_ART_ Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Tromsøs kanskje mest fotograferte bygg. Første gang jeg prøver meg. Hva synes dere Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Artig bilde, fine farger. Morsome linje innover i bilde, men kanskje litt opplagt? Likte d at d lå litt snø i renna i fronten, unten hadde d blir litt for platt. Alt i alt godt gjennomført!Forøvrig så synes jeg biblioteket er det stiligste bygget vi har i byen:> Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Stilig bygg! (jeg har i hvertfall aldri sett det før ^_^) Ville kansje prøvd å croppa det til ett mye smalere format, sånn ca over snøen, trappa og bibliotek skiltet, det blir liksom en smule rotete sånn som det er nå. I tillegg så er det litt synd med refleksjonene i ruta på høyre side, men er vel fint lite du kan gjøre med det sålenge du ikke har ett polafilter Ellers er det jo ett fint bilde av ett fint bygg Lenke til kommentar
Dal_og_tinde-traskar Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Er det SLIK den berømte Ishavskatedralen ser ut? Spøk til side, stilig bygg, og jeg liker godt perspektivet du har valgt. Du har muligens stått på en del meters avstand, siden jeg ikke ser noen forvrengning i linjene på bygget? Kan jeg spørre hvilket objektiv og brennvidde du har brukt? Exif? Som andre har nevnt så bryter vel refleksjonene av nabohusene i rutene litt med den "cleane" stilen som hadde passet til detta bildet. Hadde muligens hjulpet om du la deg ned på bakken, da hadde rutene reflekt mer av himmelen. Et annet tips kunne vært å gjensøke stedet ved timen rundt solnedgang eller soloppgang, hvis lys kan skape en ganske stilig effekt reflektert i rutene. Off topic: har prøvd å få ut exif av bildene her på forumet ved å høyre klikke på de i "full view" og velge egenskaper, men eneste jeg får fram er plassering, bredde osv. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 File change date and time: 2008:05:25 10:24:06 Image input equipment manufacturer: NIKON CORPORATION Image input equipment model: NIKON D300 Software used: Adobe Photoshop CS2 Windows Exposure time: 0.003125 F number: 10 Exposure program: 1 ISO speed rating: 200 Shutter speed: 8.32193 Aperture: 6.64386 Exposure bias: 0 Maximum lens aperture: 3 Metering mode: 5 Light source: 0 Flash: 0 Lens focal length: 17 Sensing method: 2 Custom rendered: 0 Exposure mode: 1 White balance: 0 Digital zoom ratio: 1 Focal length in 35 mm film: 25 Scene capture type: 0 Gain control: 0 Contrast: 0 Saturation: 0 Sharpness: 0 Subject distance range: 0 Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg synes haloen rundt bygningen ødelegger litt, pluss at jeg synes du bommer litt på komposisjonen her, med det at den ikke er sentrert, men at det ser ut som at du har prøvd å sentrere den. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Utrolig stilig motiv! Jeg synes snøen var litt nedtur egentlig, føltes ut som at det ikke hadde noe der å gjøre, men utenom det er det genialt. Sentrert og uten snø, så hadde det vært nydelig:) Lenke til kommentar
odn Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Det er jo et stilig bilde, men er det noe uklart? Eller er det bare meg? Det var no forvirende over linjene i bilde, hvet ikke helt om det var positivt eller negativt fra min side. Mvh Øystein D. N. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Nei, dette er nok ikke ishavskatedralen. Dette er biblioteket i sentrum av Tromsø. Jeg synes også at snøen er nedtur, og den har ingenting her å gjøre. Det er snart juni, ffs! Vanskelig å få bygget 100% sentrert da midtpunktet i taket og søylen ikke er sentrert. Skal se hva jeg får til. Edit: Og i det samme jeg postet dette skjønte jeg hva Dal_og_tinde-traskar mente.. Endret 28. mai 2008 av _ART_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå