Gå til innhold

Server + div enheter, oppsett og software?

Anbefalte innlegg

Har bestilt en PC jeg vil bruke som server. Har en stasjonær og en bærbar PC i dag, + PS3 og 2 satellittunere med nettverk.

Jeg vil ha et oppsett sånn at om jeg laster ned torrents eller hva det er, så lagres det på serveren uansett hvilken PC jeg velger nedlasting fra.

Har Vista på begge PC'ene men serveren jeg har bestilt er uten software. Hva bør jeg bruke på den utav Vista eller XP? Evt den serversoftwaren til MS?

Og hvordan ordner jeg dette sånn at all nedlasting, f.eks. torrents havner på serveren uansett hvilken PC jeg velger nedlastingene fra...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ein rein nedlastingspc kan du bruke Windows XP Pro.

Når du da finner på at du skal laste ned eit eller anna, så starter du remote desktop fra den PC-en du sitter på.

Sånn at server PC-en din står på døgnet rundt og laster ned opp, og du kan skru av dei andre.

Du kan også laste ned torrentene på laptopen din, og lagre dei på servern. f.eks \\server\d$\nyetorrents

05262008001551bb2.png

Eg ville gått for remote desktop. Det får du på XP Pro, Vista Ultimate og Buiniss versjonen. Du kan jo også bruke andre fjernstyringsprogram...

Lenke til kommentar
Til ein rein nedlastingspc kan du bruke Windows XP Pro.

Når du da finner på at du skal laste ned eit eller anna, så starter du remote desktop fra den PC-en du sitter på.

Sånn at server PC-en din står på døgnet rundt og laster ned opp, og du kan skru av dei andre.

Du kan også laste ned torrentene på laptopen din, og lagre dei på servern. f.eks \\server\d$\nyetorrents

05262008001551bb2.png

Eg ville gått for remote desktop. Det får du på XP Pro, Vista Ultimate og Buiniss versjonen. Du kan jo også bruke andre fjernstyringsprogram...

Huff, hørtes litt vanskelig ut det... Starte Remote Desktop hver gang man skal laste ned torrents fra en annen pc...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...