Gå til innhold

Veldig stort MINNE problem! "ny treig brikke"

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny apacer ram brikke, denne gangen en 512MB brikke, siden jeg hadde en 256MB fra før av. Begger er CL2.0.

Men da jeg oppgraderte maskinen med den nye brikken fikk overall scoren min i forskjellige benchmark progs en liten trøkk (-4%)

Har 256MB brikken i slot 0, og 512 brikken i slot1. Tenkte at det kunne være et problem, men som resultatene viser nedenfor ble det ikke bedre da 512 brikken kjørte alene i slot 0.

Virker som om 512 Brikken rett og slett er treigere, veldig rart eller er det?

Begge brikkene er av merke APACER, PC-266 DDR SD-RAM, Cas Latency 2.0 .

Mitt oppsett:

MSI via kt266A HK(pro RU), Xp 1700, Ati 8500DV AIW, 2 x WD (1 SE).

Tester:

*Pcmark fra 2931 poeng(256MB, 1 brikke) til 2836(768, 2 brikker) til 2810 (512, 1 brikke) ca 4.1% tregere med 512MB brikken i maskinen

*3d mark 2001 SE fra 7300 poeng (256MB) til 6900-7000(512 og 768) 4.1 -5.5% tregere

*3d mark 2000 fra 9150 poeng(256 MB Brikke) til 9000(512 og 768 ca 1.7% tregere med den nye brikken i maskinen

Alle testene er kjørt i samme operativ systemet (WIN XP), med akkurat samme oppsett og drivere, har til og med formatert uten at det gjorde noe utslag.

Bare testet, skrudde av maskinen og forandret ram oppsettet.

Bør jeg klage på ram-en eller er dette et kjent problem, eller hva???

Jeg vet at 4% ikke er så mye, men likevel syns jeg det er veldig plagsomt at jeg får mindre i benchmarkene mine (jeg overklokker ikke heller), da jeg hadde trodde at litt mer ram skulle virke positivt inn.

Merket ikke noe merkbar bedring i WARCRAFT III med 768MB ram heller, burde jeg?, jeg kjøre 1280*1024 med alt annet på high quality.

Hakker fortsatt like mye når jeg spiller en Maze og når det blir veldig mange "personer" på sjermen, men det har vel kanskje mer med sjermkortet eller?

PS:har fått tips fra noen om at brikken fungerer treigere fordi den har flere transistorer, og derfor tar det lenger tid å finne rinktige bit-verdier.

Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ro ned litt på trådene da. Det får da holde med denne. Har du noe mer informasjon, flere spørsmål, så hadde det vært fint om du holdt det innenfor samme tråden. Hvis ingen svarer / svarer slik du vil/ svarer "fort nok", så er det fordi folk ikke vet, ikke bryr seg, eller at de riktige personene har sett tråden din.

Å sette opp flere tråder med samme tema annses som verre enn bumping (bare svare noe jibberish i tråden for å få den til å komme høyere opp på lista over tråder), og minker seriøst sjangsene for å få et saklig svar, langt mindre et riktig et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...