Gå til innhold

Alenemoren og de ni ungene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun har 10 munner å mette innkludert sin egen. Det er og 10 mennesker som skal ha klær og penger til et eventuelt sosialt liv utenfor familien.

 

Jeg vil ikke gå hen å bedømme henne fordi hun er 33 og har 9 barn, jeg kjenner ikke omstendighetene rund personen godt nok til å svartmale henne som en person som har 2 knær som aldri har møtt hverandre siden hun ble sexuelt aktivt.

 

33 tusen spenn i månden for å fø en slik familie, tja, om det er en kjærlig mor som er veldig glad i barna sine så er det ikke noe problem, pengene går til barna. Dessverre er det og de som bruker barn til å få penger, noe jeg synes er virkelig forkastelig. Igjen, kjenner ikke omstendighetene rundt denne saken så skal ikke svartmale for mye.

 

Det koster å være alenemor, spesielt hvis barnefaren ikke stiller opp og gjør sin plikt. Derfor synes jeg ikke 33 tusen i månden høres så alt for mye ut, husk at penger til leie av bolig blir ikke dekket alene av bostøtten ettersom jeg kan se det. Tviler på at hun leier en bolig som ligger rundt 1700 kr i månden og kan huse 10 personer.

Lenke til kommentar
Du skal være glad slike holdninger ikke rådet i tiden da du ble unnfanget ;)

 

Jeg er en av tre barn. Både mor og far har utdannelse, og har så vidt jeg kan forstå på dem, aldri mottatt en krone til barneoppdragelse fra fellesskapet. Hvorfor ikke? Fordi de har vært heldige og fått en god utdannelse begge to, hvilket har resultert i relativt gode jobber.

 

Trygdeordningen i et velferdssamfunn er til for å hjelpe de som ikke har det så bra, de som ikke har vært så heldige, de som trenger det. Alenemoren med 9 barn fra tre forskjellige menn har satt seg i denne situasjonen selv, vel vitende om hvordan utdannelse og jobb ville utebli. Likefullt som hun vet at skattebetalernes midler må finansiere festen.

 

Hun er i mine øyne egosentrisk, ansvarsløs og til en viss grad frekk. Nå er jeg ikke ute etter dra denne diskusjonen ned i søla, men rent uoffisielt ville jeg kalt denne damen en parasitt i velferdssamfunnet. En parasitt som tar hjelpen fra de som virkelig trenger det, de som ikke hadde noe valg. Valget, det hadde denne kvinnen.

 

Jeg setter det selvsagt som et premiss at denne kvinnen ikke lider av noen alvorlig sinnslidelse, da det høyst sannsynlig ville gjort utslag på omsorgsretten.

Lenke til kommentar
34000 kr i mnds lønn?

Det gir hver og en av dem 3778 kroner hver i måneden å leve for.

Trygden burde dobles! ;)

Du vet at det er "billig" å har en stor familie. Jeg husker noe som kalles for storbruk rabatt index? :blink:

Samfunn og økonomi fra Videregående. :closedeyes:

Enhetskostnadene blir rimligere ja, men ikke total kostnadene.

For hvert barn man får så synker det marginale tilskuddet, og det er et tilskudd som følger ungene og ikke moren.

Så hvorfor mener du at ungene skal straffes for å ha ei mor som liker å få barn?

 

Så det synes du? Jaja, så lenge du er villig til å ofre pilsen med gutta, lørdagsbiffen eller søndagens tippeligarunden, så er det greit for meg. Jeg derimot er ikke videre glad for å betale for dette.

 

Jeg vil heller betale skatt til idrettsarangementer, eldreomsorg, veiutbygging og utdanning.

 

Hva har mine drikke vaner å gjøre med ei som finner det fornuftig å få åtte barn og gjøre?

Eller statens utgifter forøvrig?

Lenke til kommentar
Så det synes du? Jaja, så lenge du er villig til å ofre pilsen med gutta, lørdagsbiffen eller søndagens tippeligarunden, så er det greit for meg. Jeg derimot er ikke videre glad for å betale for dette.

 

Jeg vil heller betale skatt til idrettsarangementer, eldreomsorg, veiutbygging og utdanning.

 

Hva har mine drikke vaner å gjøre med ei som finner det fornuftig å få åtte barn og gjøre?

Eller statens utgifter forøvrig?

 

Å motta fra felleskapet, uten å gi noe tilbake, må nødvendigvis gå på bekostning av andre. Så kan du bruke argumentet om at Norge har nok med penger, men igjen snakker vi om bærekraftig utvikling. De gratis pengene vi får fra oljen i dag tar, tro det eller ei, slutt en dag. Uten oljen er vi ingenting, og vi har ikke råd til å brødfø folk som bare skal ha og ha, og ikke gi noen tilbake.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Godt gjort å få så mange unger egentlig.

I USA, Southern states, finnes det et ordtak mot svarte som bor der.

Det er rasistisk, men, kom for en god grunn:

If you can't raise them, don't make them..

 

mtp: 80% av all kriminalitet er utført av svarte...

 

Så hvorfor mener du at ungene skal straffes for å ha ei mor som liker å få barn?

Det er jo ungene som lider nettopp pga. moren.

Og hvis ungene lider pga en uansvarlig mor så er det jo bra om staten kan hjelpe dem?

Hva med tvangssterilisering? Jeg kan betale.. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Så hva skulle man gjort? Barna er allerede kommet, er det deres feil at moren ikke klarer å holde beina samlet eller er det mora selv?

 

Om hun ikke hadde fått pengene er det vel barna det hadde gått ut over. Selv om jeg mistenker at hun bruker flesteparten av pengene på seg selv mener jeg man må gå ut fra at hun bruker dem på barna, inntil vi vet noe annet.

Lenke til kommentar

Poenget er at dette ikke er noe eksempel til etterfølgelse. Ingen burde opptre på denne måten. Ville hun ha så mange barn, så fikk hun adoptere. Slik tjener hun hvert fall en hensikt for samfunnet, og gjør noe godt.

 

Edit: *Selvsensur: Beklager, jeg ble litt ufin. Har en nynorskeksamen som henger over meg. Dere får ha meg unnskyldt.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Å motta fra felleskapet, uten å gi noe tilbake, må nødvendigvis gå på bekostning av andre. Så kan du bruke argumentet om at Norge har nok med penger, men igjen snakker vi om bærekraftig utvikling. De gratis pengene vi får fra oljen i dag tar, tro det eller ei, slutt en dag. Uten oljen er vi ingenting, og vi har ikke råd til å brødfø folk som bare skal ha og ha, og ikke gi noen tilbake.

Har ikke nevnt norges oljeformue med et ord så ser ikke hvorfor det er aktuelt å ta opp, men er selvsagt ikke interessert i hollandssyke.

For å korrigere litt så er ikke oljen noen penger vi får. Det er et formuesgode som vi har og som vi gjør likvid ved å pumpe opp oljen.

Og om vi skal diskutere norsk offentlig økonomi så er det så mange mange andre poster som vil være mer interssant å se nærmere på for å gi disse ungene et økonomisk grunnlag.

 

Pga oljeformuen vår så går norge som det suser. Det gjør også Danmark og Sverige også, enn om ikke fullt så godt som oss men meget bra for det om selv uten oljeforekomster.

Og ingen av våre naboland har ressurser som er i nærheten til å substitiere norsk olje.

Grunnen til at disse landen går bra fordet er fordi de utnytter sine komparative fortrinn og samtidig som de har vært i mye større grad reformasjonskåte enn hva vi har.

For eksempel finnes ingen grunn for at vi er mer syke enn dansker eller svensker, allikvel er vi det på alle måter.

Årsaken er at vi har mye større insentiver til å være syke eller mer korrekt unnlate å gå på jobb en kollegaene i nabolanden fordi har gjort noe med den problematikken.

 

Det jeg prøver å si er at om du er redd for skattepengene til dine foreldre så se på andre ting enn at en dame har ni barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...