Gå til innhold

Må ha ny PC til Age of Conan


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte Age of Conan i dag.

 

Installerte og var klar til spilling med laptopen min som er 1,5 år. Den kostet 8000,-. Da jeg logget inn på spillet og skulle lage character, så stoppet det opp tre ganger på rad og laptopen restartet. Taklet ikke spillet virket det som.

 

Har lite peiling på PC, er det innlysende at laptopen min ikke takler spillet?

 

Harddisk:

92 GB

 

Skjermkort (17" skjerm):

Nvidia GeForce Go 7600

 

Prosessor:

AMD Turion 64 X2 Mobile

Technology TL-50

1.61 GHz, 1,00 GB RAM

 

Intro-filmen til spillet var av god kvalitet, det var først da jeg kom inn og skulle lage character at det gikk dårlig. På character-skjermen var det en "film" i bakgrunnen som tydelig lagget. Har ca 3mb linje til nettet, så tror det er ok.

 

...Dersom PCn definitivt ikke takler spillet, så må jeg jo vurdere ny PC, og da gjerne stasjonær. Komplett har noen Gamer-PCer som ser greie ut i mine øyne (uten særlig peiling). F.eks. den på denne linken har Intel Duo Core 3,0 Ghz: komplett.no. Ser den grei ut?

 

Er det stor forskjell på Intel versus AMD-prosessorer?

 

Setter pris på tilbakemeldinger!

 

Vennlig hilsen,

 

Morten

Endret av mfo014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PC-en på komplett.no som du linker til har ingen problemer med AoC med god grafikk :)

 

Det som er smart med å kjøpe disse ferdigmonterte pcene fra komplett er at du får med service, og hvis noe går galt, kan de reparere det for deg. I motsetning til hvis du bygger PC-en selv.

Lenke til kommentar

Laptopen din virker en smule utdatert, ja.

 

Du trenger ikke betale all verden for et oppsett som takler et slikt spill godt nok, da. Ta en fin CPU som Intel E8400, et passelig billig HK, med f.eks. P35-brikkesett, god og billig DDR2-RAM og invester ca. to tusen i et monster-skjermkort så har du god knall.

Lenke til kommentar

Sitter selv med en Opteron 165 (Tilsvarer vel en X2 4600), 2gb minne og 8800GT kort, klarer Age of Conan fint... men får ikke kjørt alt på topp.

Så venter på et E8400, 4gb minne og nytt hovedkort.

 

Har testet dette oppsettet og fungerer fint på 1650x1050.

Lenke til kommentar
trådstarter har ikke stasjoner pc... turion er tilsvarende core duo(om jeg ikke tar veldig feil). (ikke core 2 duo)

 

Stemmer det, men han lurte på hvilket system som ville ha fungert bra. Bærbaren vedkommende har er utdatert for et slik spill om man skal spille på nogenlunde bra kvalitet. Så jeg annbefaler en nyere PC.

Lenke til kommentar

Takk for svar, karer.

 

Jeg har ikke så mye peiling som sagt, så jeg tror nok det er en pakke-PC fra komplett som blir aktuelt. F.eks. den jeg linket til + en skjerm.

 

Er det noen enighet om hva som er best av Intel eller AMD-prosessor? Hvor viktig er Ghz-størrelsen på prosessoren, er det det som er det viktige tallet? Jeg ser PC-er på komplett med en stor prisforskjell (fra 12000,- til 19000,-), men det er ingen forskjell på antall Ghz, de ligger på ca. 3 Ghz alle sammen.

 

Skjønner jo at prosessor og skjermkort er viktig for spilling. Så skal se nærmere på PC-ene til komplett nå videre. Så får vi se om det blir kjøp nå i sommer eller om jeg venter til høsten (det bør jeg vel strengt tatt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...