Gå til innhold

EEE killer HP 2133 Mini-Note PC

Anbefalte innlegg

Review hos idg-pcworld

Speccs @ hp

Review @ notebookreview.com

Som med alle bærbare pc-er er det + og - . man tar det søte med det sure, denne lille saken er noe jeg vurderer kraftig å gå til innkjøp av når den kommer til landet, mest pga størrelsen og ikke minst pga oppløsningen på skjermen, perfekt for lette oppgaver.

Noen andre som har vært inne på tanken på å handle seg en 2133? :)

-Ståle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en 8.9 tommers som er FOR stor faktisk, den var ny..

men jeg ser poenget ditt på en måte, men jeg for min del ser ett helt annet bruksområde for denne kontra en 12" f.eks..

Poenget er vel at den er så stor at de nesten kunne satt inn en 12". Hvertfall en 10-11" kunne de slengt inn, da den har MYE plass rundt kanten av skjermen.

Pc`n er forøvring dårlig utstyrt med VIA CPU som er både treigere og varmere enn EEE`s.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn bestilling, men sliter med Paypal... :-)

Jeg har bestilt den "dårligste" varianten, med 1,2 ghz Via eller hva det nå var...

Jeg falt for skjermen - oppløsning - og skrytet tastaturet får. Jeg skal i hovedsak bruke den til surfemaskin, samt tekstbehandling, så trenger ikke store prosessorkraften :-)

Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn bestilling, men sliter med Paypal... :-)

Jeg har bestilt den "dårligste" varianten, med 1,2 ghz Via eller hva det nå var...

Jeg falt for skjermen - oppløsning - og skrytet tastaturet får. Jeg skal i hovedsak bruke den til surfemaskin, samt tekstbehandling, så trenger ikke store prosessorkraften :-)

Vi er på samme planet, skjerm > bedre cpu tbh.

Lenke til kommentar

Poenget er at med 1,3 kg og den størrelsen, så kunne det vært en 12" MED dvd-brenner, men er i steden 8,9" og uten optisk drev.

Ytelsestesten var heller ikke imponerende, og ene testen er med en 1,6ghz cpu, og ikke 1,2ghz som de andre to refererer til.

EEE veier derimot UNDER 1kg og er mindre, men er uaktuell for websider pga oppløsning for min del.

Det disse scorer høyt på derimot er prisen. Jeg har ultraportabel på 1,3 kg med 10,6" skjerm og dvd-brenner, men prisen var selvfølgelig en helt annen.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Da er min maskin i posten... Dog enda ikke sendt fra Hongkong...

Som sagt, dette er ingen gamer-pc, men det trenger jeg heller ikke. Jeg trenger en maskin jeg kan taste på på toget...

Selvsagt hadde en bittelitt større ultraportabel gjort seg - men det blir jo til litt andre priser...

Eee er nok en super maskin den, men tastaturet og skjerm er helt essensielle for min bruk, så da teller det mest. Og det gjør ikke akkurat noe at den ser bra ut da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...