Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Montering av startknapp?

Anbefalte innlegg

Har problemer med å starte bilen. Må vri nøkkelen helt over så litt tilbake for at den skal starte. Det må stadig flere forsøk til før jeg treffer punktet og bilen starter. Når jeg først treffer punktet starter den uten problemer. Er vel bare noe inni tenningslåsen som er slitt og lurer på å sette inn startknapp istedenfor å bytte tenningslås.

Biltema har en med relé og kabler http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133290, må man ha sånt relé? Eller kan man bare kjøpe en knapp og sette den inn mellom en eller annen ledning? Torshov bilrekvisita har en billig startknapp.

Hvordan monterer man en sånn startknapp? Har under gjennomsnittet peiling på bil.

Vil ha det koblet slik at man må skru på tenningen med nøkkelen og så trykke på startknappen for å starte motoren.

Håper noe kan hjelpe meg med noen gode råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vri på nøkkelen og så trykke på knappen. Ta ut nøkkelen for og stoppe igjen.

Ta en lysbryter fra nattlampa di ellerno og 2meter ledning. Sett på tjuvkobling på kl.50 på starteren med ledning inn i bilen. Kan godt leiten den fram under tenningslåsen hvis man gidder det. Hent 12 volt+ fra cd spilleren, sigarett tenneren ellerno. Bruk tjuvkobling. En ledning inn på hver side av bryteren. Det tar ca. 5 min.

Trenger ikke feit ledning. Er bare styrestrøm..

Sånn fort å gæli..

Du kan jo også drite i bryteren så du får sånn mcgyver gnist hver gang du skal starte :!: Bare dytte ledningene mot hverandre.

Nå er du ikke langt unna for og kunne stjæle en bil :p Uten startsperre da vel og merke..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...