Gå til innhold

Hvordan selger AoC i utlandet?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Lurer litt på hvordan AoC selger andre steder enn i Norge. Personlig synes jeg det er utrolig kult at norske Funcom har laget et så Majestetisk spill (sier jeg uten å ha testet det - fordi fukkings www.wog.no ikke klarte å levere spillet til meg slik de lovet - der fikk jeg sagt det og).

 

WoW har jo solgt sinnsvakt over hele verden så jeg lurer på hvordon AoC selger i forhold til WoW. Selvfølgelig sammenlignet med release tiden. Noen som vet noe om dette? Er det publisert noe info om dette noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var en sak om at AoC hadde den største forhåndsbestillinga noen sinne, så der slår de faktisk WoW. Vi får nok vite mer om det her når andre kvartal er over.

 

 

Isåfall tøfft. Må si jeg synes det hadde vært utrolig kjekt om norsk spillbransje kunne gjort det bra i verden. Nasjonalismefølelsen stiger i meg :)

Lenke til kommentar

Tja, hvis jeg ikke husker helt feil så ligger AoC som #16 innen "Computer Games" både på Amazon UK og Amazon US, og da selvfølgelig #1 innen sin sjanger. Hos play.com ligger vel AoC på topp, så det tyder vel på at AoC selger noe helt vannvittig. Begynner også å se at AoC kommer på topp på lister i Norge nå.

Lenke til kommentar
Tja, hvis jeg ikke husker helt feil så ligger AoC som #16 innen "Computer Games" både på Amazon UK og Amazon US, og da selvfølgelig #1 innen sin sjanger. Hos play.com ligger vel AoC på topp, så det tyder vel på at AoC selger noe helt vannvittig. Begynner også å se at AoC kommer på topp på lister i Norge nå.

 

Stoler ikke på salgstall før jeg ser statistikk over antall abonnementer! Tror de skal slite for å komme over en million abonnementer.

Lenke til kommentar
Tja, hvis jeg ikke husker helt feil så ligger AoC som #16 innen "Computer Games" både på Amazon UK og Amazon US, og da selvfølgelig #1 innen sin sjanger. Hos play.com ligger vel AoC på topp, så det tyder vel på at AoC selger noe helt vannvittig. Begynner også å se at AoC kommer på topp på lister i Norge nå.

 

Stoler ikke på salgstall før jeg ser statistikk over antall abonnementer! Tror de skal slite for å komme over en million abonnementer.

 

Ja det er jo dette som til syvende og sist vil avgjøre spillets sukses... Om de selger mye, men ingen gidd å spille over tid så blir det jo stopp.

Lenke til kommentar
WoW har jo solgt sinnsvakt over hele verden så jeg lurer på hvordon AoC selger i forhold til WoW. Selvfølgelig sammenlignet med release tiden. Noen som vet noe om dette? Er det publisert noe info om dette noe sted?

I forhold til Wow har det tatt av ;)

Børsmeldingene fra Funcom nevnte at de måtte skalere serverene for 700K spillere, da forhåndssalget var rundt det. WoW hadde vel til sammenligning 200K spillere fra start.

 

Funcom sa de måtte ha 150K spillere for at det skulle "bære seg", så det gikk jo greit.

 

Hos play er AoC nå det mest selgende spillet for øyeblikket, og det #14ende mest solgde spillet noensinne.

Lenke til kommentar

En del fokuserer jo på buggene og manglene, men selv med slike feil er det er veldig bra spill. Jeg mener jo at det betyr at funcom har potensiale å gå på for å få med enda flere spillere over tid.

 

Bare kampsysemet er så komplekst med blocking og shielding at man kan gjøre mye mer avanserte encounters endgame en 'sjakkbossene' i wow.

Lenke til kommentar
fyi så solgte wow over 1 million kopier første dag.

 

Blizzard holder fortsatt rekorden for fastest selling game & expansion, om aoc slår det får vi høre om det om et par dager.

 

(før wow så holdt diablo II tronen)

 

Altså, solgte Blizzard 1 million kopier første dagen på US lansering i November 2004? Eller var det 1 million kopier første dagen til World Wide Launch av TBC, som bar et verdenskjent merkenavn, allerede innarbeidet i over 2 år & har navnet "Blzzard" & "Warcraft" med seg.

 

Blir litt feil sammenligning spør du meg.

Lenke til kommentar

Meldingen fra Blizzard gikk på at WoW solgte mer enn 240000 kopier første dag (US), langt under de 1 mill som hevdes her. Når TBC ble lansert sølgte det ca 2,4 mill eksemplarer første 24 timer, men da hadde til gjengjeld WoW allerede over 8 mill spillere. Men ja, det blir veldig spennende å se salgstall for AoC.

 

Edit:

North America (First Day) - 240000

North America (Thanksgiving Weekend) - 350000

Europe (First Day) - 280000

Europe (First Weekend) - 380000

Worldwide (Holiday 2004) - 600000

Worldwide (January 2005) - 700000

 

Edit2:

Sjekket litt opp. 111000 kopier er laget av collectors edition. De var i sin helhet forhåndsbestilt før lansering. Funcom rapporterer å ha sendt ut 700000 kopier i første runde (World Wide), og når jeg sjekker nå så er det utrolig mange butikker, også store, som ikke har flere kopier igjen. Ser man dette i kombinasjon med tallene over så lover det SVÆRT godt for salget av AoC.

 

 

Wow har jo ganske lave systemkrav. Idag må du ha en gamer-pc for å få spilt AoC. Men det kan jo forandre seg med tidene...

Bull. En PC til 6k duger helt greit til AoC.

Endret av roac
Lenke til kommentar
Wow har jo ganske lave systemkrav. Idag må du ha en gamer-pc for å få spilt AoC. Men det kan jo forandre seg med tidene...

Bull. En PC til 6k duger helt greit til AoC.

det tallet er i minste laget, men uansett bør det fortsatt være en gamer-pc til 6k :) Kan jo få utrolig mye variabelt for den prisen.

Lenke til kommentar

AoC måtte ikke ha 150k spillere fra starten, men det er så mange spillere de trenger konstant for at ting skal i det hele tatt lønne seg.

 

WoW solgte nok mer i starten ja, ihvertfall for en mmo. Kan nevne at feks the sims har solgt rundt 50 mill kopier.

 

Om wow er størst totalt sett er jeg ikke sikker på, lineage 2 sies å ha hatt 17 mill salg av spillet.

 

Aoc har hatt en god start, mye forhåndssalg osv. Noen konkrete tall får vi nok ikke se fra funcom ennå.

Lenke til kommentar
Wow har jo ganske lave systemkrav. Idag må du ha en gamer-pc for å få spilt AoC. Men det kan jo forandre seg med tidene...

Bull. En PC til 6k duger helt greit til AoC.

det tallet er i minste laget, men uansett bør det fortsatt være en gamer-pc til 6k :) Kan jo få utrolig mye variabelt for den prisen.

Vel, jeg klarer meg fint i hvert fall, og det er ikke akkurat en gamer pc. Jeg har Phenom 9500, 8GB minne og HIS Radeon 2600 Pro. En mer gamer-variant ville vel være å gå opp til 3870 og da evt redusere minnet til 4GB for holde prisen ganske lik.

Endret av roac
Lenke til kommentar
Aoc har hatt en god start, mye forhåndssalg osv. Noen konkrete tall får vi nok ikke se fra funcom ennå.

Funcom gikk i dag ut med børsmelding om at 400 000 personer har registrert spillet og spiller -aktivt- på serverene.

(merk forskjellen på bestilt spillet, og spiller det aktivt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...