Gå til innhold

Alenemoren og de ni ungene


Anbefalte innlegg

Så lenge folk kommer med sine meninger og ikke oppgulp av hva andre mener, eller de ikke aksepterer at andre ser verden fra et annet ståsted en de, går nok dette fint :)

 

Jeg takker for meg så langt, er på ferie i leiligheten i Tyrkia, og etter min lille tirade her så tar jeg kvelden da klokken har tikket fordi 03:00 og mine øger begynner å bli en smule trøtte.

 

Håper meningsutvekslingene ikke dør ut slik at jeg har noe å lese på terassen i morgen mens jeg spiser frokost i 30C og nyter det lokale dyrelivet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vi trenger ikke barn. Med innvandingen vi har i dag, holdes norges befolkning seg nogen lunde ved like. Det er ikke noe argument i denne saken.

 

Å oppdra barn er et arbeid? Det er det dummeste jeg har hørt.

 

Marianne Iversen, selvstendig næringsdrivende - mor til 11 ... Neppe.

 

I et samfunn som dette skal det å få flere barn enn strengt tatt nødvendig være et privilegium. Et privilegium du ikke har når du verken har utdannelse eller jobb eller er økonomisk i stand til dette på egen hånd.

 

Bra å få så mange barn som mulig? Dette minner om kjønnsrollemønsteret vi så under andre verdenkrig i Tyskland. Vi vet alle hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Vi har bygget et velferdssamfunn hvor det i flere tilfeller er ulønnsomt å arbeide. Enkeltindivider blir belønnet for å "dra andre ned i gjørma". Herregud, andre stater må jo le av oss.
Og vi karakteriseres som et av verdens beste land, så det spørs. Jeg er mer forundret over hvorfor ikke flere land har slike tilbud som vi har.

 

Barneoppdragelse er en jobb, noe og staten karakteriserer det som ;)

 

Den nye pensjonsreformen gir pensjonspoeng for ulønnet omsorgsarbeid.
Lenke til kommentar
Jeg nekter komplett å akseptere at denne personen har fått 9 unger fordi hun tenker bare på barna. I mine øger er dette bare utnytting av et dårlig oppsatt velferdssamfunn.
...Fordi hun var glad i nytelse? ;)

Jeg har fulgt med på 2 fødsel, og assistert en. La meg si det sånn: Jeg tro ikke dette noe kvinnen/moren "nyter".

Enten er det innavlet ukultur eller er det religion. (Noe som tyder på at familien har en "eksotisk" bakgrunn)

 

Vi har bygget et velferdssamfunn hvor det i flere tilfeller er ulønnsomt å arbeide. Enkeltindivider blir belønnet for å "dra andre ned i gjørma". Herregud, andre stater må jo le av oss.
Og vi karakteriseres som et av verdens beste land, så det spørs. Jeg er mer forundret over hvorfor ikke flere land har slike tilbud som vi har.

 

Barneoppdragelse er en jobb, noe og staten karakteriserer det som ;)

Fordi det er ikke bærekraftig. Lesson learned: Kina anno 1960.

Lenke til kommentar
Vi har bygget et velferdssamfunn hvor det i flere tilfeller er ulønnsomt å arbeide. Enkeltindivider blir belønnet for å "dra andre ned i gjørma". Herregud, andre stater må jo le av oss.
Og vi karakteriseres som et av verdens beste land, så det spørs. Jeg er mer forundret over hvorfor ikke flere land har slike tilbud som vi har.

Grunnen til at vi kan sose bort resurser på denne måten er utelukkende grunnet de gratis pengene vi tilfeldigvis får fra oljen. Men hva når den tar slutt og vi ikke lenger kan være kapitalismens perfekte barn?

Lenke til kommentar
Å presse 9 3kg meloner ut livmoren tror ikke jeg er verd det bare for å slippe prevensjonsmiddelet ;)
Jeg har fulgt med på 2 fødsel, og assistert en. La meg si det sånn: Jeg tro ikke dette noe kvinnen/moren "nyter".

Enten er det innavlet ukultur eller er det religion. (Noe som tyder på at familien har en "eksotisk" bakgrunn)

Til dere begge to, jeg tror ikke det var den nytelsen jeg snakket om.

 

 

Jorchi: Hvorfor er ikke det å oppdra barn et yrke?

Lenke til kommentar
kapitalismens perfekte barn?

Sosialismen perfekte barn... :wee:

 

Kapitalismen er litt mer brutalt.

 

I et verdensamfunn hvor 20% forbruker 80% av resursene, og vi er 4 milliarder for mange mennesker, er reproduksjon en farlig ting. Den kan ødelegge oss alle om vi ikke klarer å kontrollere den.

Helt riktig.

 

Ta en titt på Kina og India.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Ideelt burde en fått barnebidrag for å få de barna staten trenger for videre og bærekraftig utvikling. Fikk en flere mistet en stønaden, og fikk en enda flere måtte en betale mer skatt.

 

I et velferdsamfunn som vårt er det å få barn ingen rett, men et privilegium.

Lenke til kommentar
Men vi trenger ikke barn. Med innvandingen vi har i dag, holdes norges befolkning seg nogen lunde ved like. Det er ikke noe argument i denne saken.

 

Å oppdra barn er et arbeid? Det er det dummeste jeg har hørt.

 

Marianne Iversen, selvstendig næringsdrivende - mor til 11 ... Neppe.

 

I et samfunn som dette skal det å få flere barn enn strengt tatt nødvendig være et privilegium. Et privilegium du ikke har når du verken har utdannelse eller jobb eller er økonomisk i stand til dette på egen hånd.

 

Bra å få så mange barn som mulig? Dette minner om kjønnsrollemønsteret vi så under andre verdenkrig i Tyskland. Vi vet alle hvordan det gikk.

 

Vær så snill å ikke dra diskusjonen ned på det nivået, selv om det var svært fristende for meg også når AllFather foreslo tvangssterilisering...

 

Hvis ingen kvinner i Norge i dag fikk barn, og vi holdt dagens innvandring, er jeg nok redd vi ville bli færre i Norge. Og vi trenger faktisk FLERE mennesker i Norge enn vi har i dag, for å mette arbeidsmarkedet. Dette kan selvsagt også løses med høyere innvandring, noe jeg ikke vet om du er for eller imot...

 

At det å oppdra barn er et arbeid ser jeg egentlig på som en selvfølge. Jeg vil tro det er en stor grunn til at vi har såpass stor støtte til det i Norge.

Lenke til kommentar
Å oppdra barn er et arbeid? Det er det dummeste jeg har hørt.

 

Faktisk den største og viktigeste jobben foreldre har, ellers går samfunnet til hel**te..

Og derfor er det riktig å poppe ut 9 stykker? Mer tid til hver huh?

 

Svaret ditt er totalt irrelevant i forhold til mine refleksjoner og meninger ;)

 

Men back to the topic, om noen få velger og skaffe mange barn så er ikke denne saken så stor at det tar livet av oss i Norge.

Lenke til kommentar

BLÅRUSS-ALERT!!!! KEEP CLEAR!!!!

 

Er det ikke logisk at 9 - ni - barn vil generere mer penger til staten i form av skatter, avgifter og renter enn det denne moren "får"? Det at man avfeier husmorsyrke som unnasluntring vitner om særdeles liten innsikt i alt som handler om oppdragelse av barn, familieverdier og arbeidsbelastningen til mange av disse mødrene. Sjåvinistisk er det også..

Lenke til kommentar
Bra å få så mange barn som mulig? Dette minner om kjønnsrollemønsteret vi så under andre verdenkrig i Tyskland. Vi vet alle hvordan det gikk.

Jeg tror virkelig du har kommet til bunns i saken her.

Å fortsette med "trolling" slettes uten videre av moderatorer.

 

Alle poster uten relevanse til topicen slettes heretter UTEN forvarsel.

Lenke til kommentar
Men vi trenger ikke barn. Med innvandingen vi har i dag, holdes norges befolkning seg nogen lunde ved like. Det er ikke noe argument i denne saken.

 

Å oppdra barn er et arbeid? Det er det dummeste jeg har hørt.

 

Marianne Iversen, selvstendig næringsdrivende - mor til 11 ... Neppe.

 

I et samfunn som dette skal det å få flere barn enn strengt tatt nødvendig være et privilegium. Et privilegium du ikke har når du verken har utdannelse eller jobb eller er økonomisk i stand til dette på egen hånd.

 

Bra å få så mange barn som mulig? Dette minner om kjønnsrollemønsteret vi så under andre verdenkrig i Tyskland. Vi vet alle hvordan det gikk.

 

Vær så snill å ikke dra diskusjonen ned på det nivået, selv om det var svært fristende for meg også når AllFather foreslo tvangssterilisering...

 

Hvis ingen kvinner i Norge i dag fikk barn, og vi holdt dagens innvandring, er jeg nok redd vi ville bli færre i Norge. Og vi trenger faktisk FLERE mennesker i Norge enn vi har i dag, for å mette arbeidsmarkedet. Dette kan selvsagt også løses med høyere innvandring, noe jeg ikke vet om du er for eller imot...

 

At det å oppdra barn er et arbeid ser jeg egentlig på som en selvfølge. Jeg vil tro det er en stor grunn til at vi har såpass stor støtte til det i Norge.

 

Selvfølgelig skal vi få barn, men når enkeltindivider avviker så til de grader fra normalen og får 3 ganger så mange barn som normalt blir dette feil. Hvis mange nok gjør dette blir vi overbefolket. Får hver kvinne 2,3 barn (eller noe slikt) vil befolkningen holdes ved like. At noen velger å få 9 gjør at de som kanskje hadde ønsket seg 2 må ta ansvar og ta til takke med ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...