Gå til innhold

Anbefalte innlegg

(Hvis det går an å spørre om slikt:) Hvem er best av Outpost og ZoneAlarm?

Har litt problemer med å velge brannmur/security suite til min rig. Har brukt zonealarm lenge nå. De kommer visst bra ut på tester og slikt, men jeg har hørt noe dårlig om dem:

For noen år siden drev de å spionerte på uskyldige amerikanere for en organisasjon. Ergo: man kan ikke stoppe programme fra å calle "big brother", og derfor er ikke brannmuren helt "branntett".

Vurderer å skifte til Outpost (eller noe annet). Noen som har prøvd det, eller andre merker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for bra svar! Andre er også velkommen til å svare :-)

Hva mener du når du sier:

men online armor skal også være ganske bra (men noe nettverksmonitor eller noe)

Hva er forskjellen på (comodo) plus og free?

Redigering: Wtf! Hvorfor er "ESET Smart Security 3.0" sååå langt nede? Wayy under symantec, panda OG (!) AVG??

Endret av illshit
Lenke til kommentar
Jeg skjønte heller ikke det "MrCobra" mente med:

Samme det du bruker gratis versjon av comodo.

Det er den som som er testet og er alltid best.

Basically, you pay for them to fix and clean your PC should something happen to it.

Det gjør vi her på forumet.

Wtf! Hvorfor er "ESET Smart Security 3.0" sååå langt nede

Det er ikke så rart brannvegg er helt nytt for dem.

Dem har ikke på langt nær kompetansen comodo sitter inne med.

Det blir nok bedere etter hvert.

Lenke til kommentar
Hva mener du når du sier:

men online armor skal også være ganske bra (med noe nettverksmonitor eller noe)

Sorry, mente "med noe nettverksmonitor."

Har som sagt ikke prøvd det selv, men hørt snippsat snakke om det (så han kan vel best forklare det selv :) )

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bruker selv comodo, og er kjempefornøyd.

Hadde ett problem en gang i den ene versjonen, men etter å ha lagt den inn på ny forsvant alle problemene.

Problemet var at under første oppstarten fikk ikke comodo registrert alle windowsprosessene og blokkerte derfor endel ting, som nvidia controlpanel, windows contropanel, windows egenskaper osv.

Har fått raskt svar på support ved behov, og i det hele tatt veldig fornøyd.

comodo var vel også en lang stund den eneste brannmuren som besto en tøff test, nå er det vel en til som klarer det.

Lenke til kommentar

nod32 består også mange tøffe tester. Men det er vel primært antivirustester, siden de bruker threatsense... jeg liker dem. Men når jeg så på comodo sin feature-list synes jeg den virket ganske tynn. Jeg skjønte ikke helt hva som fullgte med.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du kan ikke se på feature-lister for å si om en brannmur er god eller ikke. Comodo og Online Armor er helt tett, og er en del bedre enn alle andre brannmurer uansett hva listen sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...