Myagos Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Om du mener ting så sterkt så gjør noe med det da! Historie er fortid. Ser du urett NÅ så gjør du noe med det! Jeg som kristen innrømmer iallefall at folk har handlet feil, mens de fleste scientologer fornekter all mafiavirksomheten og/eller synes det er riktig. Uting som skjer i kristendommens navn idag? Vel.. Misjonærer i fattige land som lurer til seg penger fra uvitende, korrupte pengegriske predikantere som helbreder syke med "guds" kraft, bibelkamper, kristene sekter som fosser frem overalt, pedofile prester som gjemmer seg bak kirken, djevelutdrivere som hindrer legehjelp, hjervaskning av barn i ung alder som ødelegger dømmakraften dems for livet og det faktum at religion hindrer vår vitenskapelige utvikling, ettersom jo mer vi utforsker desto flere spikere hamres inn i kista til bibelens plausibilitet. Bare for å nevne noen. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Jeg regner med du sitter med fasiten på Bibel-tolkningen da, ettersom du vet hva som er riktig tolkning. Selvfølgelig ikke, jeg gjør det jeg føler er riktig. Jeg har aldri påstått at jeg har riktig tolkning, jeg bare vet TROR(Jeg må tydeligvis passe meg for å tråkke i salaten.) at jeg vet onde ting er feil. Myagos, jeg bryr meg ikke om hva som skjer i kristendommens navn. Alt det du ramser opp er individuelle handlinger som står i strid med levereglene til de aller fleste kristne og menneskeheten generelt. Altså, jeg er en kristen og jeg er selvfølgelig sterkt motstander av det du sier, fordi det er ikke bra ting. Hvem er ikke enige i det? Jo, de kriminelle som gjør de onde tingene. Rettssystemet tar (forhåpentligvis) hånd om dem så fort de blir oppdaget. Hva er galt med å tro på noe? Jeg har da aldri gjort en flue fortred, og jeg er relativt sikker på at de fleste andre kristne (utenom syke radikale dommedagsprofeter) er ganske så harmløse. hjervaskning av barn i ung alder som ødelegger dømmakraften dems for livet og det faktum at religion hindrer vår vitenskapelige utvikling Jo takk du. Jeg er vel inkompetent da. Jeg synes dere begynner å slenge litt med leppa nå, og det virker som dere er sinte på meg, for en eller annen grunn. Hva har jeg gjort for å få dere grinete? Stå opp for det jeg tror på? Er det at jeg prøver å gjøre ting som er riktig? Er jeg dum? Inkompetent? Ond? Endret 6. juni 2008 av Knofle Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 hjervaskning av barn i ung alder som ødelegger dømmakraften dems for livet og det faktum at religion hindrer vår vitenskapelige utvikling Jo takk du. Jeg er vel inkompetent da. Jeg synes dere begynner å slenge litt med leppa nå, og det virker som dere er sinte på meg, for en eller annen grunn. Hva har jeg gjort for å få dere grinete? Stå opp for det jeg tror på? Er det at jeg prøver å gjøre ting som er riktig? Er jeg dum? Inkompetent? Ond? Det er hjernevasking å fortelle et barn om og om igjen at alt med kristendom er sant, og at Gud har skapt alt og så videre. Ingen andre enn deg som sier du er inkompetent, det kan dog være du mangler litt innsikt... Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Det er hjernevasking å fortelle et barn om og om igjen at alt med kristendom er sant, og at Gud har skapt alt og så videre. Ingen andre enn deg som sier du er inkompetent, det kan dog være du mangler litt innsikt... Vel, det var noen som indirekte sa at foreldrene mine er med på å "fordumme" landet ved å lære meg gode verdier. Hjernevasking kommer fra deg, for jeg er relativt overbevist, eller "hjernevasket", som du ville sagt det. Om hjernevasking i barndommen har gjort at jeg har et liv med gode verdier og en bra jobbutsikt, trenger vi kanskje litt mer "hjernevasking" i ung alder generelt sett. Jeg føler meg ikke spesielt hjernevasket, iallefall. Selv om dere vet at jeg er det. Jeg synes det bare virker så trist å ikke tro på noe. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Vel, det var noen som indirekte sa at foreldrene mine er med på å "fordumme" landet ved å lære meg gode verdier. (...) Om hjernevasking i barndommen har gjort at jeg har et liv med gode verdier og en bra jobbutsikt Får man bedre jobb av å være kristen? Og hva er "gode verdier"? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg snakket om meg selv, som et eksempel på hjernevasket unge med ikkevitenskapelige utsikter. Gode verdier som Jesus lærer. Klart noen ville kalle det dumsnill, altfor pingle eller idiot. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Nå ble jeg enda mer forvirret enn før. Kan du utdype? Endret 6. juni 2008 av kjetil02 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg regner med du sitter med fasiten på Bibel-tolkningen da, ettersom du vet hva som er riktig tolkning. Selvfølgelig ikke, jeg gjør det jeg føler er riktig. Jeg har aldri påstått at jeg har riktig tolkning, jeg bare vet TROR(Jeg må tydeligvis passe meg for å tråkke i salaten.) at jeg vet onde ting er feil. Myagos, jeg bryr meg ikke om hva som skjer i kristendommens navn. Alt det du ramser opp er individuelle handlinger som står i strid med levereglene til de aller fleste kristne og menneskeheten generelt. Altså, jeg er en kristen og jeg er selvfølgelig sterkt motstander av det du sier, fordi det er ikke bra ting. Hvem er ikke enige i det? Jo, de kriminelle som gjør de onde tingene. Rettssystemet tar (forhåpentligvis) hånd om dem så fort de blir oppdaget. Hva er galt med å tro på noe? Jeg har da aldri gjort en flue fortred, og jeg er relativt sikker på at de fleste andre kristne (utenom syke radikale dommedagsprofeter) er ganske så harmløse. hjervaskning av barn i ung alder som ødelegger dømmakraften dems for livet og det faktum at religion hindrer vår vitenskapelige utvikling Jo takk du. Jeg er vel inkompetent da. Jeg synes dere begynner å slenge litt med leppa nå, og det virker som dere er sinte på meg, for en eller annen grunn. Hva har jeg gjort for å få dere grinete? Stå opp for det jeg tror på? Er det at jeg prøver å gjøre ting som er riktig? Er jeg dum? Inkompetent? Ond? Ondskap er relativt. Det er også Bibelens «riktighet». Det som er godt for noen, er ondt for andre. Det som er riktig for noen, er feil for andre. Det er problemet med subjektivitet. Derfor kan man aldri si at noens subjektive oppfatning er mer riktig enn andres. Skjønner meget godt at du tror. Det er stor forskjell på dét, og å vite, og de aller fleste ser nok helst at du skiller mellom disse. Er man ond om man stjeler et brød for å brødfø familien sin? Per lovens definisjon er man da kriminell. Er alle kriminelle onde? Er noen kriminelle onde? Man gir sitt brød til naboens familie så de slipper å sulte, mens din egen familie sulter; eller man beholder brødet for sin egen familie, så de slipper å sulte, men på bekostning av naboen. Er det ondt? Er det godt? Det er godt for den som får brødet, men ondt for den som sulter. Det er én måte å se det på. Den som blir hjulpet blir fratatt en mulighet til å lære å hjelpe seg selv. Er dét godt eller ondt? Det er en annen. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Myagos, jeg bryr meg ikke om hva som skjer i kristendommens navn. Alt det du ramser opp er individuelle handlinger som står i strid med levereglene til de aller fleste kristne og menneskeheten generelt.Altså, jeg er en kristen og jeg er selvfølgelig sterkt motstander av det du sier, fordi det er ikke bra ting. Hvem er ikke enige i det? Jo, de kriminelle som gjør de onde tingene. Rettssystemet tar (forhåpentligvis) hånd om dem så fort de blir oppdaget. Og dette er grunnen til at dere blir kategorisert som hyklere. Rydd opp i dine egene rekker før dere angriper andres. Hva er galt med å tro på noe? Jeg har da aldri gjort en flue fortred, og jeg er relativt sikker på at de fleste andre kristne (utenom syke radikale dommedagsprofeter) er ganske så harmløse. For all del tro på hvilken som helst fantasifigur du vil, bare du holder det privat, vekk fra politikken og langt unna meg og mine nærmeste. dessverre er det veldig mange som ikke er like heldige og i kristene miljøer kan man ofte bli fryst ut, diskriminert og mobbet hvis man går ut og sier at man vil forlate kristendommen. Derfor er det veldig mange som tier og holder det hemmelig. Jo takk du. Jeg er vel inkompetent da. Nå vet jeg ikke hvordan oppveksten din var, men hvis foreldrene dine aktivt lærte deg opp i den kristene tro i ung alder, vil jeg heller kalle deg for et offer på samme måte som scientologibarna. Å lære barna opp i sine foreldres tro fra man er baby er en grusom handling, fordi man ofte blir helt blind for andre alternativer i senere alder. For mange blir det nesten like vansklig som å ulære morsmålet sitt... Barnet burde få en nøytral oppvekst, mer kunnskap om de forskjellige religionene og forstå hvordan verdenen fungerer før man tar et så stort valg. La barnet få vokse opp fritt og bestemme selv hvilken religion han/hun vil inn i uten at foreldre, prester og andre hjernvaskningsmetoder blir brukt for å ta valget for barnet. Jeg synes dere begynner å slenge litt med leppa nå, og det virker som dere er sinte på meg, for en eller annen grunn.Hva har jeg gjort for å få dere grinete? Stå opp for det jeg tror på? Er det at jeg prøver å gjøre ting som er riktig? Er jeg dum? Inkompetent? Ond? Merkelig hvor like argumentene fra scientologister og kristene egentlig er, man skulle tro det var samme greia.. noe det egentlig er, bare at budskapet er litt annerledes. Uansett, med en gang sekten deres blir angrepet tror dere at vi angriper deg som person. Selvfølgelig gjør ingen det! Det er en stor forskjell på å angripe religionen din og deg som person. Det kan godt se ut som at vi er grinete og slenger med leppa, men jeg er helt sikker på at scientologistene sier akkurat det samme om deg når du angriper sekten dems. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ondskap er relativt. Det er også Bibelens «riktighet». Det som er godt for noen, er ondt for andre. Det som er riktig for noen, er feil for andre. Mm... Kanskje enkelte mener at å drepe alle førstefødte i Egypt ikke er ondt, eller å utslette verden med en syndeflod. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Nei, nei... Han drepte dem ikke, han tok dem hjem... Lenke til kommentar
D3m0ns0ul Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Skal ikke gud liksom tilgive alle Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 29 Men den som spotter Den hellige ånd, får aldri i evighet tilgivelse, men er skyldig i evig synd.» Er visstnok utilgivelig har jeg hørt. 8 Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. 9 Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett. 10 Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss. Men altså gjelder ikke dette alle synder. 22 Og Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen, 23 for at alle skal ære Sønnen slik de ærer Far. Den som ikke ærer Sønnen, ærer heller ikke Far som har sendt ham. Det er visstnok Jesus som dømmer deg. Eller vent litt... 15 Dere dømmer slik mennesker gjør, men jeg dømmer ingen. 16 Om jeg dømmer, så er min dom gyldig. For jeg er ikke alene, jeg er sammen med Far som har sendt meg. 47 Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Så var det det å bestemme seg da.... Merkelig hvordan de levereglene i bibelen som er ok ikke blir tolket ihjel. Det er kun de som IKKE er OK som skal tolkes..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå