Gå til innhold

Mamut Business under Windows Vista

Anbefalte innlegg

Vil bare gjøre dere oppmerksomme på at Mamut Office ikke fungerer hvis man kjører Windows Vista.

Det går fint og installere, men når man skal åpne programmet så får man følgende feilmelding:

feil.JPG

Har også gjort dem oppmerksom dette.

Jeg fikk svar fra dem via support om at følgende skulle rette feilen:

Sitat:

Forsøk først å avinstaller Mamut, for så å installere Mamut til en annen katalog, slik som c:\mamut.

Når det er gjort, skal du gå til c:\program files\comon files\microsoft shared\vfp og kopierer innholdet til c:\mamut

Det første gjøres fordi det ikke er lov å lagre filer til c:\program filer i Vista, og det andre for å kopiere VisualFoxPro filene til Mamut.

Da bør det fungere.

Med vennlig hilsen,

Morten Heide

Consultant, Support

Mamut ASA

Tlf: +47 815 55 470

Fax: +47 23 20 35 71

e-mail: [email protected]

www.mamut.no

Når jeg gjorde dette, så fikk jeg følgende skjermbilde når jeg skulle åpne programmet etter installering:

feil2.JPG

Noen her som vet hvorfor det fortsatt ikke fungerer, eller kanskje sliter med det samme selv?

Har prøvd å installere Mamut Office på 3 forskjellige PC-er som kjører Vista, og samme feilen skjedde der.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så tror jeg det er akkurat samme programvaren. Det er Mamut Business software. Eneste som skiller office fra enterprise er lisenskoden som tastes inn. Om du ikke får det til, hvorfor lar du ikke bare Mamut fikse det? Få en tekniker til å analysere loggene, eller ta en webex sesjon inn mot serveren.

Lenke til kommentar

Har du egentlig tatt dette videre mot Mamut? Hvis de sier at det skal fungere så gjør det nok det. Det er mulig det er en annen detalj som er oversett. Jeg mener at jeg har satt opp Mamut Office selv under Vista - riktignok med databasen liggende på en server.

Lenke til kommentar
Har du egentlig tatt dette videre mot Mamut? Hvis de sier at det skal fungere så gjør det nok det. Det er mulig det er en annen detalj som er oversett. Jeg mener at jeg har satt opp Mamut Office selv under Vista - riktignok med databasen liggende på en server.

Ja... har tatt dette videre med Mamut.

Fikk bare beskjed om å reinstallere Windows Vista på hele 3 maskiner, da det tydelighvis var noe feil med Vistainstallasjonen på ALLE, siden samme problem dukker opp på alle.

Dette synes jeg lukter litt rart... og satser derfor på ett nettbasert system etterhvert.

Det er mange konkurrenter der ute, så og reisnstallere Vista på 3 PC-er, bare for å få Office til å virke blir for dumt.

Lenke til kommentar

Det synest jeg virker litt merkelig. Mange av mine kunder bruker Mamut. Har aldri fått beskjed fra dem å reinstallere Windows ved problemer. Derimot opplevd at de gjør alt de kan for å ordne opp i problemet raskest mulig. Prøv å snakk med de igjen, og be de fikse det.

At det skal være nødvendig å reinstallere Windows på tre maskiner for at Mamut skal fungere virker for meg helt fjernt. Om feilen skal være så alvorlig, måtte du nok reinstallert Windows uavhengig av Mamut.

Mamut er ikke tjent med at du må reinstallere Windows og bruke tid på det. For dem betyr det potensielt tapt salg. Prøv å snakk med de igjen, å se om dere ikke kan komme frem til en løsning.

Forresten, kjører du Mamut som administrator? Kan være det er der problemet ligger. Prøv å høyreklikk på Mamut ikonet, og velg det "kjør som administrator" valget.

Lenke til kommentar
Det synest jeg virker litt merkelig. Mange av mine kunder bruker Mamut. Har aldri fått beskjed fra dem å reinstallere Windows ved problemer. Derimot opplevd at de gjør alt de kan for å ordne opp i problemet raskest mulig. Prøv å snakk med de igjen, og be de fikse det.

At det skal være nødvendig å reinstallere Windows på tre maskiner for at Mamut skal fungere virker for meg helt fjernt. Om feilen skal være så alvorlig, måtte du nok reinstallert Windows uavhengig av Mamut.

Mamut er ikke tjent med at du må reinstallere Windows og bruke tid på det. For dem betyr det potensielt tapt salg. Prøv å snakk med de igjen, å se om dere ikke kan komme frem til en løsning.

Forresten, kjører du Mamut som administrator? Kan være det er der problemet ligger. Prøv å høyreklikk på Mamut ikonet, og velg det "kjør som administrator" valget.

Vel... som sagt.. sikkert mye jeg kunne gjort, men jeg gidder som sagt ikke bruke mer tid på dette. Tror jeg går for en nettbasert løsning etter hvert, så er jeg kvitt hele problemet, samt at jeg sparer masse tid på å IKKE installere vista på nytt på tre PC-er.

2 fluer i en smekk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...