Gå til innhold

San Andreas var høydepunktet i GTA serien


Anbefalte innlegg

Skulle ønske det var med fly, fallskjerm og sykkel. Det andre trenger jeg ikke. Egentlig trenger jeg ikke sykel heller, men det er gøy å sykle.

Altså, fly i Liberty City er latterlig. I San Andreas var det greit, der var det fakstisk store landområder å bevege deg over.

Sykkelene kan jeg være enig i.

 

For meg er Vice City det beste spillet i serien, 80-tallet, fargene, bilene og ikke minst musikken, passer perfekt.

 

San Andreas var god på mange måter også, men vet ikke om den helt topper GTA IV og GTA Vice City.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle ønske det var med fly, fallskjerm og sykkel. Det andre trenger jeg ikke. Egentlig trenger jeg ikke sykel heller, men det er gøy å sykle.

Altså, fly i Liberty City er latterlig. I San Andreas var det greit, der var det fakstisk store landområder å bevege deg over.

 

Ja det er nok litt for liten plass til å kjøre fly. Det er nok med helikopter, men jeg ville fortsatt hatt fallskjermen.

Lenke til kommentar
Skulle ønske det var med fly, fallskjerm og sykkel. Det andre trenger jeg ikke. Egentlig trenger jeg ikke sykel heller, men det er gøy å sykle.

Altså, fly i Liberty City er latterlig. I San Andreas var det greit, der var det fakstisk store landområder å bevege deg over.

 

Ja det er nok litt for liten plass til å kjøre fly. Det er nok med helikopter, men jeg ville fortsatt hatt fallskjermen.

Det er jeg forsåvidt enig i.

Lenke til kommentar

Enig i det mange sier, synes Vice City var det beste spillet i serien. Orket ikke spille ferdig SA fordi det rett og slett ble for mye av det gode. Vice City hadde en knall stemning og byen var nesten perfekt. SA var altfor stort, jeg likte en del av de åpne landskapene, men jeg likte ikke å bruke masse tid på å kjøre på veien i de. En by med et utenforliggende landlig område hadde vært perfekt. Har ikke fullført IV enda, men så langt lever det ikke opp til anmeldelsene. For all del, det er bra, men det blir litt for mye resirkulering av oppdrag.

Lenke til kommentar

Oppdragene var litt ensformige på GTA IV, det skal sies. Nesten litt irriterende at hver eneste småting Niko blir sendt ut på ender opp i galskap uten sidestykke. Til slutt blir det nesten.. forutsigbart.

 

Men hey, overall er det et knallbra spill og jeg koste meg mye da jeg runna det.. i.. dag! :love:

Lenke til kommentar

Jeg har også vært fan av hele gta-serien og begynte å spille gta1 i 1997, altså 11 år siden.. Jeg syns GTA1/gta1-london var jævli morsomt spill, det var liksom noe for seg sjøl, og 2D-grafikken var kul. Spillet var jo noe ensformig tilslutt. Dessuten så var det morsomt å endre på konfigfilene til spillet og endre teksturer på bilene osv.

 

GTA 2 syns jeg var litt tregt og dystert, jeg runna aldri 2'ern.. det dabba av

 

GTA 3 er det spillet jeg til nå syns har vært artigst, jeg trives godt med å loke rundt på de 3 små øyene og fly dodo. Har runna dette spillet fler ganger.. Og jeg syns det er morsomst å leke på dette spillet, masse hopp og tull og tøys overalt.

 

GTA Vice city syns jeg var jævli morsomt og et utrolig bra spill.. men jeg stod fast på et oppdrag der jeg skulle fly et forbanna fjernstyr helikopter, her har jeg stanga to ganger:P og kom aldri lenger..

 

GTA San Andreas syns jeg var veldig artig, men jeg syns det ble for mye å gjøre til slutt og for mye å passe på at jeg til slutt ikke "orka" å spille det mer, ble litt lei.. Jeg var ikke så interessert i å løpe rundt å spise mat og trene, mer opptatt av å gjøre oppdragene. Nå om dagen driver jeg faktisk og spiller dette spillet igjen.. Skal runne det denne gangen og bruke en del tid på det

 

Gta IV

 

Venter i spenning til det kommer på pc. Jeg har kun spillt GTA på pc, aldri på konsoll

 

Andre GTA-lignende spill jeg har spillt: Mafia

Dette spillet er vanvittig pent oppbygd og det har en jævli solid og god historie.. Levde meg godt inn i dette spillet.

Endret av pc^2007
Lenke til kommentar
Hvorfor fjernet de modifiserien av biler?
Siden det passet ikke stemningen i spillet, og det er bare negere som driver med det.

 

 

russerne kan style biler dem også.

 

post-113960-1212375408_thumb.jpg

 

 

merker det er en del jeg savner når jeg spiller gta 4: større områder, muligheten til å gå inn i flere hus, og ikke minst et bedre soundtrack.

Lenke til kommentar

Etter min mening var Vice City høydepunktet før GTA 4 kom. Fantastisk historie, sinnsykt kul hovedfigur Tommy Vercetti med Ray Liota som stemme og alle de kule likhetene fra filmer som Scarface og Miami Vice.

 

GTA 4 syntes jeg er helt fantastisk. Byen spesielt knuser byene i alle andre GTA spill. Niko er minst like bra som Tommy Vercetti. Men selvfølgelig er det ting jeg savner også. Kjøpe eiendom, fler kjøretøy med våpen osv. Men nå må vi jo heller ikke glemme at oss som har vært lure nok til å kjøpe Xbox360 versjonen får to episoder til. Tror nok vi får mer av det vi savner der.

Lenke til kommentar

Altså, enig i flere av punktene. Har ikke spilt ferdig spillet enda, men savner virkelig følelsen av framgang jeg hadde i Vice City, følelsen av å ha ett ordentlig forhold til karakterene, true, det er mye bra karakterer i IV. Men jeg føler jeg bare går på masse drittoppdrag (noen er fantastiske, andre er bare kjipe -> go there -> slakt -> exit fordi du får automatisk politi etter deg når du har skytt sistemann), jeg har tre hundre tusen spenn i lomma og kan bare bruke det på pølser, burgere og armor. Jeg trenger det ikke til noe annet.

 

Jeg føler også at jeg har litt problemer for å engasjere meg i historien og forsåvidt svært enig i ZP sin anmeldelse. Blurry blob on blurry background, thank god for auto-aim. Underholdende ofcourse, men har ikke sjarmen som Vice City eller San Andreas (i begynnelsen) hadde.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på . Hva er en "episode" til ett spill? Er det en quest line eller er det en pakke med stash til spillet eller hva er det?

 

Episode er ekstra story, skal være iallefall. Som f.eks Half Life 2 med sine episodes.

Når det bare er stash er det f.eks Download able content eller lignende, kan være stash pack eller lignende kalt også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
russerne kan style biler dem også.

Haha, noe slikt hadde faktisk passet spillet en smule. Men Rockstar ville gjerne bringe frem spillets budskap på en klarere og mindre useriøs måte i GTA IV, så at de fjernet bilmodifisering, som i seg selv dabber av litt av konseptet, er ingen supermerkelig årsak.

 

En ting jeg lurer på . Hva er en "episode" til ett spill? Er det en quest line eller er det en pakke med stash til spillet eller hva er det?

 

Episode er ekstra story, skal være iallefall. Som f.eks Half Life 2 med sine episodes.

Når det bare er stash er det f.eks Download able content eller lignende, kan være stash pack eller lignende kalt også.

 

Om man leser artikler om disse episodene, kan man merke seg at den Rockstar-representanten (eller så var det bare én fyr, jeg husker nemlig ikke navnet på ham) som blir intervjuet alltid sier noe lignende som "ikke bare er det typiske add-ons, men også episk historie som bygger videre på spillet". "Not only..., but also episodic stories."

 

Jeg satser på litt ekstra stasj. Men jeg tipper aldri Rockstar legger til moroelementer som Saints Row 2 prøver å utfordre med, GTA IV er jo nemlig noe helt annet.

 

Edit: En siste ting om GTA 3-serien; sterkt enig i at Vice City var det definitive høydepunktet. Da folk sluttet å spille VC: MP (da SA: MP kom) endte dagen som dommedag for meg :p

Endret av Nuust
Lenke til kommentar

Det jeg savner i GTA IV er egentlig bare mer variasjon i oppdragene.

Føler litt at 4´ern ikkje hadde den "oomph"`en i oppdraga.. historierelaterte oppdrag i 4`ern er styggbra, men "rutine" oppdraga er av varierende kvalitet. Savner oppdrag som da du stjeler jetflyet i SA, må kjøre han duden som sprenger av seg armen til sykehus i fylla(Vice) osv.. mer av den typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...