Gå til innhold

Fra onshore til offshore elektriker..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå lærling i et elektriker firma på "land", Snart 1 år faktisk.

Er det noen muligheter for å bli Offshore elektriker etter endt utdanning her på land?

Vet at vi må ha alle disse kursene for å komme oss offshore, men til dere som har jobbet der ute:

- Er det helt annerledes der ute på plattformen med tanke på installasjoner osv..?

- Som nevt oppe er det muligheter for å søke inn som elektriker offshore selv om man bare har jobbet i land?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er nå lærling i et elektriker firma på "land", Snart 1 år faktisk.

Er det noen muligheter for å bli Offshore elektriker etter endt utdanning her på land?

Vet at vi må ha alle disse kursene for å komme oss offshore, men til dere som har jobbet der ute:

- Er det helt annerledes der ute på plattformen med tanke på installasjoner osv..?

- Som nevt oppe er det muligheter for å søke inn som elektriker offshore selv om man bare har jobbet i land?

Hei ! Etter det jeg har hørt so er det Elektrikere , automatikere og industrimekanikere som "trengst" offshore

Men vist du ser litt rundt i annonser so krever dei ofte endel erfaring og utdanning en kun Videregåande og Gruppe L. serfikat. Anbefaler deg og gå videre litt på skole, F.eks teknisk fagskole med automasjon fordypning eller høyspennt serfikat.

Er vell ikkje so stor forskjell på en plattform vist du tenker på innstallasjoner. Einaste store forskjellen er vell kravene til sikkerhet og forståelse rundt dette.

Tror også at mange "offshore" selskaper leiger inn mye elektrikere istaden for ha mange faste elektrikere gåande der ute.

Har du tenkt noe på å ta Skips-elektriker serfikat og kansje gå den veien ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...