Thlom Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg er bare middels interessert, og fulgte bare med på Twitter-strømmen, men merket at jeg ble litt nervøs likevel. http://twitter.com/MarsPhoenix Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå kjem det bilder snart forhåpentligvis, weeeeeheeeeee! Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Bilder. Ser ut til at solcellene har brettet seg fullstendig ut. Føttene står stødig og har ikke sunket ned. Alt ser så langt perfekt ut. Endret 26. mai 2008 av araziel Lenke til kommentar
O.J Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Glimrende. Blir spennende å se hva den finner ut. Kommer nok daglige oppdateringer. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 blir det noe streaming film (live)? det ville vært konge XD Lenke til kommentar
iMono Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Dette blir interessant. http://www.nasa.gov/images/content/230117m...ard_516-387.jpg Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Får da håpe de finner noe mer interessant enn... stein. Endret 26. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Krysser mine fingre for en Autobot jeg altså ^^ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det lå et klipp fra kontrollrommet under landingen på miro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Funderte litt over dette: "Den har også med seg en DVD med kunst og litteratur!" Så det er forventet at marsboere har en sonefri dvd-spiller? Men ellers synes jeg dette er spennende Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) *slettet* Endret 27. mai 2008 av woodno Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 http://www.nasa.gov/mission_pages/phoenix/main/ Den tidtakeren som viser hvor lenge den har vert på Mars til høye, Er det noen som vet hvordan jeg kan kopiere den over til en powerpoint presentasjon? Skal bruke den på Muntlig eksamen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) NASA’S PHOENIX LANDER FINISHES SUCCESSFUL MISSION ON MARS The successful investigation of the Martian arctic by NASA's Phoenix Mars Lander has come to an end. Mission engineers stopped receiving signals from the lander and believe its batteries have been depleted. In recent weeks, the spacecraft faced shorter periods of daylight, dustier skies, and colder temperature that caused power supplies to diminish. Eventually, the amount of energy needed to operate the spacecraft exceeded the amount it could generate. Phoenix exceeded its planned operational life of 90 days, and returned scientific data for more than five months. http://www.nasa.gov/mission_pages/phoenix/main/index.html Får følge opp denne posten. NASA har nettopp annonsert at de har nådd EOM (End of Mission) med Phoenix. De har nå mistet kontakten med landeren, og de regner med at batteriene ladet ut. Det er nå vinter på polen der Phoenix landet, og nesten ikke noe lys igjen. Det har vært et vellykket oppdrag, det tar nok enda litt tid før de er ferdig med å analysere all data fra Phoenix. NASA har fremdeles kontakt med begge MER (Mars Exploration Rovers), Spirit og Opportunity. Neste robot til Mars fra NASA sin side blir MSL (Mars Science Lab) med planlagt oppskytning høsten 2009. Endret 10. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Noen som har tallene på hva hastigheten er på overføringene fra Phoenix? Noe info i denne rettningen? Endret 28. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå