cbs77 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Asus Rampage Formula Club3D GeForce 9800 GTX 512 MB Intel Core 2 Quad Q9450 Kingston HyperX DDR2-1200 2GB (2x1024) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70685. Eller er det et annet hovedkort jeg bør gå for. Liker muligheten for å skifte til ddr3 når prisene blir levelige. Bryr meg mindre om SLI eller Crossfire. Finnes det noe bedre kort som er mer passende? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Såvidt meg bekjent er Asus Rampage Formula et rent DDR2 kort. Det er å få kort som tar begge deler, men det er sjelden toppmodeller, selv om ideen er god blir det et kompromiss. Hvis du ikke har noen planer om Crossfire eller SLI bør di kikke litt på P35 kort eller vente et par uker på P45 kort. Og Asus er ikke nødvendigvis det beste valget bestandig. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg har ingen erfaring med Kingston HyperX, men resten bør passse bra samme. Hvis du velger/forsikrer deg at du har valgt riktig RAM, da er Asus Rampage Formula er en solid og overlegen overklokkingsplatform. Den bruker kun DDR2. Jeg kunne ikke se på handlevognen, den er ikke tilgjengelig for andre. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Asus Rampage Formula er en solid og overlegen overklokkingsplatform. Den bruker kun DDR2. Javel? Overlegen i forhold til hva? Solid kort er det, men det finnes mange minst like gode overklokkere der ute, både X48, X38 og ikke minst noen P35 kort. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Overlegen i forhold til andre kort i samme prisklasse. De finnes mange bra X48, X38 og P35 kort, men ingen av dem klarer å slå prisen på maximus når du sammenligner ytelse og egensaker. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Javel, så du mener det er bedre overklokker enn f.eks Gigabyte X48-DQ6, Abit iX38 eller for ikke å nevne Abit iP35-Pro/XE eller Foxconn MARS? Både tide å legge vekk úberAsus holdningen tror jeg, det er et bra kort - men ikke SÅ bra. Endret 25. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg vil ikke omvandle denne tråden til Gygibyte diskusjon. Jeg skreiv om mine erfaringer med Maximus, og de andre kortene kan være bra også, men det er ingen grunn for å bli misunlige på Maximus overlegenhet. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 men det er ingen grunn for å bli misunlige på Maximus overlegenhet. :!: Har du forlest deg på tester med håndplukkede testeks. som Asus alltid sender ut til de store hw test sitene? Jeg er borti mye av det som er av lga775 kort, og generelt er Asus sine toppkort meget bra, men det er ikke som det var for noen år siden da Asus virkelig VAR overlegne - den tiden er forbi, i dag leverer både Abit, Gigabyte og Foxconn kort som er minst like bra. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Er det verdt å vente til GTX280 kommer og P45? Eller hva med å bytte ut 9800GTX med 9800GT2? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det smarteste vil være å vente på at de nye ATI/NVidia kortene kommer, det er snakk om bare noen få uker - ikke se bort fra at ATI 4870/4870X2 vil bli et meget godt valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå