TheHead Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Har dette oppsettet: Asus P5E-VM HDMI, G35, Socket-775, DDR2,m-ATX, Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin PCen er nybygget, men jeg sliter med BSOD under installasjon. Jeg mistenker at jeg kan ha trøbbel med minnet.. Jeg får BSOD med beskjeden: STOP: d0000144 Unknown Hard Error Nå er jeg ikke så veldig inne på det med timing på minnet, men på minnebrikkene står det "5-5-5-18" og 1,9V. Har prøvd å overstyre minnet i BIOS, men her har jeg ikke muligheten til å justere til annet enn 5-5-5-15 1,9V. Har dette noe betydning? Sliter mitt HK med minnet? Edit: Det snodige er at jeg til en viss grad klarer å installere 32bit Vista, men ikke 64bit.. Endret 25. mai 2008 av TheHead Lenke til kommentar
Kim G. Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ingen som har noen tips eller noe som kan hjelpe meg på vei? Hei. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med din problemstilling, men jeg lurer på om du kanskje kan hjelpe meg med min? Jeg vurderer å kjøpe Asus P5E-VM HDMI for å bruke i HTPC. På diskusjon.no er det noen som sverger til Gigabyte GA-G33M-DS2R fordi det lar seg gjøre å justere vcore i bios. Vcore skal, etter det jeg skjønner, kunne gjøre justere ned volten på prosessoren så den skal bruke mindre støm og dermed bli noe kjøligere. Kan du sjekke biosen din om det lar seg gjøre å justere vcore? Mvh Kim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå