Gabsterino Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hei! Er blitt veldig hypokonder i det siste, redd for kreft og alle de farlige sykdommene. Har vell egentlig ikke noe spesiell grunn, men er bare blitt slik.. Finnes det ikke en "komplett" helsesjekk en kan da, for å sjekke hele kroppen for kreft og ALT som er liksom, slik at jeg bare får høre at alt er bra om det er det? Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Nå finnes det ingen sjekk som kan utelukke alt av sykdommer og du vil aldri kunne bli 100% sikker på at det er ingen ting galt meg deg. Men så tror jeg ikke at tester og undersøkelser hjelper, muligens for en kort periode men så vil du jo være tilbake der du startet? Og lære å leve med usikkerheten er den beste løsningen, og ikke gå til lege med mindre det er en "virkelig" grunn for det. Noen tips. * Ikke les om sykdommer på Internett, du vil alltid finne symptomer du har som stemmer med en alvorlig sykdom. * Unngå og kjenne etter, og har du ett symptom så spør deg hva en vanlig person på din alder ville ha gjort med det. Få litt perspektiv på saken. Men i gjen ikke still dine egne diagnoser ut fra hva du leser/hører. Lykke til. P.S Vist problemet blir slik at det ødelegger dagliglivet ditt så ville jeg ha oppsøkt hypokonder klinikken i Bergen. Endret 27. mai 2008 av Andy Dufresne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå