Gå til innhold

Hvilket Bilde er finest?

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har fått 2 venner av meg til å lage en profil greie for meg på Photoshop.. men jeg aner ikke hvem av dem som er finest og Best.. :p Trenger litt hjelp med det... xD

På forhånd Takk ..

post-138348-1211744163_thumb.jpg ; Nr. 1

post-138348-1211744220_thumb.jpg ; Nr. 2

Hvem er finest og best.. ^^?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke grafisk design har så mye her på BK å gjøre. Til det har vi et annet underforum.

De er forøvrig grusomme begge to. Sorry, men skal man først presentere grafisk design som kritikkverdig, så gir jeg ærlig kritikk. Kritikken er ikke farget av at jeg jobber på en magasindesk, og derfor kan en del om grafisk design. Den er rett og slett motivert av min estetiske sans, så jeg hadde ment det samme da jeg var 14, og jobbet med å utvikle min estetiske sans. Vennene dine har dessverre sviktende estetiske egenskaper. Kanskje du er bedre tjent med å gjøre jobben selv.

Til orientering vil jeg informere om at bildene er et reglebrudd. Du skal kunne legge ut dine egne arbeider her, noe som har blitt kraftig slått ned på tidligere. Hvis det dreier seg om bilder fra svært unge familiemedlemmer så er det greit (sorry, Marius - det var feil av meg å kritisere lillebrors bilder).

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke grafisk design har så mye her på BK å gjøre. Til det har vi et annet underforum.

De er forøvrig grusomme begge to. Sorry, men skal man først presentere grafisk design som kritikkverdig, så gir jeg ærlig kritikk. Kritikken er ikke farget av at jeg jobber på en magasindesk, og derfor kan en del om grafisk design. Den er rett og slett motivert av min estetiske sans, så jeg hadde ment det samme da jeg var 14, og jobbet med å utvikle min estetiske sans. Vennene dine har dessverre sviktende estetiske egenskaper. Kanskje du er bedre tjent med å gjøre jobben selv.

Til orientering vil jeg informere om at bildene er et reglebrudd. Du skal kunne legge ut dine egne arbeider her, noe som har blitt kraftig slått ned på tidligere. Hvis det dreier seg om bilder fra svært unge familiemedlemmer så er det greit (sorry, Marius - det var feil av meg å kritisere lillebrors bilder).

Okei.. Skjønner Meningen din.. Men jeg er ikke flik til å lage bilder selv.. rettere sagt.. Greier det ikke.. Du har din smak.. Jeg har min smak.. Men skjønnte ikke den siste setningen din??

Lenke til kommentar

Det var en kommentar til vårt høyt verdsatte medlem Marius Olsen, som fikk litt pryl for å ha lagt ut lillebrors fotoeskapader. Som egentlig er helt greit.

Smak er smak, men det finnes en del objektive kriterier å forholde seg til i en bildekritikk. Man må derfor regne med hard kritikk, og disse designene er nok objektivt sett svært dårlige, og kan neppe forsvares ut fra personlig smak.

Lenke til kommentar

Du er fra stovner ja. Jeg går på skole der. Begge bildene er forsåvidt grusomme, med skrivefeil og dårlige farge sammensetninger. Dette er så typisk fjortiss og jeg blir like gæren vær gang. Fotografiene er også sånn typisk " Se hvor kul jeg er". Lillesøstra mi er slik selv så jeg har en del erfaring.

Og bildekritikken er som sagt til for å legge ut fotografier man selv har tatt.

Lenke til kommentar

Jo, kjære PM, du er litt preget av at du jobber på en magasindesk og ikke for eksempel i et klasserom. Denne karen er faktisk omtrent halvparten så gammen som meg (dvs ca en tiendedel så gammel som deg :tease:). Elevene mine er faktisk eldre enn dette. Derfor: Du må forklare hvorfor dette er objektivt sett dårlig design, og du må være konkret.

Av de to er det første finest, fordi det er minst rotete og slitsomt å se på. Du burde likevel velge deg ut en font du liker, og bruke den. Velg noen farger som passer sammen, gjerne bare to farger. Nå har du brukt rosa, hvit og svart, pluss den gråaktige bakgrunnsfargen. Så må du velge en stil som du gjennomfører, det er kanskje det vanskeligste. Ofte er det enkle det beste. Å putte på sånt: :D <333 :)))=?()/&¤¤%& pynter ikke opp, det forvirrer bare øynene. Jeg vet jo at det er tegn som betyr noe, men som en del av et stilrent design bidrar det ikke positivt. Prøv noe rent og enkelt. rettskriving er også veldig viktig, og ikke bruk stor bokstav på ord midt inne i en setning.

Ellers er det et underforum her som heter visuell kreativitet, der sånt som dette passer bedre. Du kan be en moderator om å flytte tråden din. Her gir vi kritikk på selve bilderedigeringen, og da må du ha tatt bildet selv.

si

Lenke til kommentar

For å svare direkte på spørsmålet ditt, så er den første versjonen minst skrikende = best.

Pst: Tror du virkelig Kristine er din for alltid? Hun er søt, så nyt det så lenge det varer. Huff, nå var jeg visst litt over kanten, med mine 110 års erfaring med kvinner...

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

PM da! Han er 14! Jeg vet jo at whiskeyflaska er den eneste elskeren det er verdt å investere noe i, men jeg pleier ikke å fortelle det i sex- og samlivtimene.

Men Jøran, hvis du har lyst til å lære litt om design og redigering, så foreslår jeg at du prøver å lage noe selv, det er sånn man lærer best.

Lenke til kommentar

Er kanskje bare jeg som ser parodien i det?

Du kan jo bruke nr #2, med de skrikende fargene, skrivefeil, og smileyser og sånt er det jo en fjortiss stil den går for. E-mailadressen bildene, fonten og fargene viser jo at dette ikke er noe seriøse greier. Den grønne fargen minner meg litt om en tavle, og det passer jo også inn i fjortiss stilen.

Hvis det er en av de to du skal velge, syns jeg du bør velge nr #2. Mer personlighet i den enn nr #1.

Lenke til kommentar
PM da! Han er 14! Jeg vet jo at whiskeyflaska er den eneste elskeren det er verdt å investere noe i, men jeg pleier ikke å fortelle det i sex- og samlivtimene.

Men Jøran, hvis du har lyst til å lære litt om design og redigering, så foreslår jeg at du prøver å lage noe selv, det er sånn man lærer best.

Jo da, han er bare 14 år. Jeg hadde nok aldri skrevet det jeg skrev hadde han selv vært ansvarlig. Siden det er kompiser som er ansvarlige for verkene, så syntes jeg at det ikke var så galt å kritisere det objektivt. Da kan han bruke laptop-en til å banke inn i hodet på vennene sine at de må gjøre en skikkelig jobb for ham :!:

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom alles Kommentarer.. Jeg er 14.. Elsker Dama mi.. Vil ha hun Evig.. Derfor skriver jeg det! Jeg postet tråden feil.. Sorry.. Jeg er 14 og har min smak for å si det sånn.. Nei jeg har ikke den profilen for å vise hvor " kul jeg er"... Jeg har den profilen siden jeg ikke orker sånn gammel greie man bruker på siden jeg er medlem av.. Jeg kan gjerne gi dere siden til Profilen min så dere kansje skjønner litt mer av det.. www.biip.no\TehJoran

Det er en grunn for at jeg har en sånn profil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...