Gå til innhold

Hjelp til prosessor valg. AM2 Sokkel, til spill.

Anbefalte innlegg

Hei har idag ett system hvor folk sier min cpu bryter ned ytelsen av maskinen:

Hovedkort: Asus M2N-E SLI.

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+.

Minne: 4x Crucial Ballistix PC6400 1024mb 800MHz.

Grafikk: Gainward Nvidia Geforce 8800 GTS 640mb og XFX Nvidia Geforce 8800 GTS 640mb.

PSU: 600W OCZ Stealth X Stream

Tenker på å kjøpe en 10000rpm hdd også ved siden av ny cpu.

Så jeg trenger derfor litt hjelp ved valg av ny CPU for AMD, am2 sokkel, Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er 2 klare valg som jeg kan se:

- hvis hovedkortet ditt støtter quad core, så går for AMD Phenom 9850 Black Edition

- hvis du bare har dual core støtte, så er det AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition eller AMD Athlon 64 X2 6000+

Lenke til kommentar
Sjekk asus sin hjemmeside:

Liste over hvilken bios-versjon du må ha for forskjellige prosessorer

Her kan du laste ned bios og flasheprogram.

Det kan være du må bruke DOS for å flashe bios. Da kan du laste ned en FreeDOS livecd her og brenne ut bios og flasheprogram på en egen cd som du setter inn når du har startet FreeDOS og skal flashe bios.

Jeg putter i ny cpu, så flasher jeg bios? så installerer jeg xp på nytt på ny hdd?

Lenke til kommentar

Ny prosessor har blitt montert. det ble nok 6000+ 3Ghz 125watten. Eneste Problemet jeg har nå er at med den nye prosessoren vises inget bilde med 4gb ram innstallert. 3gb er fint. men maskinen klarer ikke 4gb. Hva skjer?

Tviler på at det har noe med win xp å gjøre? for det er jo før post screen.

Hjelp!

Lenke til kommentar

Inne på "jumperfree configuration"

velger jeg ddr2 voltage?

av listen:

Auto [*]

1.80V [ ]

1.85V [ ]

1.90V [ ]

1.95V [ ]

Hvilken velger jeg? Antar jeg velger den siste for maks spenning til rammen. Dette kan ikke svekke komponentene vell? evt skade?

Kan heller ingenting ang timings. Trenger dog litt hjelp her og. trenger dere svar ang noe i bios, kommer jeg tilbake med svar.

Endret av Airborne
Lenke til kommentar

Tviler på at timings eller spenning er årsak til at du får mindre enn 4GB i postscreen.

Du kan sjekke alle andre minneinnstillinger i bios. F.eks. minnehull. DDR2 bruker vanligvis 1.8V.

Du kan prøve å sette innstillingene i bios tilbake til standard.

Lenke til kommentar

Nå var ikke det problemet heller da, men at han fikk blåskjerm med 4gig i PC-en i motsetning til 3gig.

1.95v er egentlig ikke så voldsomt til høy spenning, så du kan jo prøve med det for å sjekke om det fungerer noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...