Leeroymonster Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, så vant Russland Eurovision Song Contest (Melodi Grand Prix). Ikke fortjent. Hva mener dere? Var det virkelig den beste låta som vant? Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så ikke på MGP, men finnes det en video av russlands bidrag? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) ikke fortjent meine eg. de østblokk landan stemme jo bare på hverandre. Endret 24. mai 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bosnia var min favoritt, stemte til og med på den Ps. der er video av alle på Den offisielle siden Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg likte Tyrkia ganske godt. Og den danske var jo fiffig. Men den norske var heller ikke dårlig, dog ikke helt my cup of tee. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det må ha vært rimelig dårlig for at Norge skulle komme seg på en femteplass. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 bedre at russland vant enn hellas med sin spritney bears look alike. likte faktisk kroatsias bidrag med den tango inspirerte låta. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 kunne ikke brydd meg mindre, men fint for de.. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 ikke fortjent meine eg. de østblokk landan stemme jo bare på hverandre. Jau, og de nordiske stemte på hverandre ^^ Lenke til kommentar
abrj Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tradisjonelt har Norge stemt på Sverige og Danmark fordi vi generelt liker svensk og dansk musikk veldig bra, men Sverige har vanligvis ikke gitt poeng til Norge av en eller annen grunn (les infernalskhet). MHT "østblokk" landene skinner det så igjennom at det er politikk når de stemmer, dessverre. Er det et naboland som er mektigere en andre kan de lage en så tullete sang de bare vil, men likevel få stemmer. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tradisjonelt har Norge stemt på Sverige og Danmark fordi vi generelt liker svensk og dansk musikk veldig bra, men Sverige har vanligvis ikke gitt poeng til Norge av en eller annen grunn (les infernalskhet). MHT "østblokk" landene skinner det så igjennom at det er politikk når de stemmer, dessverre. Er det et naboland som er mektigere en andre kan de lage en så tullete sang de bare vil, men likevel få stemmer. Systemet er vel helt anderledes nå, enn for noen få år siden. Om jeg ikke er helt på jordet, var det tidligere bare et ekspertpanel i hvert land som sto for avstemningene. Nå er det jo befolkningene som stemmer med å ringe inn. Og det som skinner gjennom, er vel nettopp at folk har tendensen til å like best musikk fra de kulturært nærliggende land. Når jeg fulgte stemmegivningen, synes jeg ikke det sprikte så veldig på de beste og dårligste. Både vest og øst -Europeiske gav mye til Russland og Hellas, og Norge fikk jevnt 4-5-7 poeng fra de fleste. Feks Sverige og UK fikk lite fra alle steder. Så jeg synes ikke det var så spesielt preget av "politisk" stemmegivning. Hvertfall mindre enn ved noen av de par forrige gangene. Det lover jo bra Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Noe jeg syns er merkelig er at samme hva Hellas stiller opp med så får de mange stemmer. Jeg er sikker på at det er mye dritt i MGP. Land/artister som kjøper seg stemmer osv. Endret 25. mai 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 likte israel jeg Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Eg syns vokalisten fra Sverige var dritskummel! :S Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ingen som har nevnt Frankrike? Sébastien Telliers bidrag var jo kveldens absolutt beste låt og opptreden. De fleste "ironiske" innslagene var litt for over the top og de seriøse bidragene var latterlig dårlige. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Frankrike var orginalt, synd at låta var til å sovne av, men hele oppsettet var kult, pluss at han plutselig slukte i seg helium :!: Likte, som broren min, Israel!!! Hvorfor, jo, fordi han var konge live, og hadde stemme.... Synes det var flaut at vi ble slått av tre damer som spiller på kropp og sex, og et land som sanker stemmer fra hele gamle Sovjet!!! Nei, Østerike, Færøyene, Grønnland, Italia og Sameland, velkommen til Grand Prix, da får vi ihvertfall en del stemmer Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 land fra Europa som ikke er med i ESC: Luxembourg, Lichtenstein, Italia, Kosovo, Østerike, Færøyene, Kasakhstan, Monaco, Slovakia og Vatikanstaten Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Russland fortjente ikke å vinne! Dårlig sang, teit opptreden (det med å kneppe opp skjorta på slutten gjorde nok at han fikk enda flere stemmer)... Ingen som likte han fra Spania? Han eide jo alle sammen Endret 25. mai 2008 av PrincessAi Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Russland fortjente ikke å vinne! Drålig sang, teit opptreden (det med å kneppe opp skjorta på slutten gjorde nok at han fikk enda flere stemmer)... Ingen som likte han fra Spania? Han eide jo alle sammen Spania :!: Var et orginalt innslag, men var utrolig teit Spania og Bosnia var de teiteste bidragene, og jeg hadde vært flau vis vi hadde kommet bak dem Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Spania :!: Var et orginalt innslag, men var utrolig teit Spania og Bosnia var de teiteste bidragene, og jeg hadde vært flau vis vi hadde kommet bak dem Har du ikke fått med deg at det er in å være teit for tida? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå