Gå til innhold

BK: Glassfasade i sentrum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig bilde, fine farger. Morsome linje innover i bilde, men kanskje litt opplagt? Likte d at d lå litt snø i renna i fronten, unten hadde d blir litt for platt. Alt i alt godt gjennomført!Forøvrig så synes jeg biblioteket er det stiligste bygget vi har i byen:>

Lenke til kommentar

Stilig bygg! (jeg har i hvertfall aldri sett det før ^_^)

 

Ville kansje prøvd å croppa det til ett mye smalere format, sånn ca over snøen, trappa og bibliotek skiltet, det blir liksom en smule rotete sånn som det er nå. I tillegg så er det litt synd med refleksjonene i ruta på høyre side, men er vel fint lite du kan gjøre med det sålenge du ikke har ett polafilter :)

 

Ellers er det jo ett fint bilde av ett fint bygg :yes:

Lenke til kommentar

Er det SLIK den berømte Ishavskatedralen ser ut? ;)

 

Spøk til side, stilig bygg, og jeg liker godt perspektivet du har valgt. Du har muligens stått på en del meters avstand, siden jeg ikke ser noen forvrengning i linjene på bygget? Kan jeg spørre hvilket objektiv og brennvidde du har brukt? Exif?

 

Som andre har nevnt så bryter vel refleksjonene av nabohusene i rutene litt med den "cleane" stilen som hadde passet til detta bildet. Hadde muligens hjulpet om du la deg ned på bakken, da hadde rutene reflekt mer av himmelen. Et annet tips kunne vært å gjensøke stedet ved timen rundt solnedgang eller soloppgang, hvis lys kan skape en ganske stilig effekt reflektert i rutene.

 

Off topic: har prøvd å få ut exif av bildene her på forumet ved å høyre klikke på de i "full view" og velge egenskaper, men eneste jeg får fram er plassering, bredde osv.

Lenke til kommentar

File change date and time: 2008:05:25 10:24:06

Image input equipment manufacturer: NIKON CORPORATION

Image input equipment model: NIKON D300

Software used: Adobe Photoshop CS2 Windows

Exposure time: 0.003125

F number: 10

Exposure program: 1

ISO speed rating: 200

Shutter speed: 8.32193

Aperture: 6.64386

Exposure bias: 0

Maximum lens aperture: 3

Metering mode: 5

Light source: 0

Flash: 0

Lens focal length: 17

Sensing method: 2

Custom rendered: 0

Exposure mode: 1

White balance: 0

Digital zoom ratio: 1

Focal length in 35 mm film: 25

Scene capture type: 0

Gain control: 0

Contrast: 0

Saturation: 0

Sharpness: 0

Subject distance range: 0

Lenke til kommentar

Nei, dette er nok ikke ishavskatedralen. Dette er biblioteket i sentrum av Tromsø.

 

Jeg synes også at snøen er nedtur, og den har ingenting her å gjøre. Det er snart juni, ffs!

 

Vanskelig å få bygget 100% sentrert da midtpunktet i taket og søylen ikke er sentrert. Skal se hva jeg får til.

 

Edit: Og i det samme jeg postet dette skjønte jeg hva Dal_og_tinde-traskar mente..

Endret av _ART_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...