Dotten Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Som noen av dere kanskje har fått med dere så har vi fått vår egen forumwiki. Vi planlegger å samle mye bra av brukerbidrag der, da det blir mer oversiktlig og flere kan bidra. Albumguider er jo som absolutt kunne egnet seg der, men spørsmålet er om brukere ønsker det? Det vil kunne katalogiseres og om ønskelig stenges av for redigering av andre (om man ikke ønsker at brukere skal endre på sine egne albumguider). "Albumguider" vil da bli en egen kategori. Eksempelvis kan dere se på listingen av kategorien "Kultruforumet" her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Kategori:Kulturforumet (mer at wikien er i betaversjon og kun noen få tråder er overført og det i grovt utkast). Hva syntes dere? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg synes det kunne ha vært en veldig bra ting. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Selve anmeldelsene av albumene er jo ganske subjektive, og bør vel ikke åpnes for endring av andre, men for meg hørtes det ellers greit ut Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Ja, det må helt klart stenges slik at andre ikke kan redigere andres artikler. Jeg har lagt mye arbeid og guiden til f eks Autechre viser MIN mening ikke andres. Eller så er det bra, siden wiki har mye bra formaterings hjelpemidler, og boxer og slikt. Et slags navnesystem for guidene vil også være ønskelig slik at andre kan lage sine egne guider i wiki'en av samme artisten. Endret 28. mai 2008 av coax Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Problemet med steging er at kun admin kan endre på den. Om den forblir åpen så åpner det for mulighet til at andre kan endre på den, men det er jo ikke verre enn å tilbakestille. Ha en boks øverst hvor det påpekes at kun opphavsperson får lov til å endre på innholdet, med mindre opphavsperson gir tillatelse til andre. Om noen overprøver dette så ser vi jo hvem det er og kan reagere på det. Og det er umulig å ødelegge innholdet all den tid vi med to enkle klikk kan tilbakestille til den opprinnelige artikkelen. Så i så måte er det vel best å ha redigeringsmuligheten åpen, jeg tror ikke det vil forekomme noe særlig misbruk. Det er uansett fånyttes da det så enkelt kan rettes opp i. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Dette hadde vært flott! Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Tviler sterkt på at det er noen som er imot dette. Ville vært et bra tilltak. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hva med oppdateringer? Jeg har laget noen albumguider, og et par-tre av dem driver jeg stadig og flikker og endrer på. Disse må vel da oppdateres to steder, eller skal de flyttes til wikien og slettes fra forumet? Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg stemmer for å legge dem ut! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 legg dem ut! hadde vært kanon Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hadde blitt bra det!! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 av prinsipp eller har du et grunlag? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Vel, hva er poenget? Hvem bruker denne wikien? Selv bruker jeg den aldri, og setter spørsmålstegn ved om jeg noensinne kommer til å gjøre det. Albumguidene ligger her på forumet i dag, i et hendig og oversiktlig format, og jeg foretrekker det fremfor at de skal flyttes et annet sted som jeg som sagt ikke har noe forhold til. Dvs, de kan naturligvis kopieres dit i stedet for å flyttes, men det er dobbellagring og meningsløst. Hvorfor er du/dere så positive til denne flyttingen? Hva er den store gevinsten? Det er et ærlig spørsmål, ikke et angrep på noens person eller meninger (greit å presisere det på forhånd, da enkelte misforstår lett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå