Gå til innhold

gaming pc til AoC? under 10K

Anbefalte innlegg

"Superclocked" er best av de to, og med tanke på at det er billigst er det vel liten tvil om hva du bør gå for ;)

Edit: Var "superclocked" jeg hadde valgt i mitt oppsett også. Ser ellers at MSI sin OC-variant av 9800GTX faktisk ligger som billigste 9800GTX i prisguiden nå fra Amentio. Har 20 MHz høyere klokk på kjernen enn EVGA sitt.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oki :p da går jeg for det :D

tusen takk for alle svar!! tror dette blir en pra AoC pc:p

ye, tror jeg og.. Skal du bestille nå snart eller? hvis du skal det får du si hvordan du kjører aoc når du får testa det :)

Lenke til kommentar

Haha! Genialt å kjøpe pc i denne tid da flere hundre andre norske guttær kjøper ny pc for å kunne kjøre AoC knirkefritt! Får lest veldig mye om krav, hardware, hva som passer sammen og generelle tips.

Selv har jeg tenkt å bruke noe av det samme oppsettet som trådstarter.

Lenke til kommentar

Slenger meg med på dette emnet, i stedet for å opprette et nytt, siden jeg tenker på pc i nesten samme klasse.

Har et chenbro kabinett, harddisk og skjerm mm. fra før, så jeg trenger bare Hovedkort, CPU, PSU (må ha ny siden chenbro'en bare har 350w), skjermkort og minne.

Fant dette oppsettet:

Min handleliste

Og tenker i hovedsak på om:

- Passer strømforsyningen inn i mitt ATX kabinett?

- Er strømforsyningen kompitabel med HK? (Skjønner ikke alt av 24pin, 8pin etc.)

- Er det nødvendig med et AM2+ HK? Eventuelt foreslå ett nytt?

- Mulig oppsummering om dette oppsettet i det hele tatt fungerer.

- Er det noen forskjell på AMD og intel? FÅr jeg billigere Intel prossessor med samme ytelse? (ps. jeg skal ha 6400+, og ikke 6000+, fant det ikke i prisguiden)

Siden jeg er rimelig blakk kan jeg ikke gå noe opp i pris, men hvis noen kjenner til alternativer som er rimeligere tas det godt i mot;)

Lenke til kommentar
Jeg har ATX kabinett, og har nesten samme PSU. Funker fint. Intel er bedre til spill nå.

Og ville heller foreslått dette hovedkortet. :)

Problemet er at det hovedkortet ikke fantes så mange plasser, ønsker helst å kjøpe alt på en plass for å unngå ekstra frakt. Men hvis jeg skal bytte til Intel, hvilken prossessor burde jeg i så fall kjøpe? Da mener jeg at prisen for hovedkort og prossessor sammen ikke må overstige prisen for hk og cpu for det oppsettet jeg har, altså ca. 2200kr.

Lenke til kommentar
Jeg har ATX kabinett, og har nesten samme PSU. Funker fint. Intel er bedre til spill nå.

Problemet er at det hovedkortet ikke fantes så mange plasser, ønsker helst å kjøpe alt på en plass for å unngå ekstra frakt. Men hvis jeg skal bytte til Intel, hvilken prossessor burde jeg i så fall kjøpe? Da mener jeg at prisen for hovedkort og prossessor sammen ikke må overstige prisen for hk og cpu for det oppsettet jeg har, altså ca. 2200kr.

Mener du at HK+cpu ikke må overstige 2200 tilsammen?

Lenke til kommentar

Mener du at HK+cpu ikke må overstige 2200 tilsammen?

Ja. Siden det ville medføre et dyrere oppsett enn det jeg hadde opprinnelig ;)

Lenke til kommentar

Skal du ha Intel anbefaler jeg et P35-basert hovedkort, med mindre du absolutt skal ha Crossfire eller SLI. Til Crossfire anbefales et hovedkort basert på X38, mens skal du ha SLI bør du velge et nForce 780i eller 790i SLI kort, minimum 750i. Men nVidias chipset er mer trøblete enn Intels, som Redneck påpeker.

P35: Abit IP35 eller Asus P5K

X38: Asus P5E eller Gigabyte GA-X38-DQ6

nForce 750i: MSI P7N SLI Platinum (anbefales hvertfall av HW.no i "spilleren", men ikke skyt meg hvis det er ustabilt)

nForce 780i: EVGA og XFX sine kort følger nVidias referansedesign, hvilket visstnok er bra, men de er ikke passivt kjølt, så de bråker mer. Asus og MSI sine kort vet jeg ikke så mye om.

nForce 790i: Overskrider budsjettet ditt...

Lenke til kommentar

Ja nå er den bestillt :D

gleder meg som en unge her, men må vente til mandag med å hente de da jeg skal til tallinn og spille poker i helgen;)

Jeg skal selvsagt gi tilbakemelding på hvordan oppsettet funker med conan :p

Ang. den ferdigbygde så er den topp for dem som ikke kan/vil bygge pc selv.

det oppsettet jeg har satt opp kom på ca 8000 med vista home premium 64bits. og så er det jo dette med utolmodighet da. jeg orker ikke vente på at de skal bygge den ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen alle

Tenkte det var på tide med en oppdatering nå:)

Tirsdag fikk jeg alle delene. koste meg med å sette den sammen og skulle til å starte opp, men nei da. det klassiske problemet, no signal, kom:(

Etter mange timer med feilsøking endte jeg opp med å sette den ned til en it butikk.

Selvfølgelig var HK gått. så kjøpte meg et nytt et.

Det ble dette; Nytt HK

Dette var helt sykt godt :p

Så nå har jeg spillt litt conan, kjører absolut alt som går på max og ligger mellom 40 - 70 fps (no lie) i dungeons er jeg oppe i 150-200!!

Må si dette skjermkortet jeg kjøpte overasket meg mer enn noe annet. det er rett og slett sykt!! Skjermkort

Så må si jeg er fornøyd med dette oppsettet.

og hvis noen lurer på noe må de jo bare spørre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...