CellularDude Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Vi skal på to ukers ferie i perioden 20.7 til 15.8. Bulgaria er et rimelig alternativ, men tlbakemeldingene fra de som har vært der er meget varierte, for å si det slik. Fint om noen kunne gi oss noen tips om reisemål og leilighetshoteller, og ellers diverse tips. Vi er en familie på to voksne og to barn, og vi reiser for å slappe av og se oss omkring. Dermed er ikke reisemål med mye uteliv og festing det vi helst ser for oss. Med fjorårets negative mediaoppslag friskt i minnet, er vi nok skeptiske, selv om en del av episodene nok er selvforskyldt. Men det kan jo være forhold man generelt bør være klar over. Uansett bør vel de fleste kunne komme gjennom en ferie i Bulgaria på en ok måte. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvor mange tråder om Bulgaria finner du på dette forumet? Er det nødvendig å starte en ny? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hvor mange tråder om Bulgaria finner du på dette forumet? Er det nødvendig å starte en ny? Ok! Har gjort det nå, og funnet forskjellig. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Reis! Alt som sto i fjor var ren bullshit. Tipper det blir Magaluf som får ''gjennomgå'' i år. Lenke til kommentar
modolv Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvor mange tråder om Bulgaria finner du på dette forumet? Er det nødvendig å starte en ny? Er du presidenten av diskusjon.no/ferie eller? Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 var selv i Golden Sands for to år siden med en kompis. storkoste oss. alt oppstyret er pga "fjortisser" som bråker litt. nytter ikke å reise til et mafiastyrt land å tro du kan gjøre hva du vil veldig flott plass. koselige mennesker, flotte strender. billig mat/drikke. store og flotte nattklubber (ta turen innom Arrogance på Golden Sands). sexklubber med jenter til en hver smak har reist rundt omkring en del og turen til Bulgaria er en jeg absolutt ikke glemmer Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 var selv i Golden Sands for to år siden med en kompis. storkoste oss.alt oppstyret er pga "fjortisser" som bråker litt. nytter ikke å reise til et mafiastyrt land å tro du kan gjøre hva du vil veldig flott plass. koselige mennesker, flotte strender. billig mat/drikke. store og flotte nattklubber (ta turen innom Arrogance på Golden Sands). sexklubber med jenter til en hver smak har reist rundt omkring en del og turen til Bulgaria er en jeg absolutt ikke glemmer Som jeg skrev i trådstarten, er vi en familie, og nattklubber eller sexklubber er ikke en del av vårt ferieopplegg eller feriebudsjett :!: . Men det andre du skriver har absolutt interesse. Når det gjelder alle oppslagene i krigstyper, gjelder nok det helst folk som er stupfulle fra de kommer til de reiser. De gjør vel egentlig et heller lite fordelaktig inntrykk på de innfødte i flere land enn Bulgaria. Lenke til kommentar
stigga Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Var i Sunny Beach i en uke med to barn, sammen med et par med ett barn i fjor sommer. Hotellet vi bodde på var Elite II gjennom Ving. Kjenner meg overhodet ikke igjen i det som har vært skrevet om Sunny Beach. Bulgaria er et fint land å feriere i, og ikke minst... meget billig. Brukte kr. 6000 på ei uke, og da var lommepenger til ungene inkludert (500 kr. hver). Morsomt var det at ungene ikke brukte opp lommepengene. De hadde igjen 200 kroner hver. På tidlgere sydenreiser har jeg lagt opp til å spise frokost i leiligheten, men maten var så billig at den ble inntatt i hotellets restaurant hver dag. (4 leva for engelsk frokost). Maten er god i Bulgaria. En øl = 1 leva = 4 NOK. Hotellet var nytt, med meget bra rom. Aircondition var inkl. Hyggelig betjening. Helt grei spasertur til stranda (700m). Forøvrig blåste det en del på stranda. Av utflukter kan jeepsafari nevnes spesielt. Det finnes mange tilbud med jeepsafari. Vi reiste med en eks-militær fyr som hadde gamle russiske militærjeper. Hvis dere drar til Sunny Beach, spør etter ham! Han