Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli mer selvsikker og tørre å drite seg ut?


Gjest Gutt15

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg ser at det er endel her som skriver at de bare 'gir faen' og da er problemet løst. Hva vil egentlig dette si? Jeg har absolutt ikke skjønt hvordan man kan'gi faen'. Får vite at man skal unngå å bry seg om hva andre synes om en og tørre å stå fram slik man er, men dersom jeg tar til meg en slik tilnærming, så får muligens en slik holdning som utstråler negativitet. Det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor folk bare kan 'gi faen' i andre. Er det noe jeg har misforstått? er det noen som kan oppklare dette for meg? for jeg vil være en snill jente som tenker på alt og alle og er koselig med alle andre. Samtidig føler jeg at jeg lett blir oversett, får lite oppmerksomhet og respekt, at jeg ikke føler meg tilstrekkelig (altså på samme sosiale statusnivå som andre mennesker), at jeg har masse å ta igjen fra barndommen som 'alle andre' har fått med seg, og at jeg har en masse negative holdninger som gjør at jeg ikke tør å slippe meg løs. Det er kjempekjipt. Jeg ser at folk rundt meg har en masse venner, noen gode venner som stiller opp for dem, andre folk som prater med de jeg vil prate med men som jeg ikke tør fordi jeg føler meg mindreverdig og gir meg ut på en feil måte, jeg ser folk som har et godt forhold til foreldrene sine, jeg ser folk som holder rundt hverandre SELVOM de ikke er kjærester, jeg ser folk som morer seg i hverandres selskap, men skjønner ikke hvordan jeg skal kunne klare det da jeg føler at jeg ikke ler av så veldig mye eller så ofte klarer å komme på noe vittig å si eller være en koselig underholder. Folk har det gøy sammen og der er jeg.-helt uten den samme opplevelsen. Jeg lengter SÅÅÅ etter å ha et liv der jeg følger mine regler, virkelig føler kjærlighet rundt meg og omtanke og et sosialt 'flow' (flyt-dvs at folk kontakter meg osv.) Jeg skulle så ønske dette. Men å gi faen, det kan jeg liksom ikke. Jeg bryr jo meg om folk.

 

Om noe var uklart her, er det bare å spørre. Vil så gjerne ha noen kommentarer fra folk som har vært igjennom dette. Kanskje det kan hjelpe andre som oxo vil ut av 'grava'. ;P

 

 

 

Tenke mindre, handle mer. Jeg er ingen mester når det gjelder damer, men jeg har lært meg at det funker bedre om jeg ikke tenker hele tiden, er bedre og gjøre noe som kan være bra en og stå og se tom ut og tenke etter hva man skal si / gjøre for og få den andre parten til og ha det gjøy/morro..

 

Min mening i alle fall

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Måten eg gjør det på er ganske dum, idiotisk faktisk.

Men hvis det er ei jente eg liker så ber eg henne med på en fest hvor der er drikking, å når eg får i meg ett par pils så gir eg litt mer faen. Då kan eg snakka ut om det meste og kose meg å ha det kjekt med jenta. Hvis det går bra så kan du møte henne på fritida (uten alkohol) og da er det mye enklere å snakke/kose når man kjenner hverandre ifra før.

Prøvd denne metoden 2 ganger og det funket fint for meg. Sist gang var igår og når skal eg teffe henne igjen på fredag. Liker henne ganske mye så håper det går bra.

Vet ikke om denne metoden er å anbefale da. Men funker for meg.

Endret av KNB
Lenke til kommentar

Bare treff nye ukjente og prøv å utfordre deg selv. Først, å kunne spontant bli kjent med fremmede. Etterpå å kunne ta på jenter ganske fort sånn at dere blir trygg på hverandre.

 

Det med å gi faen kommer av at hvis du tenker på konsekvensene hele tiden ender du opp med å ikke gjøre hva du skal. Hvis du gir blaffen i konsekvensene vil det være mye lettere å gjøre det du faktisk burde gjøre. Normalt er det veldig enkel logikk som råder. Hvis man går ut og prøver å kysse jenta, som det har begynt å bygge seg opp et forhold med, er det f.eks. 90% sjanse for at hun godtar og dere blir kjærester og 10% ikke. Allikavel hvis du ikke gir blaffen ender du lett opp med å ikke gjøre det og dere blir ikke kjærester. Du vinner ikke jenter med logisk tenking, men gjennom erfaring og å tørre. Det er også attraktivt for jentene at du ikke virker usikker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Ærlighet varer lengst. Hvis det er noen jenter du liker så sier du enkelt og greit at du liker dem, f.eks. "du er pen".

 

Ifølge durden, gjenspeiler slike komplimenter dårlig selvtilitt.

 

OH SHIT. Om selveste Durden sier det, ja, da må man virkelig ha gjort noe galt. Noe katostrofalt, noe som er fatalt for selvtilitten og alt den er forrankret i. En sosial katastrofe av grandiose, gigantiske og uante dimensjoner og proporsjoner! Fyttifaen. Han Durden, han Durden. Sett ifra selvtilittens perspektiv må jo dette være hiroshima, førsteskoledagen og ufrivilig nakenbading på skolen sammenslått til en begivenhet.

Lenke til kommentar
Ærlighet varer lengst. Hvis det er noen jenter du liker så sier du enkelt og greit at du liker dem, f.eks. "du er pen".

 

Ifølge durden, gjenspeiler slike komplimenter dårlig selvtilitt.

 

OH SHIT. Om selveste Durden sier det, ja, da må man virkelig ha gjort noe galt. Noe katostrofalt, noe som er fatalt for selvtilitten og alt den er forrankret i. En sosial katastrofe av grandiose, gigantiske og uante dimensjoner og proporsjoner! Fyttifaen. Han Durden, han Durden. Sett ifra selvtilittens perspektiv må jo dette være hiroshima, førsteskoledagen og ufrivilig nakenbading på skolen sammenslått til en begivenhet.

woah.. someone's got issues with Durden...

Lenke til kommentar
OH SHIT. Om selveste Durden sier det, ja, da må man virkelig ha gjort noe galt. Noe katostrofalt, noe som er fatalt for selvtilitten og alt den er forrankret i. En sosial katastrofe av grandiose, gigantiske og uante dimensjoner og proporsjoner! Fyttifaen. Han Durden, han Durden. Sett ifra selvtilittens perspektiv må jo dette være hiroshima, førsteskoledagen og ufrivilig nakenbading på skolen sammenslått til en begivenhet.

 

Oppjustere medisineringen ytterligere doktor?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

hei, du høres akkurat ut som meg! Det eneste jeg tror som hjelper er å utfordre deg selv. Du bør begynne i det små med foreksempel å bare si hei og smile. Etter hvert vil du føle at det ikke gjør deg noe å si hei til folk, da kan du gå videre til å komme med små kommentarer og lignende osv. sånn fortsetter du hele tiden. Dette er ikke noe som blir bra på et knips, men over måneder/år. Det som skjer når jeg kommer opp i en del situasjoner er at jeg får angst-annfall og trekker meg tilbake selv om jeg innerst inne ikke har lyst. blir så lei og irritert av å tenke på det. skulle gjort hva som helst for at jeg ikke hadde angst!

Lenke til kommentar
Vær egoistisk; tenk på deg selv!

Klart beste tipset. Har du lyst til å bli kjent med en jente for å kanskje være sammen med henne? Da må du jo vite litt om hva slags jente hun er først, still henne spørsmål du lurer på! Drit i hvordan hun ser på deg, du vil bare vite hvordan hun er. Har du lyst til å være sammen med flere folk på fritida, spør om det, drit i hva de tenker om deg. Hvis du går rundt og tenker for mye på hva andre føler, vil du ikke klare å høre dine egne følelser heller.

Lenke til kommentar

Så enkelt er det: Hvis de vennene du vil ha, ikke klarer å godta hvordan du er, så er det ikke vits å ha dem.

 

Hvis du virkelig føler behovet på å opptre på en måte de liker så er det bare slitsomt, og du må late som om du er noen du ikke er. Ingen vil innerst inne være venner med noen som ikke kan akseptere at du er deg selv. ;)

 

Ærlighet varer lengst. Hvis det er noen jenter du liker så sier du enkelt og greit at du liker dem, f.eks. "du er pen".

 

Ifølge durden, gjenspeiler slike komplimenter dårlig selvtilitt.

Who cares? ^_^

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom innleggene, er kanskje repeterende, men care:

 

Du må bare gi faen, seriøst. Du har egentlig ingenting å tape, men veldig mye å vinne. Drit i å drite deg ut :) Om du dummer deg ut, så er det jo bare erfaring. Og når alt kommer til alt så er kjærlighet, forhold, sex og alt sånn bare erfaring. Man får erfaring hele tiden, (om man tør å bare hoppe i det) og det tjener man jo selvsagt på senere.

 

Jeg er like gammel som deg(trådstarter), skjønner hva du mener, men jeg har også skjønt at man bare må hoppe i det og ta en smell med et smil. Jeg er på kreta atm, i GÅR gikk jeg bort til en helt random jente og sa "hei, er du norsk? Når kom du hit? Hvor bor du hen? Hva heter du?" osv osv osv... Skapte samtale, jeg synes hun var pen, kanskje vi kunne snakket litt osv. Jeg tok en sjanse rett og slett. Vet du hva som skjedde? Jeg ble avslått, hun var helt uinteressert, nærmest ledde av meg der hun sto, og jeg gikk rett og slett på en real smell.

 

Vet du hva jeg gjorde? Jeg gikk vekk, smilte for meg selv, tenkte "shit dette var bummer", og THAT`S THAT! Jeg tapte jo faktisk ingen verdens ting, jeg dummet meg ut, men jeg fikk erfaring og egentlig, så er det jo bare CARE. Jeg gjentar, du har lite å tape men MYE å vinne, ;) Go for it m8!

Lenke til kommentar
OH SHIT. Om selveste Durden sier det, ja, da må man virkelig ha gjort noe galt. Noe katostrofalt, noe som er fatalt for selvtilitten og alt den er forrankret i. En sosial katastrofe av grandiose, gigantiske og uante dimensjoner og proporsjoner! Fyttifaen. Han Durden, han Durden. Sett ifra selvtilittens perspektiv må jo dette være hiroshima, førsteskoledagen og ufrivilig nakenbading på skolen sammenslått til en begivenhet.

 

Oppjustere medisineringen ytterligere doktor?

 

Hva? Sugen på litt av doseringen min? Jeg selger gjerne under bordet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Var akkurat slik som deg i 7-8 klasse, var i bakgrunnen, følte meg ute.

Turde ikke gjøre noe med meg selv.

 

Iløpet av ungdomsskolen (sommerferien mellom 9-10trinn), så fornyet jeg meg selv, sa til meg selv, Sindre, ta deg sammen, du er utrolig, du er best.

Kjøpte meg nye klær (mote-stil), fiffet opp håret mitt, tok på meg parfyme og brydde meg om hygienen min, etterhvert ble folk opptatt av det og spurte meg om vi skulle finne på noe sammen.

Til og med de "kuleste" guttene på skolen hilste på meg, og ga meg en god kompis klapp på skulderen.

 

Jeg følte meg selvsikker og satt meg ned sammen med jentene og begynte å småflørte, samtidig fikk jeg vite at mange var faktisk forelsket i meg, I MEG, og jeg som var "tapern".

 

Har bestandig vært overvektig, siden jeg var liten, er 170høy og veier 90kg.

 

Det jeg prøver å si til deg at du må tørre, du må gamble, om morgenen se deg selv i speilet å si at du er rå, du er kul, og sist men ikke minst Ha tro på deg selv !

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Hei dere!

 

Jeg ser at det er endel her som skriver at de bare 'gir faen' og da er problemet løst. Hva vil egentlig dette si? Jeg har absolutt ikke skjønt hvordan man kan'gi faen'. Får vite at man skal unngå å bry seg om hva andre synes om en og tørre å stå fram slik man er, men dersom jeg tar til meg en slik tilnærming, så får muligens en slik holdning som utstråler negativitet. Det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor folk bare kan 'gi faen' i andre. Er det noe jeg har misforstått? er det noen som kan oppklare dette for meg? (...)

Det å "gi faen" har for meg vært som en slags åpenbaring. Nesten et slags "eureka!". Hvorfor skulle jeg bry meg en døyt om hva hvilken som helst person synes om meg? Hvorfor skal jeg være redd for at folk skal le av meg? Det skjedde *knipse* SÅ fort. Før det skjønte jeg ikke greia med å "gi faen".

 

Og det handler ikke om hvordan du utstråler for andre. Det er ikke det som er poenget. Det er hvordan du selv føler deg. Det er slik du "finner deg selv". Det er faktisk latterlig enkelt å være seg selv; det er bare å ikke bry seg!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest peace&love

Å bare gi heeelt faen høres gankse smooth ut! jeg pleier egetnlig å drite meg ut og sånn ganske ofte men siden venninen min hele tiden kommenterer hvordan jeg ser ut og hva jeg sier, så blir det litt vanskelig å bare være meg selv. Jeg finner meg selv stille i situasjoner hvor jeg pleier å bare bable uten å tenke på hva jeg sier men nå så tenker jeg mer på hva andre synes om meg. Og jeg blir så sinnsykt irritert på meg selv! men det virker jo litt som om hun har en negativ innvirkning på meg når hun ikke respekterer meg for den jeg er. Burde jeg ta det opp eller bare drite i henne og alt? jaja, det hjalp å lese på hva dere har skrevet ovenfor, for jeg var litt nedfor. Når jeg ikke føler at jeg ikke er meg selv så trives jeg ikke engang i mitt eget selskap! Så nå, i morgen skal jeg si alle de crazy tingene jeg vil si og bare drite i hva hun eller andre synes! !! bli med da??:D Hilsen motivert j 17!

Lenke til kommentar
Selv har jeg trent meg opp til en ganske så god kropp, og jeg kan love deg at det ikke hjelper på selvtillitten.

 

Det er en ting som gjelder, og det er evnen til å gi faen. Er du redd for å rekke opp handen? Selv ga jeg en god F, det er først nå på videregående at jeg starter å bli litt mer sjenert, da jeg ikke lenger gir en like god F. Vær egoistisk; tenk på deg selv!

 

Kan vel trygt si at det samme gjelder med gutter og jenter. Hvis du vil ha noen å prate med, så prat med den første du finner. Ikke vis interesse for noe som helst. Gjør det du vil, når du vil.

 

Det skal jeg love deg at det ikke er sant. Å ha noe du er fornøyd med, har faktisk en veldig god effekt på selvtiliten.

 

Skal også si, NEI DET HJELPER IKEK Å GI FAEN I FOLK! Har du lyst å snakke med hun, SÅ SNAKK MED HENNE.

 

Her er ofte hvordan jeg får i gang en samtale:

Jeg: Sitter meg ved siden av henne.

Jeg: Hei

Hun: Hei

Jeg: Hvordan går det?

Hun: Bra (Eller dårlig ;P). Du da? (ikke alltid at denne kommer)

Jeg: Bare bra med meg, skal i dag?

Hun: Danse (eller være med venner)

Du: Så begynner du bare å snakke om emmne, som dans eks. Er det gøyt å danse? Er du GOD (den er god å bruke :p).

 

Å starte en samtale kan ofte være vanskelig, garanterer deg at det går fort når dere har noe å snakke om.

Når du blir bedre så kommer det av seg selv, du tør å snakke med henne. Jeg pleier ofte å gå bort til jenter og spørre hva som skjer, og der er samtalen igang. :)

 

Edit:

Et til tips, husk å få henne til å føle at du er selvsikker og har en smule selvtilit. Sitt ved siden av henne, se på henne når du snakker (ikke se ned, men se på henne). osv. GÅ UT OG VIS AT DU HAR BALLER MAN!

På barneskolen min så snakket jeg aldri med jenter, kan så si ALDRI. Ja, jeg hadde lyst å snakke med de, men fikk det ikke til. Så begynte jeg med styrke trening, gikk opp flere kg så større ut og begynte å få oppmerksomhet. Og når du plutselig får oppmerksomhet, ikke gi faen i den. kast deg ut i den! Husk å ikke still for mange spørsmål, men snakk. Forklarte litt dårlig oppe kanskje, men du får nok en ide hvordan du skal starte en samtale, off sorry for rot ass.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg skal bare si en ting til som kan kanskje være nyttig.

 

Den hin dagen så var det er dritt digg dame som trente der jeg trente, jo seff var ho et år eldre enn meg, men akkurat det brydde meg ikke om. Der stod jeg og så på ræven dinglet opp og ned, så fin hun var. Så jeg bare tenkte, dritt om dritter meg ut, må få kontakt med hun der.

Så jeg gikk bort, hadde planlagt den første settningen.

 

Så der stod jeg med hun

Jeg: "Hei, ny her? Har ikke sett deg rundt her"

Hun: "Hei, nei da har vært noen perioder med trening, hehe "

Jeg: Keep on sexy ;) Tror jeg må komme meg inn igjen og trene.

 

Der sa det stopp, fant ikke noe mer å si. Husk å kutte deg ut fra samtalen før det blir litt rart, før begge står helt stille og ikke får ut noe.

 

Plutselig etter en halvtime gikk hun inn i styrkerommet der jeg hang med noen venner, og spurte hvordan det gikk. Også ble det jo litt små flørting. Før jeg viste ordet av det satt jeg igjen med nummeret hennes.

 

Bare go for it man!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...