lysmann Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg er en utålmodig sjel. Hadde bestemt meg for å vente på d90, men da JP solgte d300 for 10 lapper var det stopp. Trenger nok ikke seriehastigheten og soliditeten (derav d90..) Men du verden for et kamera. Kjempefornøyd. Alt jeg har av optikk passer. MF og AF. Kjempegodt grep og nydelig kvalitetsfølelse. Nok om det. Et spørsmål fra meg; Har lest på forums at flere brukere er veldig fornøyd med fargene (spesielt hudtoner) på d2x modus 1&2 innstillinger/fargeprofiler, som de har lastet inn i d300. Hvor kan jeg finne/kjøpe disse? Hadde vært meget morro å prøve/sammeligne. Noen her som har erfaringer med dette? Hvilke "picture control"-innstillinger bruker dere for portretter? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Nikon har liggende kurver for D300 og D3 en aller annen plass. Det er sikkert noen som vet hvor man kan laste de ned. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har ikke fått tatt mye bilder av mennesker ennå med mitt noen få uker gamle D300, men har gjort små justeringer i NX softwaren i etterkant for å få litt mer "varme" i bildene. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Lenker til Picture "D2x mode" Picture Controls: http://www.dpreview.com/news/0711/07112701nikond2xmode.asp Har ikke testet dem selv, siden jeg er helt rå. Endret 25. mai 2008 av Anew Lenke til kommentar
lysmann Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Lenker til Picture "D2x mode" Picture Controls: http://www.dpreview.com/news/0711/07112701nikond2xmode.asp Har ikke testet dem selv, siden jeg er helt rå. Nydelig! Tusen takk Anew. Dette ser ut til å være akkurat det jeg leter etter. Dette skal testes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå