Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

lei av det... slik det er nå..

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Jo, hvor skal jeg begynne..

Jeg er lei av forholdet til verdens herligste jente... Føler jeg ikke får nok oppmerksomhet fra henne/Hun bryr seg for lite..

Har vært sammen 2 år.. Med en pause fra forholdet midt i.. "Pause" ...

Nå har begge fylt 18 år, og hun er begynt å gå mye ut med veninnene sine.. ALT for mye.

Nå i det siste har hun vært ute fredag & lørdag 5 helger på rad.. Og ingen spør meg :roll:

Og tingen er at hun nesten aldri har tid til å være med meg.. men ut å drikke kan hun..

Flere ganger har det skjedd hun har planer med meg, og plutslig så har hun planer med noen andre.

Som oftes når jeg er med henne, er hun sur å sint for ingenting.

Føler hu vil holde forholdet våres skjult (etter at vi ble sammen igjen) for folk som ikke kjenner oss, som eks. på fest så er hun ikke så int. i å kysse meg osv. foran folk vi ikke kjenner..

Ene festen vi var satt hun og en veninne og snakket med en gutt, og smilte som aldri før til han osv. så kom jeg og satt meg mellom så klarte jeg å søle på henne og hun ble sur og gikk ut..

Så gikk jeg ut og snakket med henne om han, hvorfor hun så mistenkligt var så intressert å gla når hun snakka med han. Det var viss ingenting det, så satt hun med meg en stund og skulle på do.. å sa hun kom tilbake til meg med en gang (syns litt synd på meg).

Men kom hun??? Neida, hvor satt hun? I sofaen med han... Faen jeg ble forbanna.. Så tok vi det opp igjen og hun lo av meg at det var ingenting osv.

Jeg trodde jo henne, selv om jeg tenkte på det.

Om det var dagen etter eller helgen etter husker jeg ikke.. Men hun var ute, så fikk jeg en telefon fra en veninne som er venn med han her.. At dama mi hadde sendt melding etter nummeret hans, og hun ikke hadde gidd det og hu hadde blitt sur på henne osv.

Jeg ble satans lei og trodde hun var utro osv. , så jeg ringte henne men hun ville ikke snakke med meg "hadde lite batteri" og skulle snart hjem.. Så jeg sendte melding at hun fikk ringe når hun kom hjem om hun brydde seg om meg.. Noe hun ikke gjorde.. Så jeg ringte, å ringte å ringte å ringte, å hun la på.. Hun sendte melding å sa hun ikke ville snakke for hun såv hos moren (leilighet) som var veldig lytt..

Dagen etterpå skyldte hun på at hun hadde sitt han på byn, og ei veninne var desperat etter en gutt og hun hadde sagt hun skulle ringe han for han forsvant viss :roll:

Rett før venninna mi ringte fikk jeg melding av dama (utrolig nok), spørte om jeg var i byn for hun trodde hun hadde sitt meg.. Snakte tidligere om at jeg skulle råne litt med bilen i byn å kunne kjøre henne hjem.. Så hun skulle vell bare sikre seg om at jeg IKKE var der da...

Så kan vi ta den dagen idag.. hadde ikke vært med henne siden lørdag idag, så kommer hun og jeg hjelper henne med dataen med noe.. så var det et kvarter igjen før hun måtte gå (ca. 1 time til pcen var ferdig så den måtte hun hente senere..)

Da ble hun litt småfrekk med meg og jeg svarte, så bare gikk hun..

Kom tilbake for en time siden for å hente dritten, da spørte jeg om hun kunne komme inn litt.. Ville snakke med henne, men sa det ikke.

Men det hadde hun ikke tid til for hun skulle reise med ei veninne nå (hytta), 1 1/2 time vekk sånn ca. som hun har funnet på nå sånn plutselig. Så de skulle skulke skolen imorgen...

Er litt i tvil nå om det er veninna hun har reist med... Fikk ikke kysse henne heller idag, hun bare snudde seg vekk.. Samme når hun henta pcen..

Tror aldri hun har samvittighet til å være utro... Men noe er det, ett eller aent stemmer ikke.. Jenta gjør meg gal..

Elsker henne over alt, men hater det som det er nåå...

Skal snakke med henne imorgen, uansett om hun har tid eller ikke!!

What to do??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner veldig, veldig godt at du ikke synes det er noe bra slik det er nå. Følelsen av å gi noe hele tiden, men ikke få noe tilbake er ikke hyggelig. Det du burde gjøre er å virkelig konfrontere henne med det, hvorfor hun oppfører seg som hun gjør; det virker som hun til tider lyver for deg, noe som er et stort faretegn.

Det er alltid viktig å snakke om ting, og når jeg leser det du skriver, ser jeg at det er enda viktigere :)

EDIT: Det du kan gjøre, kanskje ikke det lureste trekket, men du kan rett og slett ikke bry deg om henne. Kanskje hun trenger litt tid for seg selv? Personlig synes jeg ikke det er den beste løsningen da du virkelig er glad i henne, og hadde dette vært meg ville jeg tatt en prat med henne.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Tar en prat med henne imorgen håper jeg... Ender nok opp med at det blir slutt sånn som hun oppfører seg, hun bryr seg vell sikkert ikke om hva som skjer lenger...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Det er frustrerende.. Meen, vi ble jo nettop sammen igjen etter "pausen" ... 1 1/2 mnd siden.. Og HUN spørte..

Vi har fine stunder sammen, i perioder.. så kommer de dårlige tidene

Lenke til kommentar

hm.. det å anta eller mistenke at kjæresten er utro kan ofte bli en selvoppfyllende profeti..

kjæresten din er nok ganske klar over at du mistenker henne.. hvordan tror du det føles? spesielt om hun ikke er det.. tror du det kan føre til at hun er utro? det er nok lite gøy å være rundt en som ikke stoler på deg, og\eller prøver å forhøre deg.. så bare forvent det beste fra henne, og ikke forhør henne om hva hun gjør er det generelle tipset jeg vil gi, men i dette tilfellet er det på tide å sette henne på plass.. (men ikke anklag eller antyd at hun er utro før du er 110% sikker på at hun er det..)

Lenke til kommentar
Samliv er ikke naturlig.

Så mennesker er ikke flokkdyr?

Vet ikke om jeg hadde pratet med henne om det ennå men heller lagd andre planer med kompiser og vært opptatt med deg selv og dine ting. Akkurat nå virker det som om du er den tøffelen som er der alltid når hun trenger noe og hjelper henne med alt. Vis at hun må jobbe litt for å få deg også, ert henne mer, lek mer med henne. Du må også gjøre det slik at hun vil være med deg, at hun trives i ditt selskap. Nå virker det som om hun kun kommer til deg for å høre gnålet ditt om at du ikke er fornøyd osv.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg antar henne ikke å være utro.. Jeg stoler på henne... Men har klarer det ikke lenger når hun ikke stoler på meg!

Skal sove på det med å ikke snakke med henne, og heller late som jeg ikke bryr meg..

For jeg er den som alltid kommer og hjelper henne om hun trenger noe....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg har en kompis som har hatt det helt likt, ble nesten redd for at det var deg først. De var også sammen i 2 år og gjorde det slutt eller tok en pause som du sier dere hadde. Jeg er gode venn av både dama og typen så jeg fikk vite endel mer en det de viste om hverandre. Hun dro også ut å drakk hver helg, gadd ikke ta telefon når typen ringte osv og det var flere ganger hun sov over hos andre gutter, men dette fortalte hun da til kjæresten, men at ingenting skjedde osv. Så spurte dama hans meg en helg om jeg ville være med på en fest, noe jeg ble med på. Jeg måtte love å ikke si noe til kjæresten hvis hun rota med andre gutter og jeg kan si hun slo seg løs. Dro med seg meg på dass og prøvde å kysse meg osv. Det hele endte med at hun faktisk var "utro", de var riktignok ikke sammen men.

Kompisen min reagerte helt likt som deg, strakk seg etter henne og prøvde å ordne opp uten at det funka. Tilslutt når han fikk vite at hun hadde vært utro ga han helt faen i henne. Når han da ikke ringte på rundt en uke, ikke tok telefon når hun ringte heller ble hun drit lei seg. Hun trygla om å få møte han noe han gikk med på og de ordnet opp og ble gode venner igjen, faktisk mer en gode venner da de har sex og sover hos hverandre nesten hver dag og er sammen hele tiden, men de er ikke sammen offesielt som vi andre veit da, bare jeg som vet :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Er ihvertfall ikkje sjangs for at vi er venner om det blir slutt.. Så drit hun har behandlet meg, skal hun få tilbake for for å si det sånn...

Men har bestemt meg for å ikke ta noen prat enda, rett og slett gi faen i et par dager!

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke enig. Ikke gi faen, ta alle telefonene men om hun ringer eller noe så si at du er opptatt med lekser eller skal møte kompiser osv. Vis at hun ikke bare kan ta deg for gitt.

Og når dere møtes, prøv å gjør noe slik at dere har det gøy sånn at hun kan glede seg til neste gang. Obs, viktig å lage avtaler i god tid på forhånd, der dere kan planlegge og snakke om det og på den måten skape et viss forventning om at det skal bli gøy osv. Kanskje det er litt mangel på romance fantastic i deres forhold?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Nei, jeg er ikke enig. Ikke gi faen, ta alle telefonene men om hun ringer eller noe så si at du er opptatt med lekser eller skal møte kompiser osv. Vis at hun ikke bare kan ta deg for gitt.

Og når dere møtes, prøv å gjør noe slik at dere har det gøy sånn at hun kan glede seg til neste gang. Obs, viktig å lage avtaler i god tid på forhånd, der dere kan planlegge og snakke om det og på den måten skape et viss forventning om at det skal bli gøy osv. Kanskje det er litt mangel på romance fantastic i deres forhold?

Ringer hun finner jeg på en unnskylding til at jeg ikke tok telefonen tror jeg.. Alle kan jo være opptatt.. Lekser har jeg ikke, så den kan jeg drite meg ut på om jeg sier det..

Kan jo lage en avtale på forhånd ja.. Men vet ikke jeg, jeg finner alltid på ting.. Enten så sier hun "kanskje" eller så sier hun "nei".

Lenke til kommentar

Vanskelig for meg å si noe konkret, men det med lekser var bare ett eksempel men f.eks at du spiste, var ute i hagen, var i stua og så på tv men mobilen var i rommet ditt. Er helt sikker på at du klarer å finne på noe. Men utgangspunktet syns jeg du burde ta telefonen.

Men heller være unnvikende på om hun trenger hjelp med ditt og datt, si at du ikke kan osv men istedenfor å lyve kan du heller legge andre planer slik at du faktisk er opptatt. Vær mer med vennene dine, tren, osv. Poenget her er at du skal være opptatt slik at hun ikke kan ta deg for gitt hver gang hun trenger hjelp med et eller annet. Du har et eget liv du også, ikke bare en tjener som dukker opp hver gang hun føler for det.

Ang det med avtale, igjen kun ett eksempel jeg er sikker på at du klarer å finne på mye bedre forslag. Men slik som du nevnte at hun gjorde men la oss si hyttetur, du og damen og med dine venner og hennes. F.eks til neste helg, da må dere planlegge å ta med drikke/mat/kort osv og kan prate om det og dermed bygge opp forventninger. Men igjen kun ett forslag.

Vet ikke hvor i landet du er, men tusenfryd er både morosamt og romantic fantastic.

Lenke til kommentar

Bud, dette her kan være mye og men. Dere har hatt en pause på 1, 5 måneder. I den perioden vet du ikke hva hun har drevet med, fått øye på en annen, kanskje (tenker da han på festen jeg da, selv om du så han for første gang på festen), hatt seg med andre osv. Hva var grunnen til at hun ville tilbake til deg egentlig? Ransk deg selv, er du ute etter å ha henne som bare kjæreste eller vil det komme et samboerskap ut av dette forholdet. I så fall er hun et samboereksemplar, osv? Skal du /hun studere, avstandsforhold? Slik du beskriver henne hadde jeg ikke hatt noe som helst med dette kvinnemennesket å gjøre. Du kan eventuelt lese post nr 17 i denne tråden, en del likheter.

Du vet, av og til er det vanskeligt å forstå hvorfor enkelte mennesker oppfører seg slik mot folk de er/var glad i. Er nesten så den personen er et helt annen menneske som man aldri har kjent før i livet. Mye tyder da på at disse ikke er ment for å være sammen, uansett hvor mye man snakker sammen om problemene.

Du høres ut som en slill fyr som vil gjøre alt for damen din. Hun har sikkert innsett dette for leneg siden og føler kanskje en vis makt over å vite at du gjør alt for henne selv når hun oppfører seg slik mot deg. Ikke tro et ENESTE sekund på at hun ville gjøre noe slikt for deg hvis du hadde begynt å holde på slik som hun har gjort/gjør.

MEN!

Hvis du virkelig elsker damen og du mener hun er noe å satse på videre, ta henne med ut på steder dere ikke har vært før, og finn på noe helt annen, noe dere ikke har gjort før. Siden dere prøver på nytt så ikke prøv å gå tilbake til the same old, med engang, men gi det litt tid ved å gjøre andre ting.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Fikk ikke kysse henne heller idag, hun bare snudde seg vekk..

Uten forklaring?

Det er ikke akseptabelt, mener nå jeg.. Og det er hvertfall et soleklart tegn på at noe er feil.

Personlig ville jeg helst tatt sånt ved roten umiddelbart, istedet for å gå og la det gnage som du gjør nå. Rett og slett sagt

"Nei, du skal ikke på noen hyttetur før jeg har fått noen svar. Du oppfører deg råttent, og jeg vil ha en slutt på det, på ene eller andre viset. Jeg gidder ikke gå å tenke på det lenger, så du får komme inn og prate ordentlig ut.

Eller du kan dra, men da kan du droppe å komme tilbake."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...