SilentNET Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mitt 8800 GTX passerer 100 grader ved spilling av AoC. og selv om dette helt sikkert ikke er noe problem, ser jeg helst at temperaturen har vært lavere. Ellers i maskinen er det en E6850 med TRUE kjøler, og alt står i et Antec P182 kabinett. Prosessoren når ikke 50 grader uansett load, så der er det ikke noe problem. Skjermkortet er ikke overklokket, men et originalt Club3D 8800 GTX kort. Erfaringer fra folk som har fjernet originalkjøleren og byttet pasta? Det ser ut som det er usannsynlig mye pasta på kortet fra før av, men dette kan også være en form for tosidig termisk tape. Er det noe problem å fjerne kjøleren, rengjøre kortet, og bytte ut all pasta/tape med f.eks. AC5, også skru ting sammen igjen? Hvor mye kaldere blir et sånn kort av en slik operasjon? Igjen, ser helst etter first-hand erfaringer fra andre som har gjort det samme. PS: Alt er uansett dønn stabilt, men ser helst at temperaturen hadde vært lavere. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) det er ikke kjølepasta det er en termisk pute som du ser henger litt ut etter at den er presset sammen... et bilde her: men å bytte pastaen på selve core kjøleren skulle gå greit .. har ikke prøvd å montere kjøleren på igjenn men jeg går ut i fra at det skulle funke... jeg byttet bare kjøleren med vannkjøling men du kan jo bare prøve. Endret 25. mai 2008 av Elanee Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hmm.. Dette så sørgelig ut ja. Spørs om jeg ikke må bytte til HR-03+ da, fra Thermalright. Også kjøpe meg en skikkelig 92mm vifte. Der følger det med slike små søte kjøleribber til hver minnebrikke også. Eventuelt bare håpe at alt varer fram til GT280 kommer for salg. Takk for svar Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 AS5 på kjernen er å anbefale, men ikke ta av minneputene, for da får du glippe, kjøleren er laget for puter der. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Da har jeg lagt inn "bud" på en Thermalright HR-03 Plus. Håper den kan hjelpe på temperaturen. Da får jeg bort alle disse putene også Pluss at det er en fin anledning til å legge litt AS5 på kjernen. Har ikke orket/tatt sjansen på å skru ting fra hverandre enda i og med at det faktisk fungerer til tross for høy temperatur. Men nå har jakten på lavere temperaturer virkelig tatt meg. Blir mest sannsynlig nytt hovedkort, ddr3-brikker og en ny prosessor også snart. For å få lavere temperatur på NB og cpu. 8800GTX med Thermalright HR-03 Plus, E8500 med Thermalright Ultra-120 Extreme og hovedkort med Thermalright sin NB kjøler Kabinettet blir vel svintungt til slutt. Stakkars hovedkort. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei, jeg har samme modell av skjermkort levert fra XFX. Jeg har store problemmer med kjøleren som er montert på dette skjermkortet, fordi det kjøler mye for dårlig. PC'en min skrur seg også ofte av og det eneste jeg kan se som er problemmet med dette er at det er for høye tempraturer som fører til at PC'en skrur seg av og da er det som regel kun skjermkortet som er varmt når jeg kjenner på delene etter den har skrudd seg av av seg selv. Det er ikke sikkert det er temperaturen på skjermkortet som gjør det, og CPU ligger på rundt 20-30 grader som er resultatet av en brukende thermaltake hurrican vifte. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Jeg har Club3D 8800GTX. Med original kjøler kom jeg opp i 87 grader under last målt med Everest (GPU Diode). Samme temp på minnet sånn ca. Men dette var med 2 stk. 120mm (Kjørt på 5V) vifter stripset fast i gitteret som er i sidedøra på mitt TT Shark kabinett. Uten disse viftene kunne jeg komme opp mot 100 Grader! Jeg kjøpte en Thermalright HR03 Plus og valgte den mest stillegående 92mm Pabst viften jeg fant. Nå kommer jeg omtrent aldri over 60 grader på GPU diode! Samme for minnet! Absolutt verdt hver krone! Løp og kjøp! PS: Pass på når kjøleribber til spenningsregulatorer blir montert. Her er det SVÆRT LITEN klaring til noen motstander som ligger like ved. Kjenner en kar som ødela sitt 8800GTX ved å kortslutte en eller flere av motstandene som ligger ved spenningsregulatorene. Endret 24. juli 2008 av OcMax Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg har Club3D 8800GTX. Med original kjøler kom jeg opp i 87 grader under last målt med Everest (GPU Diode). Samme temp på minnet sånn ca. Men dette var med 2 stk. 120mm (Kjørt på 5V) vifter stripset fast i gitteret som er i sidedøra på mitt TT Shark kabinett. Uten disse viftene kunne jeg komme opp mot 100 Grader! Jeg kjøpte en Thermalright HR03 Plus og valgte den mest stillegående 92mm Pabst viften jeg fant. Nå kommer jeg omtrent aldri over 60 grader på GPU diode! Samme for minnet! Absolutt verdt hver krone! Løp og kjøp! PS: Pass på når kjøleribber til spenningsregulatorer blir montert. Her er det SVÆRT LITEN klaring til noen motstander som ligger like ved. Kjenner en kar som ødela sitt 8800GTX ved å kortslutte en eller flere av motstandene som ligger ved spenningsregulatorene. Hvordan vil du si klisteret på kjøleribbene er? Har lest på en del tester at dem har en tendens til å falle av. Kan dette være problemer med de første kjølerne eller noe som har blitt rettet i senere tid? Eller måtte du bruke termisk lim du også? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg har Club3D 8800GTX. Med original kjøler kom jeg opp i 87 grader under last målt med Everest (GPU Diode). Samme temp på minnet sånn ca. Men dette var med 2 stk. 120mm (Kjørt på 5V) vifter stripset fast i gitteret som er i sidedøra på mitt TT Shark kabinett. Uten disse viftene kunne jeg komme opp mot 100 Grader! Jeg kjøpte en Thermalright HR03 Plus og valgte den mest stillegående 92mm Pabst viften jeg fant. Nå kommer jeg omtrent aldri over 60 grader på GPU diode! Samme for minnet! Absolutt verdt hver krone! Løp og kjøp! PS: Pass på når kjøleribber til spenningsregulatorer blir montert. Her er det SVÆRT LITEN klaring til noen motstander som ligger like ved. Kjenner en kar som ødela sitt 8800GTX ved å kortslutte en eller flere av motstandene som ligger ved spenningsregulatorene. Hvordan vil du si klisteret på kjøleribbene er? Har lest på en del tester at dem har en tendens til å falle av. Kan dette være problemer med de første kjølerne eller noe som har blitt rettet i senere tid? Eller måtte du bruke termisk lim du også? Hei. Synes kjøleribbene til minnet satt veldig bra. Men Kjøleribbene til spenningsregulatorer var ikke helt enkle. Sikkert grunnet svært liten flate. Men trykket de bare på og rørte ikke mer på de, og har ikke opplevd at de har falt av. Uansett, om de skulle falle av så vil det neppe lage noen kritisk situasjon. Orginalkjøleren til kortet funker som en varmefelle for minne og spenningsregulatorer på kortet. Man får mye, mye bedre temperaturer uten orginalkjøler selv uten å bruke kjøleribber på minne og spenningsregulatorer. Gitt at man sef. har HR03 Plus kjøleribben som blåser luft ned mot kortet. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Høres bra ut Har uansett kjøpt meg 3 tuber med Zalman to-komponent termisk lim som jeg planlegger å bruke på kjøleribbene så snart jeg mottar kjøleren. Da skal det i alle fall sitte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå