pululf Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hei Jeg har nettop kjøpt meg et nytt hovedkort, asus striker II formula, men maskinen nekter å starte opp! Skjermen er svart, og skjermkortvifta spinner som en gærning. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for jeg har prøvd det meste: resette bios Ta ut alt nødvendig Bytt ram-slot Tatt ut batteriet Byttet PCI expres slot for skjermortet Er det noe jeg har glemt å gjøre? btw, den LCD posteren sier "CPU init". Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Nå vet jeg ikke om jeg fornærmer deg med denne posten, men det er iallefall alt annet enn meningen. Har selv gått i samme fella før. Har du sjekket at cpu vifta er koblet til "fan1" eller hva de merker viftekontaktene på de hk'ene. Er mange hovedkort som har en failsafe som gjør at PC-en ikke starter opp dersom rotasjonen på vifta på "fan1" er lavere enn x antall omdreininger. Dersom det ikke er koblet til noen vifte på den kontakten starter heller ikke PC-en opp. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Nå vet jeg ikke om jeg fornærmer deg med denne posten, men det er iallefall alt annet enn meningen. Har selv gått i samme fella før. Har du sjekket at cpu vifta er koblet til "fan1" eller hva de merker viftekontaktene på de hk'ene. Er mange hovedkort som har en failsafe som gjør at PC-en ikke starter opp dersom rotasjonen på vifta på "fan1" er lavere enn x antall omdreininger. Dersom det ikke er koblet til noen vifte på den kontakten starter heller ikke PC-en opp. joda, den står i cpu_fan. JEG har søkt rundt på diverse forum, og sett at ekstremt mange har denne feilen på dette hovedkortet. Jeg fiklt rundt i 10 timr på å få det til å funke, men har nå gitt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå