Gå til innhold

Laaang oppstart med a7n8x deluxe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplever samme sak med et ASUS A7M266. Bruker ikke Win98SE så mye, så jeg har ikke gidda å prøve å finne ut av det, men det virker nesten som om maskinen stopper helt å laste og tar en liten "pause" før den fyrer opp igjen og går inn i Win98SE...

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil, "henger" Windows 9x serien ved oppstart hvis ikke nettverkskort(ene) har fått tilegnet ipadresse. Sannsynligvis det som er tilfelle her, at du bare har konfigurert ett av de integrerte nettverkskortene.

Skulle være enkelt å fikse ved å disable det som ikke er i bruk i biosen.

Lenke til kommentar

Fikk slike oppstartproblemer på mitt A7N8X kort siden eg glemte å disable SATA kontroller med jumperen for den, og heiv inn SATA driverene sammen med kortdriveren med XP Pro, bruker en WD 80 Gig jub.disk. Etter formatering, flytting av jumper for SATA og kun bruk av kortdrivere som fulgte kortet uten SATA driver bedret oppstarten seg, ca. 45 sekund. Nettcontrollerene kan disables i Bios, da burde ikkje Win 98 "se" nettcontrollerene, etter manualen burde en vel minst ha alle oppgraderinger til 98 om en ikkje skulle ha 98SE med oppgraderinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...