Gå til innhold

Maskinen vil ikke boote med mer enn 2GB DDR

Anbefalte innlegg

Heisann. Er alltid no problemer med minne er det ikke :p

Har en 3 år gammel maskin som bruker DDR minne. Tenkte jeg skulle oppgradere fra 2GB til 3GB så jeg byttet ut 4 512MB TwinMOS 400DDR minnemoduler med 3 1GB GEIL 400DDR (3-8-4-4) moduler. Men maskinen nekter å boote ferdig når jeg har i alle tre minnebrikkene. Med to går det helt fint, men når jeg prøver med tre kommer den ikke forbi minnesjekken (har diagnosedioder på HK). Har prøvd å sette opp volten til minne (har ikke så mye peiling på dette med spenning og frekvens men) uten hell. Noen som kan hjelpe? HK er forresten et DFI LanParty hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelte hovedkort må ha parvise minnebrikker når det er mer enn 1 minnebrikke, dvs enten 2 eller 4. Sjekk manualen din.

Ok, det er jo en mulighet. Skal sjekke manualen men tviler på at det står noe om det der. Er så lite informasjon at det knapt kan kalles en manual. Men hvis det er tilfelle så vil det si at jeg må kjøpe en 1GB minnebrikke til. Vil det kunne funger å bruke 2 av de gamle 512MB minnebrikke sammen med 2 av de nye 1GB brikkene? Eller vil det bli problemer ettersom det er forskjellig produsent osv.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...