gir bra valuta for pengene og en flott opplevelse. Ellers var vi i gamlebyen i Nessebar (billige klær) og badeland. Ungene likte seg kjempegodt, og vil heller til Bulgaria enn Tyrkia. Vi var ikke ute om natta, bortsett fra en spasertur i sentrum en sen kveld. Det er en del festing der om natta. Ellers kommer man langt med normal folkeskikk og høflighet, samt forhåndsregler som man alltid skal ta når man besøker andre land. Endret 28. mai 2008 av stigga Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Var i Sunny Beach i en uke med to barn, sammen med et par med ett barn i fjor sommer. Hotellet vi bodde på var Elite II gjennom Ving. Kjenner meg overhodet ikke igjen i det som har vært skrevet om Sunny Beach. Bulgaria er et fint land å feriere i, og ikke minst... meget billig. - - - - - - - - - - - - - - - - - - Ungene likte seg kjempegodt, og vil heller til Bulgaria enn Tyrkia. Vi var ikke ute om natta, bortsett fra en spasertur i sentrum en sen kveld. Det er en del festing der om natta. Ellers kommer man langt med normal folkeskikk og høflighet, samt forhåndsregler som man alltid skal ta når man besøker andre land. Takker for flott og utførlig anbefaling! Som mange andre steder, kan man velge områder etter behov, enten man skal nyte stranda, se kulturminner/severdigheter, ut på livet, sport, osv. For oss må det bl.a være et sted man kan gå ute om kvelden uten å snuble i dritafulle folk, horer eller annet i den duren. Vi ønsker heler ikke å bo på et hotell med masse skrål og skrik natta gjennom. Vi ønsker heller ikke et sted der det er altfor varmt. Du nevnte Tyrkia, og der er det jo rimelig steikvarmt i juli-august, selv om Tyrkia sikkert er et ålreit ferieland! Jeg har ikke vært der, men det er jo temmelig mange som har det. Det samme gjelder Hellas. Men Bulgaria er uansett et meget rimelig land, og det er ingen ulempe at pengene strekker lengre. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 glemte å nevne tidligere: var på en av de flotteste spisestedene i hele Golden Sands. Fantastisk god mat, stor dessert og et par øl. ca samme pris som kina'en her i norge. Norsk pris hadde nok vert på 600-800kr. først valgte man kjøttype med saus. og så hadde man to sider å velge med tilbehør. 5-6 forskjellige ristyper (jeg prøvte svart ris. var ganske godt) ørten foskjellige potettyper osv. husker dessverre ikke navnet på plassen, men lå helt med stranden på sørlig ende av byen. en de beste plassene jeg har spist mat på. var en annen plass jeg og kunne tenkt, men fikk dessverre ikke gjort noe med det. var en gammel seilskute på land, som var gjort om til en restaurant. treger på at jeg ikke fikk vert innom. skal du dit, så sjekk det ut og si hvordan det var Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 glemte å nevne tidligere:var på en av de flotteste spisestedene i hele Golden Sands. Fantastisk god mat, stor dessert og et par øl. ca samme pris som kina'en her i norge. Norsk pris hadde nok vert på 600-800kr. først valgte man kjøttype med saus. og så hadde man to sider å velge med tilbehør. 5-6 forskjellige ristyper (jeg prøvte svart ris. var ganske godt) ørten foskjellige potettyper osv. husker dessverre ikke navnet på plassen, men lå helt med stranden på sørlig ende av byen. en de beste plassene jeg har spist mat på. var en annen plass jeg og kunne tenkt, men fikk dessverre ikke gjort noe med det. var en gammel seilskute på land, som var gjort om til en restaurant. treger på at jeg ikke fikk vert innom. skal du dit, så sjekk det ut og si hvordan det var Høres bra ut ! Jeg har vært i Øst-Europa én gang, i Slovakia, høsten 2005. Riktignok var det en tur med lærerkollegaer, med skolebesøk, og vertskapet tok seg av kommunikasjonen med de innfødte. Jeg likte landet og folkene godt, men maten var ikke det store. Men billig var det. Det blir på det nivået man har i Bulgaria. Middag kostet 50-60 kr, og en halvliter med svært velsmakende skovakisk øl kostet 6 kr. Derfor synes jeg Bulgaria kunne vært spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå