Gå til innhold

TV-ut svart-hvitt ??

Anbefalte innlegg

Når jeg kobler TVen til pcen imens CRTen står i, kommer det ikke bilde på TVen. Men hvis jeg slår pcen av, drar ut CRTen og har bare i TVen funker den. Men den er bare svart-hvitt! Jeg går inn i nView og kikker, men får det ikke til... noen som kan hjelpe? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antageligvis er du ikke inne på riktig inn-kanal på TV'n din.

Hvis du trykker på den-derre "velge-signal-inn-til-tv'n" knappen en par ganger til kommer du vel til "AV2" eller noe slikt, og plutselig blir det farger.

PS: dersom du bruker en scart-overgang og du har 2 scart innganger på tv'n din er det vanlig at du ikke får farger på den ene kontakten. (har ingen anelse hvorfor... det er bare slik det er) bytt scart inngang og alt skulle bli bra.....

skjønte ikke helt spørsmålet... litt utydelig.... men hvis dette var til hjelp så skjønte jeg det vel....... :woot:

Lenke til kommentar

Du har et tv som bare tar RGB kodet bildesignal, eller som tar både RGB og S-vhs men som er innstilt til å bruke RGB. Skjermkortet sender bare ut S-vhs signal enten du bruker S-vhs eller kompositt(koax) utgang.

Det kan kansje hjelpe å skifte på instillingene på tven eller å bruke en annen inngang hvis tven har det. På visse yver må du trykke på AV knapppen flere ganger for at den skal skifte mellom inntakssignal.

Prøv å koble via en videospiller eller annet utstyr før du kobler til tven.

Dersom det fremdeles er svart/kvitt kan du vudere å få deg en nyere tv (ikke alle nye tar s-vhs heller, spesielt ikke de billigste)

PS. dette forutsetter at du har satt skjermkortinstillingene på farger og PALb

Lenke til kommentar

Jeg pleier å svare dette:

Hvis skjermkort og TV er i orden, burde det holde å lese dokumentasjonen til skjermkortet og brukansvisningen til TV.  

De vanligste feilene er:  

- Skjermkort ikke stilt til PAL.  

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.  

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.  

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet, og jeg har prøvd de metodene som er oppført.

Når jeg kobler dataen til tv-en, får jeg fram et bilde på tv-en, men det er svart-hvit..

jeg har prøvd alle PAL mulighetene, og skiftet på av1 og av0 på tv-en..

jeg vet at tv-en støtter farger fra data, fordi jeg har koblet på en annen data før.

merkelig, men uansett hva jeg gjør, så blir d svarthvitt..

jeg har Geeforce 4 ti4200...

Lenke til kommentar

Når jeg kobler dataen til tv-en, får jeg fram et bilde på tv-en, men det er svart-hvit..

jeg vet at tv-en støtter farger fra data, fordi jeg har koblet på en annen data før.

Hva slags kabel / overgang bruker du?

Hva slags TV har du?

Lenke til kommentar

Hva slags kabel / overgang bruker du?

Hva slags TV har du?

Jeg har en gammel 28" Luxor TV. og bruker ikke s-video kablen, men den andre. (ligner en phono plugg) Iallefall, jeg lastet ned programmet på www.tvtool.com og da funka alt! jippiiii! :D:D:D

Lenke til kommentar

En liten avsporing:

Det er desverre et problem med TV-tool. Det er shareware :( Etter du har sett i 15 min går programmet av av seg selv :evil: Og du må ta det på igjen manuelt...

Hvordan "cracker" jeg det? (det er et utrolig kjekt program...) :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...