Wiciwato Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Har nettopp hatt konf, og trenger å svi av litt penger. Har lenge hatt lyst på en bra gaming pc, er så fryktelig lei av å sitte på gamle PC-er som går i snegle-fart. Så, er dette en bra gaming pc? Har tenkt å spille css, crysis, kanskje AoC, kaaaanskje gothic. HER! Og et spørsmål til: Passer delene greit sammen? Endret 25. mai 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Da den PC-en der er satt sammen av Hardware.no tror jeg nok delene er kompatible med hverandre. Er en god gaming-pc såvidt jeg ser, men tror den kommer til å streve med crysis Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Ok! Trenger vell ikke nødvendig å klare Crysis, siden jeg egentlig ikke har det. Men kunne dere ha kommet med litt tips som forbedrer den uten en stor forskjell i pris? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det er en bra PC det der ja. Men hadde kanskje villet bytte cpu kjøler, kabinett dersom du ikke liker det og hovedkort til x48 dersom du bare skal ha et skjermkort. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 siden du er nykonfirmert regner jeg med du har penger til å oppgradere til DDR3, noe som etter min mening vil øke prestasjonene til pcen vesentlig mye uten å øke prisen ALT for mye. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det skal ikke ha noen problemer med å kjøre crysis! Men ikke på full guffe. Ville heller ha vagt Dette skjermkortet Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Sånn nå har jeg EVGA Geforce 9800 GTX, men hva mener du med hovedkort til x48 LockBraker? Kan du vise? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) siden du er nykonfirmert regner jeg med du har penger til å oppgradere til DDR3, noe som etter min mening vil øke prestasjonene til pcen vesentlig mye uten å øke prisen ALT for mye. Det der stemmer ikke. På dette tidspunktet yter DDR3 omtrent like godt som DDR2 da det ikke finnes hovedkort som kan utnytte de høyere hastighetene, ikke utenom at han overklokker i alle fall. Og det koster også vesentlig mer. Du kan gange den prisen på tre for å få DDR3 minne som yter noenlunde likt som DDR2 brikkene han har i sitt nåværende oppsett. Gryterett: Det skjermkortet der yter ikke så veldig mye bedre enn det forrige han hadde. Han kan spare de ekstra pengene han bruker på det skjermkortet ved bare å bruke et program for å overklokke skjermkortet. Da det ikke er noen vesentlig forskjeller på de to kortene kjølemessig ser jeg liten grunn til å bytte. EDIT: Trådstarter: X48 er et brikkesett laget av Intel og brukes på forskjellige hovedkort. Her er et godt eksempel: https://prisguiden.no/product.php?productId=89673 Gigabyte hovedkort med X48 brikkesett. Endret 25. mai 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det der stemmer ikke. happy.gif På dette tidspunktet yter DDR3 omtrent like godt som DDR2 da det ikke finnes hovedkort som kan utnytte de høyere hastighetene, ikke utenom at han overklokker i alle fall. Okei! Har ikke så mye peiling på hardware atm (leser meg opp), men synes å ha lest flere steder at DDR3 er i stand til å ta over for DDR2 nå. For å være ærlig gjorde du meg usikker på hva jeg skal kjøpe selv ;p Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 DDR3 er klar, men det er ikke hovedkortene. DDR3 yter vesentlig bedre når du får brikkene opp på min 1600mhz, men mangelen på hovedkort som støtter dette gjør at DDR3 ikke helt klarer å overta tronen enda. Men noen hovedkort støtter DDR3 1600mhz, dog ved overklokking. ASUS og Foxconn har kankskje noen som støtter DDR3 1600 OTB, men er ikke helt sikker på det. Men dersom du kjøper DDR3 1600mhz skal du være rimelig trygg på at det yter bedre, men da må du ut med minst det femdobbelte av prisen på DDR2. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Okei! Holder meg til DDR2 inntil videre da. Takk for fin info Sorry for OT! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Så det du sier Lock, er at jeg ikke trenger ddr3 skjermkort? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ikke skjermkortet jeg tenker på, men minne. RAM. https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k Endret 26. mai 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ok! Men har bestilt nå fra amentio.no. Svært billig og greit. Takk for all hjelp jeg fikk fra dere, har lært veldig mye faktisk! Takk PS: Tok ddr2 ram brikker!! Takk! Endret 26. mai 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå