Gå til innhold

Hjelp til prosessor valg. AM2 Sokkel, til spill.

Anbefalte innlegg

Prøvde du det jeg foreslo å kjøre de på 667Mhz? Beste er jo selvsagt 800MHz speed slik de skal yte, men kunne jo prøvd.

La alt annet stå på Default/Standard, og under >advanced >cpu configuration > DRAM configuration, forandre fra "Auto" til "DDR2 667"

post-10740-1212183596_thumb.jpg

Etterpå kan du putte i den 4 brikka og fyre opp pcn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde du det jeg foreslo å kjøre de på 667Mhz? Beste er jo selvsagt 800MHz speed slik de skal yte, men kunne jo prøvd.

La alt annet stå på Default/Standard, og under >advanced >cpu configuration > DRAM configuration, forandre fra "Auto" til "DDR2 667"

post-10740-1212183596_thumb.jpg

Etterpå kan du putte i den 4 brikka og fyre opp pcn

jepp prøvde dette. samme utslag.

det er 4x 1024mb Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312367

Lenke til kommentar
Kjørt memtest86 ? Feiler en rambrikke der, kan du reklamere.

hvis jeg kjører memtest med 3brikker i, som funker å kjøre med, og lar den stå på over natten, vil svaret bli at alle er feil dersom en var feil?

om så, må jeg da kjøre en test for hver brikke, en og en? Hvor lang tid "ca" tar en test å fullføre?

Lenke til kommentar

Jeg fikk kjørt memtest i natt på de 3brikkene jeg har i maskinen. fullførte med ingen feil. Så satt jeg i brikke nr 4, fremfor de 3andre.

Nå vil ikke memtest starte, vanlig power on av maskinen = den klarte ikke lese fra floppy. ved restart fungerte det, men av den lange lista med tall klikka den helt og viste masse ekstra rare tall. Grunnet win xp 64bit får jeg ikke lagt inn memtest på nytt dersom det er memtest sin feil? eller kan dette være at faktisk så er dette minnet ødelagt?

Lenke til kommentar
eller kan dette være at faktisk så er dette minnet ødelagt?
Ja, det kan være ødelagt. Det er det du tester med memtest. Du kan gjerne ta ut de tre brikkene som du nå vet at er i orden og bare teste den éne brikken som gjør systemet ustabilt, for å se om det virker da. Memtest skal kunne kjøre fra en såkalt LiveCD. Altså du booter rett inn i memtest86 som du har brent ut på en CD.

Hvis systemet blir så ustabilt med den éne brikken at du ikke engang klarer å boote inn i memtest86, er det nok noe skikkelig galt med den ja. Da burde du kanskje reklamere på den i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...