige mening.

Lenke til kommentar
Gjest 16år, gutt.
Personlig tror jeg nok jeg ville ha foretrukket å ikke fått vite noe. Det er så fort at ting blir ubehgelig hvis man bare plutselig får vite at en man har sett på som en venn i så mange år plutselig føler noe mer.

Men som sagt. Det var min personelige mening.

Jeg fortalte det. Og ... Vel, det fungerte ikke så bra. Vi er ikke akkurat på "normal" talefot nå for tiden. Men det kan også komme av sosialangsten min. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

er enig med ludde.. hun ser nok bare på deg som en venn, og tror du ser på henne på samme måten.. det kommer til å bli veldig ubehagelig mellom dere om hun ikke har slike følelser for henne..

jeg vet det er MYE lettere sagt enn gjort men prøv å drep de følelsene for henne.. se etter de andre mulighetene du har blant jenter, det er mange fine jenter der ute, og vennen din er ikke så spesiell som du kanskje vil ha det til...

EDIT: vel så du sa det, bare glem alt som står over da XD

EDIT2: siden Guest_gutt16 ikke er 17 år kan det hende han ikke er trådstarter likevel, om det er tilfelle glem EDIT1 :D

Endret av Inverno
Lenke til kommentar
er enig med ludde.. hun ser nok bare på deg som en venn, og tror du ser på henne på samme måten.. det kommer til å bli veldig ubehagelig mellom dere om hun ikke har slike følelser for henne..

jeg vet det er MYE lettere sagt enn gjort men prøv å drep de følelsene for henne.. se etter de andre mulighetene du har blant jenter, det er mange fine jenter der ute, og vennen din er ikke så spesiell som du kanskje vil ha det til...

EDIT: vel så du sa det, bare glem alt som står over da XD

EDIT2: siden Guest_gutt16 ikke er 17 år kan det hende han ikke er trådstarter likevel, om det er tilfelle glem EDIT1 :D

jeg har ikke sagt noe om det til henne. jeg vet ikke om jeg tørr..:(

Lenke til kommentar
Jeg fortalte det. Og ... Vel, det fungerte ikke så bra. Vi er ikke akkurat på "normal" talefot nå for tiden. Men det kan også komme av sosialangsten min. Jeg vet ikke.

Jeg tror ikke jeg hadde klart å sett på en kompis "normalt" igjen om han fannt på å si noe slikt. Hadde fått sjokk og bare holdt meg langt unna. Men altså, om man tar tiden til hjelp kan jo det meste gå.

Likevell, jeg støtter Inverno jeg. Syns og du bare bør prøve å få kverka disse følelsene. Men selvfølgelig er det jo opp til deg, men er det verdt risken?

Lenke til kommentar
Si det som det er. Hun vil antaglivis akseptere det og selv om hun ikke er forelsket i deg så vil vennskapet antaglivis holde.

Ikke hør på han her ihvertfall. Enten så prøver du deg og godtar svaret hennes, uansett hva det måtte være. Eller så holder du det for deg selv, og ser på hun som en god venn.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti lignende situasjon et par ganger (har det med å havne oppi sånne ting >.<), og ut i fra erfaringene så vil du helst ikke at hun skal vite det med mindre hun føler det samme. Om hun føler det samme eller ikke er også ekstremt vanskelig å finne ut av (både for deg og henne, tydeligvis). Fylla kan hjelpe, men det gir også større usikkerhetsmoment i hvor ekte eller sterke de eventuelle følelsene hun kan vise er.

Eller bare for å si det enkelt, ikke for å være slem men, det er som regel et helvete.. :p Hun siste, og den beste veninna jeg har, drev jeg på med i en uke før det plutselig sa stopp (grunnet at begge to flytter osv, så det blir vel antakeligvis litt vanskelig å sammenligne med din situasjon). Det har ikke akkurat vært det samme etterpå for å si det sånn, selv om jeg har kommet relativt godt ut av det, og det vil jeg si nesten er mer vondt enn å gå ulykkelig forelska, så du burde ihvertfall tenke nøye igjennom hva du gjør.

Endret av Machius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...