Gå til innhold

mengde ram vs skjermkortminne i 32 bit win laptop

Anbefalte innlegg

Like over jul så skal jeg ha meg en ny laptop. Jeg har bestemt for det meste av komponenter blant annet prossesor i form av en Intel core duo 2,53 ghz eller raskere og Ati radeon skjermkort i form at et 3870x2 eller bedre. Aller helst et 4870 kort hvis disse har komt til laptoper ut på nyåret og ikke koster skjorta. 500 gigabyte singel drive harddisk eller mer osv osv. I utgangspunktet så kunne jeg tenke meg minst, og helst mer enn 4 gb ddr3 ram, men så er jo problemet det at jeg fortsatt vil kjøre 32 bit windows pga manglende støtte foreløpig på driverfronten og tildels på programvarefronten og jeg gidder ikke holde på å emulere med WOW64 for å kjøre gamle spill og progam. Har også fortstått det dithen at når windows opperer med maks minne på 4gb for 32 bit utgaver av windows så menes det det totale minne inkluderet skjermkortminnet. Spørsmålet mitt er da følgende. Er det bedre og velge en laptop med 4 gb ram og et 512 megabyte skjermkort eller 3gb ram og et 1024 megabyte skjermkort med doble grafikkprossesorer? Er jo mange som hevder at 1024 megabyte skjermkortene bare er overkill minnemessig og at de ikke nødvendigvis leverer noe bedre ytelse enn 512 megabyte skjermkort.

Laptopen skal brukes en del til gaming, så hovedfokus er maks ytelse i spill. Gleder meg blant annet stort til mafia 2 kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, siden du skal vente til jul, bør du vente til da med å bestemme komponenter, spessielt siden det kommer mye nytt nå snart.

Vet at det er en stund til jeg skal ha meg ny pc, men spørsmålet og problemstillingen er jo like fullt relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...