Saruman!!! Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Etter POST bruker maskinen veldig lang tid på å gå inn i win98se. Noen med lignende problemer? :x Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 ikke noe problem hos meg. men jeg tror kortet fungerer bedre med win 2k eller Xp.... vet ikke hvorfor bare hørt det... Lenke til kommentar
Smackeroo Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Opplever samme sak med et ASUS A7M266. Bruker ikke Win98SE så mye, så jeg har ikke gidda å prøve å finne ut av det, men det virker nesten som om maskinen stopper helt å laste og tar en liten "pause" før den fyrer opp igjen og går inn i Win98SE... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hadde samme problemet, har no skifta til xp. Det er ikkje hovedkortet som er problemet. Det er driverene. Pc'en starta på null komma nix før eg installerte driverene til kortet. Etterpå tok det fleire minutter, sjølv med sata jumperen sat til disable. Lenke til kommentar
Saruman!!! Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Ok. Da er det vel bare å installere XP. Takker for svar Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 du kann jo prøve med andre drivere. bruker du ausus eller nvidia sine? Lenke til kommentar
Revenant Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg hadde selv dette problemet med XP. Dette var etter jeg hadde installert IDE-driveren fra Nvidia. Ligg unna denne så vil det nok rette seg. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Det er ikke det innebyge nettverkskortet da? Jeg har erfart at win98 tar lang tid å starte opp med nettverkskort enabla.. Kan jo prøve å skru av det i enhetsbehandling og se.. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis jeg ikke husker helt feil, "henger" Windows 9x serien ved oppstart hvis ikke nettverkskort(ene) har fått tilegnet ipadresse. Sannsynligvis det som er tilfelle her, at du bare har konfigurert ett av de integrerte nettverkskortene. Skulle være enkelt å fikse ved å disable det som ikke er i bruk i biosen. Lenke til kommentar
Saruman!!! Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Har lagt inn XP nå og det fungerer utmerket. Skal få lagt inn nye drivere i 98 for å se om det blir bedre. Prøvde å deaktivere nettverksdriverne, men det ble ikke noe bedre. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Fikk slike oppstartproblemer på mitt A7N8X kort siden eg glemte å disable SATA kontroller med jumperen for den, og heiv inn SATA driverene sammen med kortdriveren med XP Pro, bruker en WD 80 Gig jub.disk. Etter formatering, flytting av jumper for SATA og kun bruk av kortdrivere som fulgte kortet uten SATA driver bedret oppstarten seg, ca. 45 sekund. Nettcontrollerene kan disables i Bios, da burde ikkje Win 98 "se" nettcontrollerene, etter manualen burde en vel minst ha alle oppgraderinger til 98 om en ikkje skulle ha 98SE med oppgraderinger? Lenke til kommentar
stranden Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 du må flytte på en jumper.. s-ata jumperen.. sett den til disabled Lenke til kommentar
Saruman!!! Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg deaktivrte nettverket i BIOS. Nå fungerer også 98se som den skal. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 ahh ta nu å installer XP da ffs.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg kjører dual boot på WinXP og Win98. Enkelte spill fungere kunn på 9x kernel. Uansett med drivere lagt inn til nettverkskort går det tregere. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hadde samme problemet med w2k før jeg la inn servicepack3, da bootet den med "normal" hastighet. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 mitt kort booter så alt for fort synes jeg hehe xp sp1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå