Gå til innhold

Hvilken klasse spiller du som i AoC?

Velg ett av alternativene.  

588 stemmer

1. 1. Spiller du som flere klasser, velg den du spiller mest som.

• Assassin
      51
    • Barbarian
      68
    • Bear Shaman
      50
    • Conqueror
      63
    • Dark Templar
      48
    • Demonologist
      36
    • Guardian
      59
    • Herald of Xotli
      51
    • Necromancer
      21
    • Priest of Mitra
      51
    • Ranger
      55
    • Tempest of Set
      35

Anbefalte innlegg

Barbarian

Sterke, aggressive og totalt nådesløse krigere. Kombinasjonen av styrke og smidighet gjør barbarene til en fortreffelig kampmaskin.

Er lvl 14-15 nå om man sammenligner med wow er det nesten som å spille en dps kriger hittil, 2 på samme level går greit, 3 så dauer jeg^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg valgte Dark Templar mest pga. allsidighet og "bædæssness", men etter vgards utsagn må jeg visst prøve Conqueror også. Dark Temaplar er ihvertfall veldig gøy så fort man får teken på combat.

Jeg spilte sikkert ikke høyt nok opp på DT'en min, hadde sikkert blitt kulere litt utover, men Conqueroren min gjør så sykt mye mer skade(føles sånn hvertfall) og tåler mer(igjen, føles sånn). Helt konge når du står og denger løs på 3-4 stykker på en gang, når du er ferdig med en mob har neste mob bare litt helse igjen osv. Blir vel mye det samme med DT, mtp at du stjeler helse fra alle som slår på deg og de du slår. :) Har ikke tabbet meg ut så mye mtp på antall mobs som hogger på meg, har hatt et par ganger jeg har slåss mot 4 stk også spawner 2 til på samme område, da blir det enten å springe mye eller død, men det blir det vel uansett. :) Tabba meg ut med feil stance et par ganger også, lurte fælt på hvorfor jeg mistet så mye helse, helt til jeg prøvde defensive stance. Går alltid defensive nå, bare popper frenzy hvis jeg må slakte noen veldig fort.

Skulle fått opp en god serverpoll også, hvis det ikke finnes. Ymir her, add Kailin hvis noen vil queste litt(er ikke i guild). Er lvl 25 atm, men dessverre på jobb, så jeg får ikke spilt før etter 23 i kveld.

Lenke til kommentar
Mitt valg faller igjen på Assassin.

jeg har problemer med classe valg ligger mellom assassin og qoncuer fortel meg hvorfor du skal være assassin

assasin er for dem som liker å snike seg rundt, løpe fort og ta de beste comboene..

Assasin er de som dreper fortest, men til har dessverre dårlig armor så du må være taktisk..

Lenke til kommentar

Jeg tror nok jeg kommer til å lande på Guardian, men jeg har et par spørsmål til dere som har kommet et stykke i spillet. Grunnen til at jeg vil spille Guardian er at jeg trives best i rollen som tank i andre MMOer, mye fordi dette er utfordrende og komplisert, iallefall når gruppen sloss mot flere mobs. Det jeg lurer på er da om dere mener rollen som tank er like viktig og omfattende i AoC som for eksempel i WoW, hvor et par slag eller spells fra en random elite mob vil ta livet av en dps eller healer klasse. Det er jo sikkert vanskelig å si noe særlig om dette før noen har opplevd level 80 instancer, men hva er deres foreløpige inntrykk?

Lenke til kommentar

Jeg levla en conqueror til 11 på Fury den fredagen AoC kom ut. Så var det vill drekking på Lørdag, hvor jeg fant ut at alle jeg kjenner hadde hoppa til Battlescar. jeg rulla en conqueror til på Søndag formiddag, og levla han til 20. SÅ fant jeg ut at jeg i all min ville bakrus og dagen-derpå-ish-ness hadde klart å rulle han også på Fury... aner ikke hvordan det gikk for seg, men jeg aner heller ikke hvor 12 øl og 1500 spenn blei av kvelden før.. sikkert fullstendig urelatert :p

Så nå har jeg enda en conqueror på gang, nok en gang blitt 20, og er endelig klar til å ta fatt på verden utenfor Tortuga!! :new_woot:

Moralen er: Jeg liker conquerors!

Sinna folk som tåler litt juling, og gjør grei skade. Pluss at det ser kult ut med et svært, sinna 2-håndssverd på ryggen, i hånda, eller svingende villt rundt innimellom en haug med mobs. Etter det jeg har hørt kan de til en viss grad tanke litt, om situsjonen tilsier det, men det meste av combos og feats går rundt dps, dps og dps.

Lenke til kommentar

Herald of Xotli er så sinnsykt undervurdert. La oss resumere her:

• Spellweaving i level 40
  • Desecrating Essence, blir til en demon med mye mer Health points og sjangse til å overleve
  • Er en mage, men gjett hva? To-hånds sverd!!
  • Veldig få spells så langt, men det er cone(alle foran deg) og er temmelig nyttig.
  • Masse fete comboer, fikk en 3-stegs combo før jeg dro fra Tortage(trooor jeg)

Også når de er få av dem, blir man et hakk kulere når man spiller som dem, også! Joda, de er mage, ergo litt lite Health points. Skal ikke utelukke det.

Endret av bloodllines
Lenke til kommentar
Herald of Xotli er så sinnsykt undervurdert. La oss resumere her:
  • Spellweaving i level 40
  • Desecrating Essence, blir til en demon med mye mer Health points og sjangse til å overleve
  • Er en mage, men gjett hva? To-hånds sverd!!
  • Veldig få spells så langt, men det er cone(alle foran deg) og er temmelig nyttig.
  • Masse fete comboer, fikk en 3-stegs combo før jeg dro fra Tortage(trooor jeg)

Også når de er få av dem, blir man et hakk kulere når man spiller som dem, også! Joda, de er mage, ergo litt lite Health points. Skal ikke utelukke det.

1. Nei, vi har ikke spellweaving og spellweaving er bare for ToS, PoM, Necromancer og Demonologist og kommer ikke før på level 50 (ikke 40).

2. Får mer HP og blir litt mindre squizy ja, men er ikke mer enn 1k HP forskjell på level 80 så gjør ikke så veldig stor forskjel. Poenget med formen er høyere magic og melee damage + fire damage procs + HP i tillegg noe som gjør at du dreper fiender mye lettere og blir kraftigere.

3. Jepp, men bortsett fra navnet ligner det ikke på en Mage i det hele tatt.

4. Er ikke få spells nei. Har debuff, shield med pulsing damage, shield, buffs, Cone AoE og Desecrating Esssence som gjør deg om til en demon.

5. Er en del kule comboer ja :)

Level 55 HoX her.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med den pollen? Jeg har tre karakterer, men får bare velge én klasse? :dontgetit:

Men nok om det. Spiller Tempest of Seth og Ranger, men er ikke helt sikker på at det er noe for meg. Noen som har et bra tips til en fin klasse?

Av en eller annen grunn har jeg bestemt meg for en stygian, og sannsynligvis en slags Mage. Prøvde en Tempest of Seth, men den var ikke så morsomt at det gjør noe. Ble for mye spamming av samme spell hele tiden. Nå er jeg riktignok bare level 5, men det må vel være noen som er morsomme helt fra starten?

Hvordan er de tre Mage klassene? Herald of hva-det-nå-heter høres interessant ut, men hvordan er de i praksis? Brutal styrke kombinert med buffs, eller svakere med brutal magi? Necro høres også interessant ut, men er en av de klassene jeg har spilt mest gjennom alle RPGene jeg har spilt noensinne. Demonologisk høres tøft ut, men som HoX, hvordan er de i praksis?

Og hvordan er de presteklassene og rogue-klassene? (er jo ikke "nødt" til å spille stygian). Er ikke så interessert i Warrior-klassene og foretrekker mer finesse enn brutal styrke. Assassin høres interessant ut. Takker for tips. :)

Lenke til kommentar

Gikk for Dark Templar, rett og slett fordi den classen så så sinnsykt kul ut. Litt sånn ond Paladin, og sykt fete animasjoner med blod og mørk gugge når du caster ting. Og tåler en hel del når du begynner å leeche mye når du gjør damage, da går jo helsen nesten ikke nedover i det hele tatt. Syntes damagen er helt OK også. Fantastisk gøy å spille DT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...